|
||||
|
||||
Stabilisatorstang achterzijde MK2
Iemand ervaring met het verschil mét en zonder stabi in de achteras op een Golfje 2 bij verder gelijkblijvende setup?
Ben nu namelijk bezig met de opbouw van een vers Golfje 2 en wil nu een achteras gaan klaarmaken. Ik twijfel nu of ik een as moet pakken met of zonder stabistang erin. Neig momenteel meer naar eentje zonder, theoretisch zal dit de achterkant rustiger maken. (in de praktijk heb ik die ervaring ook, al is dit niet met auto's. ) Iemand vóórs of tegens?
|
||||
|
||||
De achterkant stijver maken heeft imho meer zin dan die veerpootbruggen die altijd op de voorkant geplaatst worden.
De mk2 heeft al behoorlijk onderstuur, en dat maak je met het stugger maken van de voorkant alleen maar erger. Maak je de achterkant stugger en stijver, zorg je ervoor dat er eerder overstuur ontstaat, en vind dat persoonlijk een stuk prettiger rijden. Dus naar mijn mening is het beter eerst de achterkant aan te pakken, en dan pas de voorkant.
|
|||
|
|||
Heb er nu ook een klaar liggen met een stabi, moet alleen nog effe tijd maken voor hem eronder te zetten.
|
|
||||
|
||||
En iemand weleens de voorste stabi (onderzijde) van een G60 overgezet? Die zijn ook weer dikker dan die van de andere uitvoeringen.