Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-04-2011, 11:38
Martijn1300's Avatar
Martijn1300 Martijn1300 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 171
Send a message via MSN to Martijn1300
Default Golf 1,5 Diesel wil niet starten

Goedenmiddag,

Pa en ik hebben een golfje 1 diesel op de kop getikt.

Nu wil hij alleen niet starten.

Hij zuigt niks aan en dus gooit hij ook niks retour.

Wat doet het draadje die erop zit en naar het contactslot gaat? Opengooien of dichtdoen de pomp.

Alvast bedankt,

Martijn
__________________
Beta Tools
Reply With Quote
  #2  
Old 11-04-2011, 12:41
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

die gooit m open.

Heeft ie lang stil gestaan?? Even de leidingen los van het filter (nieuw filter?) en de fietspomp op de retour zetten. Dan blaas je alvast wat peut omhoog. Nieuw filter en met de fietspomp tot in de dieselpomp pompen
Verstuivers niet dicht gaan zitten?
En natuurlijk zorgen dat de brandstoftoevoer niet tocht, alles echt goed vastzetten!!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #3  
Old 11-04-2011, 14:10
Martijn1300's Avatar
Martijn1300 Martijn1300 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 171
Send a message via MSN to Martijn1300
Default

We denken dat de pomp helemaal niet opengaat. Heb de aanvoer en retour al in een potje diesel gedaan, zodat de slangen zo kort mogelijk werden.

Als ik hem ontlucht komt er niks uit.
__________________
Beta Tools
Reply With Quote
  #4  
Old 11-04-2011, 15:20
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

meet je prik op de zwarte draad als je je contact omgooit?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #5  
Old 11-04-2011, 16:51
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Gewoon even een draadje vannuit de accu naar de pomp doen, dan weet je zeker dat hij stroom heeft.

Als het goed is moet je dan duidelijk een klikje horen!
Doet hij dat niet, vervang dan de branstofstoppergevalding.
Reply With Quote
  #6  
Old 11-04-2011, 17:47
Martijn1300's Avatar
Martijn1300 Martijn1300 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 171
Send a message via MSN to Martijn1300
Default

Pa Eelco hier...
Spanning op het draadje en een klikje uit de brandstofpomp, dit lijkt allemaal goed. De pomp zuigt echter helemaal niet aan. Aansluiting op de pomp los gemaakt en met een injectiespuit de pomp volgespoten. Pomp zuigt nog steeds niet aan. Als je je vinger de opening van de pomp (waar het inlaatslangetje is los gehaald) houdt, zuigt hij helemaal nul. Pa heeft verstand van lpg en benzine, maar niet van diesel.
Hoe komen we erachter of de pomp goed is en brandstof aanzuigt? Wie weet raad?
__________________
Beta Tools
Reply With Quote
  #7  
Old 11-04-2011, 20:29
Rooney GTI 83's Avatar
Rooney GTI 83 Rooney GTI 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
Default

Staat de distributie op tijd????
Haal anders de stopzetklep/magneetklep eens uit de pomp,sleutel 27 als ik me niet vergis,en kijk eens of er slijpsel aan het stiftje zit van de stopzetklep/magneetklep.
Pas wel op als je de klep er uit haalt want het stiftje en een heeeeeeeeeeeeeel klein veertje kunnen er uit vallen,wat meestal wel gebeurd.
En monteer anders eens de klep zonder het stiftje en veer,dan weet je zeker dat die open staat.
Stopzetten doe je dan gewoon in versnelling 4,remmen en koppeling op.
Wat het ook nog kan zijn is lucht...je moet het ontluchten door de verstuiverleidingen iets los te draaien op de verstuiver,dan starten tot er brandstof uit spuit en dan weer dicht draaien.
Suc 7
Reply With Quote
  #8  
Old 11-04-2011, 20:31
Rooney GTI 83's Avatar
Rooney GTI 83 Rooney GTI 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
Default

Is het een Bosch of CAV pomp,de Boschpompjes zijn de betere pompen.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-04-2011, 20:38
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

zal gewoon een boschpomp opzitten,zal ook wel op tijd staan,maar als ie lang stil heeft gestaan hou ik het erop dat het spul van binnen vast zit.gewoon pompje erafschroeven en lostrekken of wegbrengen als je het zelf niet ziet zitten.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #10  
Old 11-04-2011, 21:49
Martijn1300's Avatar
Martijn1300 Martijn1300 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 171
Send a message via MSN to Martijn1300
Default

Ik (junior weer) ben er net mee beziggeweest. Alle leidingen en de poelie eraf gehaald. Het klopt toch dat de pomp maar met 3 bouten vast zit? Krijg hem verder niet los. Of zit de as in een lager?
__________________
Beta Tools
Reply With Quote
  #11  
Old 14-04-2011, 15:06
Martijn1300's Avatar
Martijn1300 Martijn1300 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 171
Send a message via MSN to Martijn1300
Default

Heb de pomp eruit.

Als ik hem nou in de werkbank zet en dan de goede richting opdraai met een ringsleutel dan "tikt" er iets. Alsof het asje ergens overheen schiet.

Zijn er explodedvieuw's van deze pompen?

En is die van een 1,6 diesel hetzelfde?
__________________
Beta Tools
Reply With Quote
  #12  
Old 14-04-2011, 15:20
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #13  
Old 15-04-2011, 08:46
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default

Als je denkt dat het teveel tijd gaat kosten (en dus geld) dan zou ik er gewoon een ander blokje in stoppen.
En nu heb ik er toevallig 1 liggen voor je, pm maar ook voor een dieselpomp.

Gr
Reply With Quote
  #14  
Old 15-04-2011, 15:34
Martijn1300's Avatar
Martijn1300 Martijn1300 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 171
Send a message via MSN to Martijn1300
Default

Hebben de pomp losgehaald tijdens het koffiedrinken

Valt niet meer te redden. Een grote drab en roest van binnen.

Storm pb
__________________
Beta Tools
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum