#1
|
||||
|
||||
Golf 1,5 Diesel wil niet starten
Goedenmiddag,
Pa en ik hebben een golfje 1 diesel op de kop getikt. Nu wil hij alleen niet starten. Hij zuigt niks aan en dus gooit hij ook niks retour. Wat doet het draadje die erop zit en naar het contactslot gaat? Opengooien of dichtdoen de pomp. Alvast bedankt, Martijn
__________________
Beta Tools |
#2
|
||||
|
||||
die gooit m open.
Heeft ie lang stil gestaan?? Even de leidingen los van het filter (nieuw filter?) en de fietspomp op de retour zetten. Dan blaas je alvast wat peut omhoog. Nieuw filter en met de fietspomp tot in de dieselpomp pompen Verstuivers niet dicht gaan zitten? En natuurlijk zorgen dat de brandstoftoevoer niet tocht, alles echt goed vastzetten!!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#3
|
||||
|
||||
We denken dat de pomp helemaal niet opengaat. Heb de aanvoer en retour al in een potje diesel gedaan, zodat de slangen zo kort mogelijk werden.
Als ik hem ontlucht komt er niks uit.
__________________
Beta Tools |
#4
|
||||
|
||||
meet je prik op de zwarte draad als je je contact omgooit?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#5
|
||||
|
||||
Gewoon even een draadje vannuit de accu naar de pomp doen, dan weet je zeker dat hij stroom heeft.
Als het goed is moet je dan duidelijk een klikje horen! Doet hij dat niet, vervang dan de branstofstoppergevalding. |
#6
|
||||
|
||||
Pa Eelco hier...
Spanning op het draadje en een klikje uit de brandstofpomp, dit lijkt allemaal goed. De pomp zuigt echter helemaal niet aan. Aansluiting op de pomp los gemaakt en met een injectiespuit de pomp volgespoten. Pomp zuigt nog steeds niet aan. Als je je vinger de opening van de pomp (waar het inlaatslangetje is los gehaald) houdt, zuigt hij helemaal nul. Pa heeft verstand van lpg en benzine, maar niet van diesel. Hoe komen we erachter of de pomp goed is en brandstof aanzuigt? Wie weet raad?
__________________
Beta Tools |
#7
|
||||
|
||||
Staat de distributie op tijd????
Haal anders de stopzetklep/magneetklep eens uit de pomp,sleutel 27 als ik me niet vergis,en kijk eens of er slijpsel aan het stiftje zit van de stopzetklep/magneetklep. Pas wel op als je de klep er uit haalt want het stiftje en een heeeeeeeeeeeeeel klein veertje kunnen er uit vallen,wat meestal wel gebeurd. En monteer anders eens de klep zonder het stiftje en veer,dan weet je zeker dat die open staat. Stopzetten doe je dan gewoon in versnelling 4,remmen en koppeling op. Wat het ook nog kan zijn is lucht...je moet het ontluchten door de verstuiverleidingen iets los te draaien op de verstuiver,dan starten tot er brandstof uit spuit en dan weer dicht draaien. Suc 7 |
#8
|
||||
|
||||
Is het een Bosch of CAV pomp,de Boschpompjes zijn de betere pompen.
|
#9
|
||||
|
||||
zal gewoon een boschpomp opzitten,zal ook wel op tijd staan,maar als ie lang stil heeft gestaan hou ik het erop dat het spul van binnen vast zit.gewoon pompje erafschroeven en lostrekken of wegbrengen als je het zelf niet ziet zitten.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#10
|
||||
|
||||
Ik (junior weer) ben er net mee beziggeweest. Alle leidingen en de poelie eraf gehaald. Het klopt toch dat de pomp maar met 3 bouten vast zit? Krijg hem verder niet los. Of zit de as in een lager?
__________________
Beta Tools |
#11
|
||||
|
||||
Heb de pomp eruit.
Als ik hem nou in de werkbank zet en dan de goede richting opdraai met een ringsleutel dan "tikt" er iets. Alsof het asje ergens overheen schiet. Zijn er explodedvieuw's van deze pompen? En is die van een 1,6 diesel hetzelfde?
__________________
Beta Tools |
#12
|
|||
|
|||
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#13
|
|||
|
|||
Als je denkt dat het teveel tijd gaat kosten (en dus geld) dan zou ik er gewoon een ander blokje in stoppen.
En nu heb ik er toevallig 1 liggen voor je, pm maar ook voor een dieselpomp. Gr |
#14
|
||||
|
||||
Hebben de pomp losgehaald tijdens het koffiedrinken
Valt niet meer te redden. Een grote drab en roest van binnen. Storm pb
__________________
Beta Tools |