#1
|
|||
|
|||
vervangen koppeling golf 1 diesel
Hallo,
Ik ben bezig met het vervangen van de koppeling van mijn golf 1 diesel, nu heb ik alles al uit elkaar liggen dus tot nu toe gaat het goed! Maar vraag me af of de bouten waarmee het vliegwiel op de drukgroep en de drukgroep op de krukas vastzit rekbouten zijn en dus vervangen moeten worden. Iemand die dit weet? Verder zweet'lekt hij wat olie langs de krukaskeering, is deze zonder speciaal gereedschap te vervangen? Anders pak ik die natuurlijk ook gelijk mee. Grtz.
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010 Golf 1 diesel 1982 Golf 1 gti 1979 Kawasaki Z750 2010 |
#2
|
||||
|
||||
Bouten van het vliegwiel vervang ik wel altijd, volgens mij zijn dit ook rekbouten. Als je de bak toch eraf hebt liggen zou ik ook de krukaskeering vervangen, zou lullig zijn als je na 20.000km weer je bak eraf kunt halen om de krukaskeering te vervangen. Is verder geen speciaal gereedschap voor nodig. bouten van de drukgroep kun je weer gebruiken mits ze nog goed uit zien. en even opletten op het juiste nm met aandraaien!
|
#3
|
|||
|
|||
Als je een nieuwe set pakt[plaat drukgroep]dan zitten er bouten bij
Deze zijn voorzien van een afdichting materiaal[gaten in de krukas zijn hol en loopt motorolie uit Aanhaalmoment=bouten met kraag 100nm en zonder 75nm Vliegwiel vast zetten met 20nm |