#1
|
||||
|
||||
Welke 6-bak past op PL 16v blok??
Hoi,
Heb er op gezocht maar kan het niet vinden..... (hoop dat er nu een wijsneus is die me zo een uitgebreid topic voorschoteld ) Ja! kom maar... welke VAG 6 bakken passen er na enige modificaties maar zo min mogenlijk op een 16v PL uit '87? Ben tegen een 02N bak aangelopen van een Sharan TDI 1.9, zou ik deze met enige aanpassingen: steun/vliegwiel/koppeling/aandrijfassen pasbaar kunnen maken? Maat van me heeft een E36 325i en n andere maat n Corrado VR6 en lijkt me zo leuk om ze met 250 op de autobahn voorbij te kruipen terwijl zij max 240 gaan Dit om vooral geen discussie aan te zwengelen dat dat niet kan en dat de verhoudingen fout zijn en ookal zijn ze goed je mist de pk's enz enz Ben benieuwd |
#2
|
||||
|
||||
Een 6 bak van een touran.
GQN/FYG of een GQL. |
#3
|
||||
|
||||
Met een flink lange 5e gang in een 02A bak ga je ook érg hard.
De 6e gang in zo'n touran bak is wellicht zelfs korter dan een van de langere G60 bakken(ATB?). Daar zou ik de ombouw dus niet voor doen...
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk en vergelijk,zou ik zeggen. |
#5
|
||||
|
||||
Hoi,
Ga idd even met doppel wobbler en versnellingsbak calculator rekenen. Maat van me ging 238 met een 16kr met een 4T bak in zn 4! in zn 5 verloor ie dan weer wat snelheid. hier een filmpje tot 230 en hij ging tot die 8000 toeren maar kwam hier verkeer tegen (goed het is allemaal op de teller dus haal er wat vanaf maar dan nog) Ook op Zandvoort tegen m gereden met mn PL en 2Y bak, uitkomen laatste bocht gingen we redelijk gelijk op, ik lag dan net iets voor doordat bij mij de versnellingen goed aansloten en hij een dip had van 3 naar 4 maar als ie dan eenmaal een beetje toeren maakte vloog ie me voorbij Er zitten hier genoeg mensen met kennis en kunde om deze bak qua verhoudingen aan te passen. Mij gaat het er in eerste instantie om of het past op het onderblok?? Deze is door vw jarenlang ongeveer hetzelfde gebleven. iemand? |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
deze had ik idd ook gehoord maar bakken zijn vrij nieuw en dus ook vrij duur. Ben tegen deze aangelopen en kan m voor een lage prijs overnemen.... |
#7
|
||||
|
||||
Volgens mij is een 02N een 3-assige bak. Met andere woorden; aandrijfassen aanpassen, baksteunen aanpassen etc. Is namelijk een flink grote bak.
02S is de makkelijkste ombouw, wel even een 02A koppelingsklok erop zetten voor je baksensor/tellerkabel.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |