|
|||
|
|||
auto kopen in belgië????
ik ben misschien van plan om mijn volgende auto in België te kopen. Welke papieren moet ik allemaal van de oude eigenaar meekrijgen? Is het ook mogelijk om een set exportkentekens te krijgen in België om zo met de auto naar huis te rijden?
alvast bedankt voor jullie hulp. |
|
||||
|
||||
bij belgische auto heb je altijd:
-roze inschrijvingsboekje -gelijkvormigheidsattest (heb je niet echt nodig in NL, maar vermits het in belgie altijd erbij moet zijn zeker meevragen) -keuringskaart exportkentekens in belgie zijn bijna onmogelijk. Hiervoor moet de auto voor volledige keuring naar keuringsstations. Met het roze inschrijvingsformulier moet je vervolgens naar Brussel gaan om transitplaten af te halen. is dus totaal andere manier van werken dan in nl, daar heb je op 2 min een exportkenteken als de auto nog APK heeft |
|
||||
|
||||
Helaas heb hier ook al eens navraag naar gedaan de enige manier is om hem op een aanhanger te vervoeren. De 1dags kentekens in NL gelden niet in het buitenland.
|
|
|||
|
|||
export platen heb ik al opgelost. Ik kan de platen van een belgiësche collega lenen. Moet ik wel een auto met keuring kopen dan was dat geen probleem.
Bedankt voor de info van de papieren daar kan ik wat mee. Morgen meteen eens bellen of de auto er nog is.... |
|
||||
|
||||
Wat heb je gezien dan Dave?
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
||||
|
||||
Quote:
toch maar mee oppassen met een niet-ingeschreven auto rondrijden kan boete van 150-200 euro kosten hier in Belgie (ook al is hij gekeurd) |
|
|||
|
|||
volgens hem was dat geen probleem. Hij zou het ook met zijn verzekering regelen verder. En natuurlijk ging die ook mee om hem te halen.
@ daimy: Das nog een verrassing he.... De banaan moet ook nog eerst de deur uit. Ik moet hem hier ook nog eens te koop zetten. |
|
|||
|
|||
Quote:
Zit de keuringskaart er bij nieuwe auto's ook al bij of is dit pas nadat ze een bepaalde leeftijd bereikt hebben?
|
|||
|
|||
dan moeten ze een keuring voor verkoop hebben en dan heb je die kaart ook.