Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-04-2011, 10:41
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default remschijven met adapters monteren

http://link.marktplaats.nl/439824869

Kom dit net tegen op MP, wel niet voor Vw maar principe is op elk merk te gebruiken.

Normaal zet je de schijven vast met de wielbouten, mar nu zet je de adapter vast met de wielbouten en zit de schijf dus op de adap. vst met een paar M5/6 boutjes,
stel je zet daar een paar dikke porsche 4of 6 zuiger klauwen op, en je gaat echt vol in de ankers noodstop..

dan breken die boutje toch volledig af... en ben je alle remkracht kwijt, of zie ik het te somber..
Reply With Quote
  #2  
Old 11-04-2011, 08:22
triggerfinger triggerfinger is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 65
Default

tja, je hebt van die piloten rondlopen.

als het 5 m6 boutjes zijn zou ik het niet aandurven, al waren het 8.8 boutjes met een perspassing H7 oid, nee is niet mijn ding.

je ziet aan de achterkant dat de boutjes ook niet gebruik maken van de volledige draad in het gat.
ik zou ze nog eerder vastlassen dan op deze manier.
__________________
loud pipes, saves lives!
Reply With Quote
  #3  
Old 11-04-2011, 08:52
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Als de schijf maar centreert op het hart van de 'adapter' is er niks aan de hand.
Porsche monteerd zelf iets vergelijkbaar op de 996/997 turbo .. als je ziet aan wat voor boutjes die 380mm schijven hangen
Ik zou meer de dikte van de adapter als een belemmering zien voor de etwaarde van de velgen ..


En remschijven vastlassen ??
Reply With Quote
  #4  
Old 11-04-2011, 11:33
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Zou het zelf niet vertrouwen, met die 5 boutjes.

Kan zijn dat porsche het zelf ook zo doet maar dan zal het ongetwijfeld met iets meer boutjes zijn .
Reply With Quote
  #5  
Old 11-04-2011, 19:04
triggerfinger triggerfinger is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 65
Default

Quote:
Originally Posted by Area51


En remschijven vastlassen ??


mwoah als je deze methode wilt gebruiken zou IK het eerder lassen dan vertrouwen op een paar M5 of M6 boutjes, daarmee bedoel ik te zeggen dat ik MIJN laswerk meer vertrouw dan een paar boutjes!
__________________
loud pipes, saves lives!
Reply With Quote
  #6  
Old 11-04-2011, 20:25
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Dan gebruiken ze bij porsche geen gewone boutjes maar speciale met een borst aan de bovenkant. En dan nog, boutjes zijn niet bedoeld om op afschuiving te belasten
Reply With Quote
  #7  
Old 12-04-2011, 21:04
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

precies mijn gedachte ook..

dan zou je al met speciale stalen paspennetjes moeten gaan werken in combie met boutjes
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum