#1
|
|||
|
|||
remschijven met adapters monteren
http://link.marktplaats.nl/439824869
Kom dit net tegen op MP, wel niet voor Vw maar principe is op elk merk te gebruiken. Normaal zet je de schijven vast met de wielbouten, mar nu zet je de adapter vast met de wielbouten en zit de schijf dus op de adap. vst met een paar M5/6 boutjes, stel je zet daar een paar dikke porsche 4of 6 zuiger klauwen op, en je gaat echt vol in de ankers noodstop.. dan breken die boutje toch volledig af... en ben je alle remkracht kwijt, of zie ik het te somber.. |
#2
|
|||
|
|||
tja, je hebt van die piloten rondlopen.
als het 5 m6 boutjes zijn zou ik het niet aandurven, al waren het 8.8 boutjes met een perspassing H7 oid, nee is niet mijn ding. je ziet aan de achterkant dat de boutjes ook niet gebruik maken van de volledige draad in het gat. ik zou ze nog eerder vastlassen dan op deze manier.
__________________
loud pipes, saves lives! |
#3
|
||||
|
||||
Als de schijf maar centreert op het hart van de 'adapter' is er niks aan de hand.
Porsche monteerd zelf iets vergelijkbaar op de 996/997 turbo .. als je ziet aan wat voor boutjes die 380mm schijven hangen Ik zou meer de dikte van de adapter als een belemmering zien voor de etwaarde van de velgen .. En remschijven vastlassen ?? |
#4
|
|||
|
|||
Zou het zelf niet vertrouwen, met die 5 boutjes.
Kan zijn dat porsche het zelf ook zo doet maar dan zal het ongetwijfeld met iets meer boutjes zijn . |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
mwoah als je deze methode wilt gebruiken zou IK het eerder lassen dan vertrouwen op een paar M5 of M6 boutjes, daarmee bedoel ik te zeggen dat ik MIJN laswerk meer vertrouw dan een paar boutjes!
__________________
loud pipes, saves lives! |
#6
|
|||
|
|||
Dan gebruiken ze bij porsche geen gewone boutjes maar speciale met een borst aan de bovenkant. En dan nog, boutjes zijn niet bedoeld om op afschuiving te belasten
|
#7
|
|||
|
|||
precies mijn gedachte ook..
dan zou je al met speciale stalen paspennetjes moeten gaan werken in combie met boutjes |