#1
|
|||
|
|||
Golf 1 1.6D onderdruk
Hi,
Ik heb een golf 1 1.6D, de motor start perfect na het voorgloeien. sleutel draaien en hij draait. Echter verbruikt hij nogal wat olie, de luchtfilter zit ook steeds vol olie. en hij blaast ook nogal onder de dop, de dop blijft wel liggen, maar danst op het kleppendeksel. Ook op de autostrade bij plankgas rijden haalt hij 125km/h maar na enkele minuten vol gas, valt hij terug in snelheid. Blijf je op 120km/h rijden, geen last. op binnenwegen ook geen last. Nu is mijn vraag, valt hier iets aan te doen? Of wordt het motor vervangen? En indien motor vervangen, wat past er tegen een 1600diesel 5-versnellingsbak? Kan ik er een 1900D van een polo '99 tegen zetten of andere suggesties wat het minst ombouw werk met zich meebrengt? |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb nog wel een goede 1.6d van een golf 2 liggen. Dat is het simpelst om te doen.
Maar je kan er ook een td in lepelen, of idd een 1.9d. Bak kan je zo weer gebruiken. Je kan het in- en uitlaatspruitstuk van de golf1 weer op de 1.9 kop monteren Bij een ombouw naar td moet je wat koelslangen aanpassen en een paar kleine dingen. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Als ik een 1.6 TD plaats, past de originele downpipe dan hierop? Met die turbo enal... |
#4
|
||||
|
||||
liefst gebruik je dan ook de complete TD uitlaat, grotere diameter. de downpipe past sowieso niet!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#5
|
|||
|
|||
en zou het nog lukken voor een 1.9D?
|
#6
|
||||
|
||||
Die zal nog prima lopen op een 'dun' pijpje! en de spruitstukken van de 1600 passen er zo op.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#7
|
|||
|
|||
Dan ga ik op zoek naar een 1900.
Dank voor de reacties |
#8
|
||||
|
||||
Beter gelijk een GTD blok scoren joh, ombouw is niet heel ingewikkeld en je hebt er zooo veel meer plezier van
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|