Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 05-01-2011, 19:58
staande golf staande golf is offline
VW Addict

Default Dynamo?

hallo
Heb een probleempje met mijn mk1. De accu word niet goed bijgeladen. Stationair zonder verbruikers netjes 14,2 volt, maar zodra ik koplampen+kachelmotor inschakel zakt de spanning naar 12.5volt. Wat heb ik al gedaan?

-accu door laten meten, was goed
-koolborstels/spanningsregelaar vervangen
-nieuwe pluskabel getroken (25mm2)
-alle contacten schoon gemaakt
-dynamo van binnen schoon gemaakt
- Op het blauwe draadje dat de dynamo activeert staat netjes 12 volt als de auto op contact staat!
-lekstroom gemeten. Is 65mA. Komt voledig van de radio, sluit ik deze af dan geen lekstroom. 65mA lijkt met toch toelaatbaar?
-V snaar staat netjes op spanning

Het enigste wat ik nog kan bedenken:

- Accu te groot, er zit een 75 ah accu in. Maar ook als ik hem volledig oplaad met een oplader, kan de dynamo hem niet volhouden dus lijkt me uitgesloten

- Spoelen van de dynamo kapot. Maar zou het dan niet zo zijn dat de dynamo helemaal geen spanning meer geeft??

Mocht het wel de dynamo zijn, wat past er allemaal op een jb blokje? er zit nu een 45A op, maar mischien dat een iets zwaardere beter is? Ook ivm de lpg instalatie waarvan de veiligheidskleppen nog redelijk wat energie vragen

Alvast bedankt voor het meedenken

gr Erwin

Last edited by staande golf : 05-01-2011 at 20:01.
Reply With Quote
Old 05-01-2011, 21:04
andyb andyb is offline
Forum Regular

als dit nog steeds de originele batterij is dan kan het probleem niet bij de batterij liggen(ter info mijn batterij is er eentje van 61Ah).

Heb je de ohm waarden al gemeten van de alternator? gaat er een lampje branden op het dash ivm de alternator? veel korte afstanden? staat er een amperage aangeduid op het typeplaatje van de alternator? heb je de stroom al eens gemeten met draaiende motor(OPGEPAST hiermee, weet niet of dit al dan niet levensgevaarlijk !! is maar zo weet je wel hoeveel deze levert)?

wat je ook kan proberen is alle verbruikers uitschakelen, de - kabel los maken, dan een lampje tussen accupool en - kabel houden, het lampje zou niet mogen oplichten, als het lampje toch gaat branden, één voor één de zekeringen er uit nemen en opnieuw testen en testen tot je de oorzaak hebt
Reply With Quote
Old 05-01-2011, 22:37
VW Addict

als dit nog steeds de originele batterij is dan kan het probleem niet bij de batterij liggen(ter info mijn batterij is er eentje van 61Ah). Lijkt mij niet de orginele accu, anders zou ie al 30 jaar oud zijn . Bovendien veel te zwaar voor zo'n kleine auto

Heb je de ohm waarden al gemeten van de alternator? Nog niet gedaan, waar tussen moet ik meten?
gaat er een lampje branden op het dash ivm de alternator? Jep lampje brand opo contact, en gaat uit zodra de auto loopt
veel korte afstanden? Nee meeste van Dalfsen naar Almelo, ongeveer 50km enkele reis
staat er een amperage aangeduid op het typeplaatje van de alternator?45A
heb je de stroom al eens gemeten met draaiende motor(OPGEPAST hiermee, weet niet of dit al dan niet levensgevaarlijk !! is maar zo weet je wel hoeveel deze levert)? Heb gemeten met alle verbruikers uit. Toen ongeveer 2,5A

wat je ook kan proberen is alle verbruikers uitschakelen, de - kabel los maken, dan een lampje tussen accupool en - kabel houden, het lampje zou niet mogen oplichten, als het lampje toch gaat branden, één voor één de zekeringen er uit nemen en opnieuw testen en testen tot je de oorzaak hebt. Zoals gezegt geen apart hoge lekstroom
Reply With Quote
Old 06-01-2011, 00:27
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore

je diode brug is gewoon stuk,,,,,lees dynamo stuk
Old 06-01-2011, 00:35
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Quote:
Originally Posted by carbreaker de autosloper
je diode brug is gewoon stuk,,,,,lees dynamo stuk

idd of je spanningsregelaar naar de haaien

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
Old 06-01-2011, 08:40
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie

Als het je dynamo is heb ik er nog wel 1 voor je liggen.
Deze komt ook van een 1.5JB motor af.
Ik heb hem niet kunnen testen maar je mag hem hebben voor 25 euro.
Als ie niet goed is krijg je je geld terug als je hem terug brengt.

Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
Old 06-01-2011, 17:59
VW Addict

Duidelijk heren

Bprijs, je hebt pb....
Reply With Quote
Old 10-01-2011, 22:51
VW Addict

Heb er vandaag een andere dynamo opgezet, en heb weer voldoende laatspanning Dus dat is weer voor mekaar! Branco nog bedankt voor de dynamo, en sucses met je mooie projecten
Reply With Quote
Reply

Posting Rules