#1
|
||||
|
||||
Koelvloeistof lekkage
Mijn auto: golf 2 1.8 8v benzine.
Probleem: koelvloeistof lekkage (best wel wat) 2x tot nu toe Ik heb mijn kapotte katalysator laten vervangen door een katvervanger. De aansluiting met het spruitstuk was verlept waardoor hij een schuifmof heeft moeten gebruiken. Het ziet er goed uit verder hoor. Maar nu heb ik twee keer een goeie lekkage van koelvloeistof gehad. Ik ben nogal een leek op het gebied van techniek, maar kan de lekkage komen door het vervangen van de kat? Las ergens dat er bij een 1.8 koelvloeistof via de thermostaat langs het spruitstuk ging (of zoiets). Alvast bedankt!
__________________
Laat me met roest! |
#2
|
|||
|
|||
Je krijgt geen koelvloeistof lekkage door vervangen van de kat.
Gewoon even kijken of hij ergens lekt en anders even de het koelsysteem laten afpersen. Lekkage kan van alles zijn'. |
#3
|
||||
|
||||
Radiateur lek? Meestal roesten ze weg bij de hoeken.. Een nieuwe is ook maar 40 euro. Succes
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#4
|
||||
|
||||
Waar lekt ie koelvloeistof?
Heb je trouwens een RP motorblok? Dan zou een katalysator verplicht zijn(dus geen vervanger) Mijn Golf werdt namelijk bij de APK afgekeurd met een vervanger.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily Last edited by Madison : 13-03-2011 at 08:36. |
#5
|
||||
|
||||
Waar het lekt ben ik nog niet achter, het was overal nattig. Ik check eerst de slangenklemmetjes als ik weer tijd heb
__________________
Laat me met roest! |
#6
|
|||
|
|||
Plastic aansluitmondje op de zijkant van de cilinderkop
Die gaan nog wel eens lekken |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Als die lekt doet je kachel het ook niet meer! En je krijgt door de druk en hitte natuurlijk flinke stoomvorming. Het heet trouwens een flens,en kost bijna niks.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#8
|
||||
|
||||
Ik heb het gaatje gevonden, en er zit me toch een druk achter als de auto warm is (snelweg). Poehee. Nu is mijn vraag, hoe heet deze slang? Dan kan ik m kopen en erop zetten.
Link naar video: http://www.youtube.com/watch?v=ZMlvM60fwdk Mijn twee vraag is, hoe kan ik dat doen? Gewoon waterpomptang, slang eraf, nieuwe erop klaar? Natuurlijk word ik dan nat denk ik maar verder niets aan het handje?
__________________
Laat me met roest! |
#9
|
|||
|
|||
Gewoon even klemmen los, slang met schroevendraaier loswippen, flensen goed schoon maken en nieuwe slang er weer op.
|
#10
|
||||
|
||||
Ik ben nogal een leek, maar wat zijn flensen? Zijn dat de uiteinden waar de slang wordt gezet?
En hoe heet die specifieke slang (zodat ik weet wat ik moet zeggen bij de auto-onderdelenzaak)? Edit:Volgens mij is het dit nummer van ETKA 026121053G Onderstaande = handige site http://translate.google.com.ar/tran...2F1975%2F403%2F
__________________
Laat me met roest! Last edited by Supernova1981 : 14-03-2011 at 20:06. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Met flensen bedoel ik de stukken waar de slang op geschoven is. Die slang heeft geen specifieke naam. Zeg gewoon dat je de koelwaterslang tussen waterpomp en koelflens op kop nodig hebt. |
#12
|
||||
|
||||
Ik heb de slang binnen, het is een iets dunnere (qua diameter) maar zelfde vorm en lengte. Heb er gelijk andere klemmetjes bij gekocht omdat de originele beetje pain in the ass kunnen zijn.
Zaterdag gaat ie erop
__________________
Laat me met roest! |