![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hoi allemaal,
Ik lees overal verschillende dingen, en wil nu toch wel eens graag weten wat voor de Golf IV de juiste vetsoorten zijn voor de achterremmen. Op de plaatjes en zijkant remblokken zou koperpaste kunnen, maar wordt afgeraden i.v.m. geleiding en mogelijk ABS storingen. (Denk dat dit wel los zal lopen.) Op de geleidepennen zou beslist geen koperpasta mogen. Is dit waar, waarom en wat hoort hier wel op? Ik weet dat bij de VW reparatiesetjes een roze pasta zit hiervoor, maar wat is dit voor spul? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Ik smeer er altijd keramisch vet op.
Ook op de glij pennen.
__________________
Jetta mk2 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Is niet echt een juiste vetsoort voor, gewoon eentje pakken die voor hogere temperaturen is. (kopervet dus ideaal)
Zou blokken alleen invetten op de punten waar deze de houder raakt, achterkant invetten is nergens voor nodig. ABS storingen door overmatig kopervet gebruik heb ik nog nooit mee gemaakt. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Hartelijk dank allemaal. Koperpasta op de glijpennen is dus geen probleem?
(op de tube staat bestendig tot 1200 graden celsius) |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nee hoor, zo lang dat het maar smeert ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() als je keramischvet, of koperpasta bij die geleide bussen gebruikt komt het niet goed met je afdichtingsrubber, die kan daar niet over, daar moet je vet bij gebruiken wat rubbers niet aantast.
tussen de remblokken kun je gewoon koperpasta gebruiken. (koperpasta nooit op alu delen gebruiken, wat dat tast het alu aan! dan kun je beter keramischvet gebruiken) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Ik was dus inderdaad bang voor wat Ids zegt, kon ook geen andere reden bedenken.
Wat blijkt nu echter, ik was vandaag bij VW en zij gebruiken dus hun "eigen" vet met een VW artikel nummer, dat dus gewoon koperpasta (tot 1200 celsius) blijkt te zijn naar hun zeggen. ![]() Volgens VW Oostenrijk dus niet nodig om speciaal vet te bestellen en gewoon koperpasta te kopen, doen ze zelf al jaren zonder ooit problemen te ondervinden. Dus dit maar gebruikt en kijken wat het doet. De rubbertjes kon ik los krijgen en kosten bijna niets, dus ik ga het gewoon in de gaten houden en hou hier dan ook iedereen op de hoogte als het fout gaat. Ik doe zelf mijn onderhoud en ga vrij snel van beurt naar beurt, dus vandaar dat ik het snel hoop te zien als het rubber aangetast word. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bij de VW/audi gebruiken ze gewoon het vet wat hun toeleverancier levert, bij ons was het eerst kopervet van wurth en nu hebben we een of ander blauw vet van tunap, dat is ten minste bij ons op het werk ![]() Heb zelf nog nooit last gehad van weg gevreten rubbertjes. Natuurlijk heb je verschillende soorten/merken kopervet, dus misschien dat daar het verschil in zit. Je moet uiteraard alleen de pinnen smeren met een dun laagje en er geen hoop vet in knijpen. Meestal staat het op de verpakking als het rubber aan tast, gewoon even kijken. Last edited by Spierings : 23-03-2011 at 22:22. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Tja op de verpakking staat niet dat het het aantast. Hier in Oostenrijk bestellen ze het dus met een VW nummer, maar is het ook gewoon kopervet. Dit gebruiken ze ook regelmatig zeggen ze. Het rubber ziet er nog steeds goed uit, maar ik zag in ETKA dat een complete set geleidingspinnen met rubbertjes maar 13 euro kost, en daar krijg ik nog eens korting over. Mocht het dus echt mis gaan, dan is het nog geen ramp. |