|
|||
|
|||
Help Golf MKI GTD AAZ of 1Z
Beste allen,
Bij deze doe ik een oproep op jullie deskundigheid/inzicht. Ik zit met een dilemma, het volgende: Ik heb een MK1 diesel 3drs. Rijdt verder prima, alleen wil hier wat meer pit uithalen, nu heb de volgende motoren in bezit. 1.6 GTD code CY 1.6 TD Economic 1V 1.9 TD AAZ 1.9 TDI 1Z Zo ver jullie weten, zijn deze motoren niet allemaal in een MK1 geleverd en zijn de pk's niet allemaal gelijk. Het is niet de bedoeling dat ik er mee ga racen of iets dergelijks maar wat meer pit is wel goed, wil toch wel tot de 120/125 zien te komen. Wat raden jullie mij aan en waarom die keuze... want ik weet het echt niet meer. Let op combi's van verschillende blokjes zijn ook mogelijk, ik hoor het graag van jullie. Gr |
|
|||
|
|||
Ik zou de tdi nemen.
Iets grotere turbo en andere verstuivers en je kan de 140 pk makkelijk halen. Met alleen chippen kom je op ongeveer 120 pk. Wel wat lastiger in te bouwen. Maar dat hoef je toch maar een keer te doen.
|
||||
|
||||
Ik zou ook voor de TDI gaan , ik heb ook een jetta met 1,6 Td maar ook een glf Mk3 met een Tdi (110pk) en dan rijd zo'n tdi motor veel mooier en soepeler , en kun je iid makkelijk chippen naar 120 pk
|
||||
|
||||
tdi....
|
|||
|
|||
tdi inbouw
Op zich, voor die 120pk hoef ik niet perse een tdi in te bouwen! Alleen nadeel met tdi is al die zooi met elektronica.
Wat dachten jullie van een 1.6 gtd met intercooler? Ik moet inderdaad toegeven een tdi, rijdt soepeler, fijner! |
|
|||
|
|||
De 1.6 schijnt het beste blok te zijn, zijn de minste problemen mee En die zijn inderdaad ook vrij gemakkelijk tot de 120 pk te brengen
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
|
||||
|
||||
als je geen/weinig elektronica wil zou ik de AAZ nemen.
heb je geen elektronica maar toch een grotere motorinhoud. is vrij simpel in te bouwen. heb er in de herfst nog 1 in een T3 gehangen de TDI is dan weer makkelijker te kietelen dmv chippen enzo. maar met een TD is er natuurlijk ook nog steeds vanalles mogelijk. TDI is denk ik wel het zuinigste (ook na kietelen)