#1
|
||||
|
||||
Mijn Polo 86C -> Project G40
Ik heb gezien de plannen besloten om hier maar eens een beetje bij te houden wat er allemaal aan het Polotje gebeurd...
Veel leesplezier en daarna naar bed / weer aan het werk! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Zo heb ik em "gekregen" van een goede klant/kennis van me, waarmee ik elk jaar naar de DTM ga! Zijn vorige auto een A4 DTM kon hij goed verkopen, en een nieuwe full options Golf VI GTI was daarom ook snel besteld. Precies in die periode overleed zijn Pa (1e eigenaar), daardoor werd de polo een generatie doorgeschoven. Dat kwam stiekem wel goed uit want de DTM was al weg en de GTI nog niet geleverd... Uiteindelijk kwam de GTI binnen... En kreeg ik de Polo! Gelijk een paar 15" wieltjes eronder die ik nog had liggen... Paste maar net met de ET... Daarna op een vrij dagje: - Rondom Koni geel met H&R 80/60 veren... - Kunststof lijsten rondom weer mooi zwart geföhnt - Koplampen open gemaakt, en zwart gemaakt - knipperlichtunits gecleaned en gesmoked - en de orginele stalen velgjes voor nu even ge-Rim-taped Toen een keer sávonds de steenslag hoes gemonteerd en de US Driving Lights ingebouwd: Wat er nou nog moet gebeuren: - 15 Speedlines monteren - ABU Motorblok strippen, schoonmaken, en langzaam aan weer opbouwen... - Lichtzoemertje monteren (heb al 2 keer met een lege accu gestaan...) - En zoekende naar sportief nokkenasje, verse zuigerveren, lagers, keerringen, pakkingen, enz enz... En dit is zoals de auto er nu bij staat...
__________________
Groeten, Martyn Last edited by Martyn_86C : 08-03-2011 at 20:04. |
#2
|
||||
|
||||
Mijn Polo 86C -> Project G40
Hieronder 1 HDR foto's gemaak met een HDR-app op de 3GS..
Van het weekend weer wat gehobbied... - Wiellagers achter afgesteld - 10mm spoorverbreders achter gemonteerd - Lichtzoemer ingebouwd - Een keer goed gewassen en gezogen - klein scheutje olie bijgevuld En een begin gemaakt aan de ABU... Alle aanverwante delen gedemonteerd zodat ik staks het blokje op een bok kan monteren en aan de revisie kan beginnen! Doel is de motor helemaal uit elkaar te halen, en alle lagerschalen en keeringen te vervangen! De zuigerveren en zuiger ga ik eerst beoordelen voordat ik die vervang, omdat die gewoon te duur zijn!! en na een krappe 144dkm moet dat denk ik nog wel in orde zijn! Ik speelde eigenlijk op dit moment met 3 ideetjes... Nu kan ik de keuze nog maken, en wil even weten wat jullie ervan denken... optie a: "de makkelijke" Motorcarbs en de megajolt ontsteking! optie b: "de stoere" 40mm Webers, gewoon omdat webers webers zijn!! optie 3: "de sterke" G-Lader of Supercharger met Multipoint erop... Nu kan ik nog kiezen... Ik heb nog niets aangeschaft, dus kan nog alle kanten op... Alleen gezien ik de kop moet laten bearbeiten, sta ik voor de keuze, want voor optie a en b "moet" de compressie omhoog... En bij optie c kunnen we dat beter niet doen... (edit: worden toch carbs!! is makkelijker dan de SC)
__________________
Groeten, Martyn Last edited by Martyn_86C : 01-06-2010 at 14:44. |
#3
|
||||
|
||||
plannen klninken goed,als je het blok gaat 'laden' kun je mooi bij mij afkijken
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
||||
|
||||
optie B. Altijd een gaaf geluid.
succes. Gr
__________________
golf 1 gti '77 under construction Passat dsl '80 130 PK TDI Passat station 2004 130 PK TDI |
#5
|
||||
|
||||
Het grote gat tussen blok en front vraagt eigenlijk om een lader!
Quote:
Ik had al even gekeken ja... Alleen ombouwen naar multipoint! edit: Denk idd dat ik toch voor Webers ga... Bestaan er pasklare inlaatspruitstukken voor de ABU?
__________________
Groeten, Martyn |
#6
|
||||
|
||||
volgens mij kun je een inlaatspruitstuk van de webers
van een 1.1 tot een 1.6 gebruiken! maar daar ga ik maandag achterkomen. heb nu een 1.1 met webers en word maandag een 1.6 abu met webers als alles n beetje mee zit maar als je webers hebt kun je toch ook een turbo gebruiken? want daar ben ik naar op zoek. of kan dat niet?
__________________
Audi 50 1.3 G40 (SOLD) Golf MK1 2.0 16V (SOLD) Golf 4 SDI (SOLD) Audi 50 LS 1977 1.3 LPG (SOLD) Audi 50 LS 1976 1.1 WEBER Audi A4 Avant TDI 2.5 V6 |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Dat gaat niet "zomaar" werken! Carburateurs werken op het vacuum van de motor, als je ze gaat blazen geloof ik niet dat dat zomaar goed gaat... Of je zou de carb tussen luchtfilter en turbo moeten zetten, maar dat is erg gevaarlijk omdat je mengsel dan door een gloeiend hete turbo moet, dus dat is eigenlijk GEEN optie... Quote:
Dat wil ik ook graag weten!
__________________
Groeten, Martyn |
#8
|
||||
|
||||
ABU en oudere smallblocks hebben niet dezelfde aansluiting qua spruitstuk.
Gaat dus niet zomaar passen.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#9
|
||||
|
||||
Bedankt, dan weten we dat alvast. Voorlopig nog even niet van toepassing...
__________________
Groeten, Martyn |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
heeft ie zn eigen smiley op 86c ?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#11
|
||||
|
||||
is gekopieerd idd! Het wiel hoeft geen 2 keer uitgevonden te worden!
__________________
Groeten, Martyn |
#12
|
|||
|
|||
Er zijn nog wel spruitstukjes te vinden voor webers op een 1300 via ebay ofzo.
En anders kan ik er een leveren uit eigen productie vanaf €100,- Gr, Pim Bonne |
#13
|
||||
|
||||
Lezen.. Die 1300 spruitstukken passen niet op een ABU!
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#14
|
||||
|
||||
daar is een adapter voor nodig zo kun je eventueel een abu g40 machen..
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Yep! http://www.steilheck.nl/smf/Smileys/86c/getikt.gif = = gert smiley Maar er zijn er wel meer die hun eigen smiley hebben op het 86c register
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow... |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
dus dat gaat maandag niks worden? ik heb de webers nu op een 1.1 zitten. past dat dus niet op een 1.6 abu? anders moet ik op zoek naar een spruitstukje. als je nog wat hebt liggen laat het dan even weten. MVG
__________________
Audi 50 1.3 G40 (SOLD) Golf MK1 2.0 16V (SOLD) Golf 4 SDI (SOLD) Audi 50 LS 1977 1.3 LPG (SOLD) Audi 50 LS 1976 1.1 WEBER Audi A4 Avant TDI 2.5 V6 |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
waar zijn deze adaptors te krijgen?
__________________
Audi 50 1.3 G40 (SOLD) Golf MK1 2.0 16V (SOLD) Golf 4 SDI (SOLD) Audi 50 LS 1977 1.3 LPG (SOLD) Audi 50 LS 1976 1.1 WEBER Audi A4 Avant TDI 2.5 V6 |
#18
|
||||
|
||||
via www.polomagazin.de
stummel is de verkoper.. Stummel01@gmx.de dus hopelijk ken je deutsch mailen.. http://forum.polomagazin.de/thread....ght=ABU+adapter |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
nee waarschijnlijk niet |
#20
|
||||
|
||||
Weer een update, ff stof afblazen!
16" Porsche C2's gemonteerd! ERG GAAF! Gelijk het roer omgegooid en van het hele ABU verhaal afgestapt! Het is een G40 PY geworden! 118.274km gelopen, orgineel nederlands geleverd en tot 108.278km dealeronderhouden!!! Ik heb alle delen om de 1.3 44kW AAV om te bouwen naar een "echte" G40 85kW. Dwz: motor + bak, kabelboom, aanzuigbuizen, regelkast, draagarmen, aandrijfassen, remmen, achteras, opvoerpomp, tellerpaneel, intercooler, radiateur, schakelmechanisme, enz enz enz!! Projectje moet binnenkort maar eens van start gaan... Door de wetenschap dat ik alles heb liggen en alleen maar hoef te schroeven, kriebelt het te veel om lang te wachten met inbouw... haha
__________________
Groeten, Martyn |