|
|||
|
|||
Slotbout kapot gedraaid
Gisteren andere wielen gemonteerd onder mijn golf, originele 15inch highline
velgen gedemonteed, en 19inch nuvolari velgen erop gezet. Nu alleen bij het laatste wiel, de slotbout binnenwerk kapot gedraaid Krijg ik dus niet meer los.... ga zo bij de garage langs, jullie enig idee wat dit gaat kosten om hem eruit te krijgen? waarschijnlijk boren ze hem kapot...
|
||||
|
||||
Helaas weten wij niet wat het bij jouw garage kost om een slotbout te verwijderen , maar aangezien je er zo heen gaat kunnen ze je dat ook wel zelf vertellen.
|
|
||||
|
||||
lol
even een bandenhandel bellen, die hebben daar de handigheid in |
|
||||
|
||||
Quote:
niet allemaal.... zag hier in culemborg een voorbeeld van hoe je het niet wilt... Met de haakse slijper zeg maar dag dan. Je moet heel de kop eraf zien te krijgen en zonder je wielen te beschadigen erg lastig. Succes iig! |
|
||||
|
||||
bij brezan is een universele set om slotbouten los te draaien draaid over de bout heen, hoe ik hem er meestal uithaal is een ouwe doppen pakken wat kapot mag die er overheen tikken met een hamer en dan losdraaien
|
|
||||
|
||||
dit bedoel ik zoon zet http://www.amt.nl/Nieuws/Slotbouten-verwijderen.htm
of zo http://www.youtube.com/watch?v=ACoMtUa4U1Q Last edited by gbgolf2 : 25-02-2011 at 13:01. |
|
||||
|
||||
Bij de garage waar ik altijd heen ga, hebben ze een soort dop die over de slotbout gaat en aangrijpt als je hem losdraait ideaal.
|
||||
|
||||
Quote:
Dus het monteren van slotbouten is verspilde moeite... hmmm...
|
|||
|
|||
Quote:
Nee, niet helemaal. Het kost altijd meer tijd om velgen los te draaien met slotbouten dan zonder.
|
|||
|
|||
Last edited by Domi : 25-02-2011 at 17:14. |
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, het werk nu enkel vertragend. Koop je 4 of 5 setjes!
|
||||
|
||||
Ik had 2 setjes slotbouten voor m'n velgen , nu heeft laatst een kameraad m'n setje adapters even geleend ivm passen van porsche velgen ,en toen raakte hij beide slotboutdoppen kwijt ...........
Maar ik heb gewoon een bijna passende dop gepakt , eromheen gemept met de hamer , en draaide ze zo los , geen enkele moeite zelfs de dop was niet eens beschadigd ! , had er nog geen 2 minuten werk van .............en dat voor 2 setjes die bijna 40 euro per set hebben gekost .......
|
||||
|
||||
gewoon een stuk rond ijzer pakken, wat de zelfde maat heeft als de kop van de bout, een flinke 5kilo hamer nemen, en een paar flinke rake klappen erop geven, een stuk of 3 is genoeg, daarna kan je ze met een nagenoeg gelijke dop gewoon eruit draaien.
Dit heb ik al meerdere keren gedaan en werkt goed, maar je moet wel met een hamer kunnen omgaan, en niet op het hart of de velg landen. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Quote:
Dit heb je al meerdere keren gedaan?? waar dat dan? bij de bioscoop?
|
||||
|
||||
Nee op mijn vorige werk daar waren de vertegenwoordigers zo slim om meestal de doppen kwijt te raken, zodat we bij het monteren van de winter wielen die dingen los moesten tikken.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Quote:
Zo heb ik er ook al diverse los gemaakt. Werkt perfect , en als je het goed doet geen beschadigingen aan de velgen
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf Last edited by Rallyegolf20vt : 01-03-2011 at 09:51. Reason: verkeerde quote |
|
||||
|
||||
Quote:
goed idee, en om inbrekers geen kans te geven ga ik alle 5 de slotboutdoppen ergens anders in mijn huis verstoppen... Nou ja, al schrikt het maar af + alarm met hellingdetectie helpt ook een beetje
|
||||
|
||||
Ga naar een "louche" bandencentrum daar hebben ze wel een loper...
zo heb ik het 1 keer gedaan.....