![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een weerstandje van mijn VDO gti MFA tellerunit kapot. De printplaat heb ik eraf gehaald om de weerstand te kunnen vervangen. De tellerunit werkt perfect, alleen als ik een drempel overrijdt dan gaan de rode lampjes op de tellerunit knipperen. Erg vervelend, dus dan maar die weerstand vervangen.
Het typische is overigens dat dit al de 2e keer is, hiervoor heb ik de complete printplaat vervangen. Waarschijnlijk zit er dus ergens anders nog een fout, misschien een fout in de kabelboom? iemand een idee? De banen op de printplaat zijn niet doorgebrand gelukkig, dat zal het denkelijk niet zijn. Het betreft het weerstandje bij nr 7 (fernlicht). Krijgt zijn spanning rechtstreeks van de spanningsregelaar (die moet ik nog even testen, desnoods vervangen). In eerste instantie wil ik nu dus die weerstand vervangen, maar omdat ik niet weet welke waarde de weerstand heeft, aan iemand van jullie de vraag welk weerstandje hier zou moeten zitten. Hier een paar foto's ter verduidelijking van de info. ![]() ![]() Alvast bedankt voor degene die me kan helpen!! groeten Dennis |
#2
|
||||
|
||||
![]() Kick!
Wie hier zou Sjoes kunnen helpen met 't oplossen van dit probleem? (ik helaas niet) ![]()
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Als 't goed is staan er gekleurde streepjes op die weerstand. Aan hand daarvan kun je de exacte waarde van de weerstand aflezen.
![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#4
|
||||
|
||||
![]() Voor de kleurentabel, effe klikken: http://www.2college.nl/tech/begripp...de%20tabel).htm
En hier staat uitgelegd hoe je de weerstand moet lezen: http://www.2college.nl/tech/zodoe/weerstandzo.htm
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#5
|
||||
|
||||
![]() Hij maakt daar (rood omcirceld) kortsluiting zo te zien.
![]() De onderliggende sporen maken contact met het weerstandje, kan niet de bedoeling zijn. Een stukkie tape kan daar al uitkomst bieden, als ze maar geen contact maken.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor ![]() Daily: Passat variant GTE - JD Engineered ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Jongens,
dank voor de tips. De tip mbt hoe je de weerstandswaarde moet bepalen kende ik al. Omdat de weerstand is doorgebrand, is de waarde echter niet meer af te lezen ![]() Stukkie tape erom doen ga ik doen! maar eerst maar ns die weerstand vervangen.. heeft iemand misschien een zelfde teller liggen waarop ie me even kan verklappen welke weerstand hier zou moeten zitten? evt met foto.. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Ik zou geen stukkie tape om de weerstand doen maar ff over de sporen plakken.
Weerstandwaarde kan ik je niet mee helpen, sorry
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor ![]() Daily: Passat variant GTE - JD Engineered ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() weerstandswaarde is dus 24 ohm en het flikkerende gedoe schijnt een massaprobleem te zijn. Nou dat wordt dus zoeken naar een slecht massapunt..
|
#9
|
|||
|
|||
![]() hehe eindelijk eens een keer opgelost. Oorzaak bleek een defecte spanningsregelaar te zijn (dat is dat "spinnetje" wat op het messing gekleurde koelblokje is gemonteerd op de blauwe flexibele 'printplaat' van de tellerunit). Daardoor is de weerstand weggesmolten en ontstond de storing.
Met de massa van de auto en de tellerunit zelf was niets aan de hand. Allemaal erg lage weerstanden rond de 9-12 milli Ohm. De storing is nu verholpen gelukkig. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Knap dat je zo iets vind in plaats van dom weg alles vervangen
![]()
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#11
|
||||
|
||||
![]() typisch voorbeeld van: Meten is Weten!!
![]()
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 ![]() Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) |