![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hello
m'n polotje is 'uitgerust' met een E-gang ipv een 5e versnelling. kan iemand mij het verschil hierin uitleggen? het lijkt mij toch maar een doodnormale 5e versnelling ![]()
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF) 86er Polo 2 Steilheck (MH) |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik dacht dat het een overdrive was. HAd hem ook op mijn Santana
|
#3
|
||||
|
||||
![]() " econoom " de zuinigheids stand van de jaren 80
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als het goed is haalt ie zijn top in de 4, staat meestal ook in de boekjes. De E is 'langer' als de 4, maar te lang voor het motorvermogen (om het zo maar even te zeggen) maar door het lagere toerental nemen de wrijvingsverliezen van de bewegende delen in de motor af, wat resulteerd in een lager verbruik. Dat was mijn idee van de E.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Je uitleg is wat mij betreft helemaal ok, maar wat die topsnelheid betreft, dat is in de praktijk toch net ff anders
![]() Mijn diesel haalt in de E een hogere topsnelheid als in de 4, ongeveer 160/165 haalt ie wel, maar niet echt bevordelijk ![]()
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja inderdaad, de 110 haalt ie wel in z'n 4, in de E gaat ie tot 160 ![]()
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF) 86er Polo 2 Steilheck (MH) |