|
||||
|
||||
Steve's Golf 1 '79.
Ook maar eens voorstellen (had ik nog niet gedan volgens mij).
Naam die ze mij gegeven hebben in 1981 is steven en dat deden ze in leiden waar ik tot de dag van vandaag nog steeds woonachtig ben. Heb nu al een tijdje (sinds 7 december 2009) een golf 1 uit 1979 met een 1.5 aut erin. Foto van hoe die was toen ik hem kocht: Wat was/is er toen allemaal aan gedaan (door vorige eigenaar ). - Alarm met klapsleutel (opzich wel leuk maar helaas zeer slecht aangesloten, skotch blokjes en daarna met siliconenkit afgekit ). - Startknop in dash (ook wel grappig maar helaas hangen er allerlei draden los onder ). - Staydempers onder motorkap (waarschijnlijk iet goed gemonteerd waardoor er allemaal deukjes zitten op de pplek waar die dempers zitten). - Schroefset,merk weet ik niet (wou toch al laag dus hier ben ik wel tevreden mee). - Auto geheel overgespoten in BMW zilver (kom alleen helaas steeds meer plekjes tegen waar roest terug komt, niet heel goed aangepakt dus). Wat heb ik er tot nu toe zelf aan gedaan: - Snel die staydempers weggehaald (hierdoor sluit de motorkap weer wat beter ). - Beurtje uitgevoerd (olie+filter, luchtfilter, brandstoffilter, voorremblokken+schijven en middelste uitlaatdelen). - 15 inch zender velgen (hart oranje en lip gepolijst). - 165/45R15 federal banden. Foto: Wat ligt er nog klaar om te doen: - 6 delig sierlijstenset oranje spuiten. - Crome lijstjes in gril oranje spuiten. - Beschermplaat automatenbak oranje spuiten. Dit is om hem toch een beetje op te leuken totdat ik echt ga beginnen met opknappen (zie volgende post). Tot zover even het voorstellen
|
||||
|
||||
Zo leuke MK1 heb je
Ziet er goed uit. Gr Siep |
|
||||
|
||||
Klein vervolgje:
Op dit moment rijden we een Mazda 3 uit 2004 en een toyota supra TT uit 1993. De supra staat op dit moment bij de spuiter en vandaar dat wij op zoek gingen naar een auto voor erbij. Omdat ik toch al gek was van de VW golf 1 hebben we besloten om maar gelijk te gaan kijken voor een golf 1 i.p.v. een oud/goedkoop autotje om die later weer te verkopen. In het achterhooft houden dat ik een golf 1 wou om later echt goed aan te pakken. (gelukkig hebben we ondertussen een huis gekocht met garage, de garage is in eerste instantie voor de supra maar in loop van tijd hoop ik ook ruimte gemaakt te hebben voor de golf,zodat we daar op ons gemakje aan kunnen sleutelen). De auto heeft APK tot september 2011 en wil hem dan denk ik daarna uit elkaar gaan halen om hem op te knappen (als hij glansrijk door de APK komt doen we er eerst een verse APK op ) De auto is al eens opgeknapt (volgens mij in 2004 of 2005) ,maar helaas is dit niet op alle plekjes even goed gedaan. Er zijn wel hier en daar nieuwe delen ingelast (heb een cd met foto's mee gekregen van de vorige eigenaar, waar op je kunt zien wat eraan gedaan is) en hij is verders ook niet echt rot ofzo. Het is meer dat de voorbewerking denk ik niet goed geweest is, heb namelijk behoorlijke blaasjes bij het RA scherm, LV scherm thv sierlijst en aftekening van een plaatje dat is ingelast bij het LA raam. De auto moet dus serieus een keertje aangepakt worden. Plannen zijn dan ook als volgt: - Auto volledig overspuiten (helaas voor sommige, maar dit wordt niet de orginele groene kleur). - Auto cleanen (motorruim helemaal schoon en strak, en achterklep typeaanduiding weg). - Auto ombouwen naar handgeschakeld (vindt automaat niet echt lekker overschakelen). - Zwaardere motor inbouwen (liefst met webers of trotle bodies). - Waarschijnlijk nog veel meer andere dingen,maar dat zien we tegen die tijd wel . Dit zal wel een lang termijn project worden, en zal dus hiernaast nog een ander autotje moeten kopen, denk aan een extra golfje 1 . Vragen/opmerkingen/ideeën kun je altijd melden. Gr steve
|
||||
|
||||
Hoi Steve,
Je planning klinken goed, en je auto ziet er nu al goed uit! Gaat denk wel goedkomen! |
|
||||
|
||||
zeker mooi begin en de oranje zender vlegen doen hem zker goed. Staat top.
|
|
||||
|
||||
Mooie Golf. Ik zou er niets meer aan veranderen als ik jouw was.
Alleen de plekjes aanpakken uiteraard. |
|
||||
|
||||
wielen zijn VET!
auto op zich natuurlijk ook alleen is ut mn kleur niet (voor op een golf 1 dan hè) succes met de vorderingen... groet frank
|
||||
|
||||
welkom hier
de golf ziet er toppie uit. en je plannen klinken goed.
|
||||
|
||||
Blijf het mooi vinden die met die kleine achterlichten.
Zeker ook een mooie auto om te zien. Al hou ik zelf niet zo van die felle kleuren. Maar toch een leuke auto. |
|
||||
|
||||
Het dashbordkastje wat daar in zit komt van mij af. Ik vond hem er altijd wel aardig goed uit zien, maar niet dus.
Het enige wat een beetje jammer is aan dit, hij heeft hem nog steeds NIET betaald.
Cars. Golf 7 tdi. Seat mii Golf 2 GTI 84' (origineel ned) Last edited by Tiefleger : 16-05-2010 at 00:08. |
|
||||
|
||||
Thanx 4 all the comments
Heb het al helamaal naar me zin met de golf 1, is elke keer weer een genot om er mee te rijden. In juli ook naar me eerste meeting met de golf, M.I.V.W. op vliegveld valkenburg (is bij mij nog geen 5 min vandaan ). Quote:
Het is ook niet echt mijn kleur,vandaar dat ik hem ga laten overspuiten. Ben er alleen nog niet over uit welke kleur, heb al wel leuke nieuwe kleuren voorbij zien komen (allemaal in de richting van bruin/koper achtig). Quote:
Hij ziet er idd van een afstandje wel aardig uit maar hij heeft zo zijn plekken als je goed kijkt (jammer genoeg). Is ook mooi k*t dat hij je niet betaalt heeft hij kwam mij goed betrouwbaar over toen ik hem zag, maar ja tegenwoordig weet je het toch niet. Gr steve
VW GOLF 1: Perfekt in form und funktion......... Last edited by Steve@leiden : 16-05-2010 at 08:22. |
|
|||
|
|||
Ziet er leuk uit zo, heb je ook foto`s van de supra?
|
|
||||
|
||||
mooi golfje
|
||||
|
||||
Quote:
foto's van de andere auto's: Supra: Hoe die was (met de bestuurster erbij, jaja me vriendin rijdt hierin) Hoe hij er nu bij staat: Enn een foto van de 3: De 3 staat nu dus te koop omdat 3 project auto's iets te veel van het goede is. Zodra de 3 verkocht is kunnen we ook eindelijk wat meer gaan doen met de golf. Wel komt er een nieuwe daily voor in de plaats natuurlijk, wat weet ik nog niet. Gr
|
||||
|
||||
ik zie antera 343's onder de supra?!
plannen klinken goed, en de 2 andere projecten zijn ook gr Mike |
|
|||
|
|||
Super hoor die wagens, maar ik prefereer de mk1!
|
||||
|
||||
Zaterdag weer even bezig geweest met de 1.
Heb de auto uitgelijnt want het stuur stond echt mega scheef. Dat is nu gelukkig opgelost en hij rijdt ook nog super. Ook heb ik de achterlichten wat opgeknapt, de binneste delen waren namelijk wat verweerd (waren roze). Weet iemand trouwens welke kleur deze moeten zijn? wit of rood? (zijn nu in ieder gaval rood geworden). Before: Heb er helaas niet een hele goede foto van ,maar op deze nog het best te zien. After: Mag wel zeggen dat hij ervan is opgeknapt . Ook heb ik de sierlijstjes van de auto en de voorgrill klaar gemaakt voor het spuiten. Donderdag ga ik ook de wielkasten uitrollen om de wielen wat meer ruimte te geven. De wielkasten zullen niet verder naar buiten gerolt worden ,maar de randjes worden naar binnen gerolt. Tot zover weer de update's, later meer. Gr steve
|
||||
|
||||
Leuke golf!
Succes met je project
|
||||
|
||||
Jaja hij is nu helemaal WK ready :icon_geek:.
Blijft maar nog een ding over om te doen voor MIVW meeting 18 juli, en dat is voor een cm of 2 a 3 omlaag :icon_thumright:. Gr
|
||||
|
||||
Hele leuke mk1!