#1
|
||||
|
||||
Achteras 3bg recht zetten...
Mijn rechter achterwiel steekt 5mm uit en de linker steekt net niet uit..nou wil ik dus mijn achteras recht onder de auto zetten en heb een vraagje.
Als het goed is zit er een klein beetje speling op de bouten, de as hoeft namelijk maar zo'n 3mm de andere kan op.. maar moet ik daarvoor bij bouten nr 9 en 10 zijn? Of gaat dat ook met nr4? Moeten 9 en 10 ook vervangen worden als ze los geweest zijn of zijn dat geen rekbouten net als 4? Dan kan weet ik in ieder geval meteen welke ik hebben moet en kan ik er voor zorgen dat ik de juiste bouten heb voordat ik er aan begin
__________________
Psst 1.8T Last edited by Ma®tijn : 13-03-2012 at 16:56. |
#2
|
|||
|
|||
nr 4 sluit hem alleen op daar kun je niks mee regelen normaal.
Maar 3mm is best een hoop als je dat aan speling op je bouten hebt 1 a 1,5mm is al redelijk veel. De as staat niet voor niets uit center dit heeft met je spoorring te maken(correct me if i'm wrong) dit is mij altijd verteld. Als je aan beide zijde je wielen gelijk wilt hebben zou ik hem uitvullen met een spacer op maat aan 1 kant.
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#3
|
||||
|
||||
Heb je je auto al ooit eens uit laten lijnen? 't Is mogelijk dat als je de as in het midden zet, dat de auto niet meer goed spoort.
Hoe is de camber van je achterwielen? Beide kanten gelijk? Als je achteras iets krom is, is het ook mogelijk dat je 'n verschil hebt. En vanaf welk punt heb je het verschil gemeten? De starre assen van VW hoeve maar een klein zijdelinks tikje te hebben, en zijn iets krom..
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#4
|
||||
|
||||
Auto staat op air, dus de kas ligt op de velgen, vandaar dat het nogal opvalt.
Ik ben vanmiddag meteen even langs de garage gereden voor een uitlijn rapportje, maar bij de eerste was de reflector stuk en de 2e was met de software bezig... morgen nog een keer proberen Als de ene kant nou wat meer camber heeft dan de andere, gaan we dat natuurlijk oplossen met een cambershim ipv de as te verplaatsen, die ga ik er namelijk toch al tussen zetten. Quote:
De wielen moeten 3mm de andere kant op.. dus op de bouten zal dat waarschijnlijk nog geen halve mm zijn. Verschillende breedtes spoorverbreders vind ik een beetje een raar idee
__________________
Psst 1.8T |
#5
|
|||
|
|||
Bouten 9 en 10 iets losdraaien en je as iets proberen te verschuiven.. Daarna uitlijnen ofcourse. Bouten kan je makkelijk weer gebruiken.
|
#6
|
|||
|
|||
beter dit gelijk met het uitlijnen doen
zien ze meteen op de display wat ze doen met de as... |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Weet je zeker dat dat geen rekbouten zijn? Vandaag even een uitlijnrapportje laten maken.. Achter Wielvlucht links -1,46 Rechts -2,04 Toespoor Links 0,26 Rechts 0,32 Rechts heeft meer negatief camber, dus zou verder naar binnen moeten staan, maar steekt juist uit.. Dus de as zit er scheef onder. Die halve graad toespoor lijkt mij niet zo gek toch?
__________________
Psst 1.8T |
#8
|
||||
|
||||
Niemand meer iets te zeggen hier over?
__________________
Psst 1.8T |
#9
|
||||
|
||||
De as is misschien wel krom. Heb dit wel eens met een Polo gehad, met een andere as was het over.
|