Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 30-01-2012, 16:47
Korhanovic Korhanovic is offline
Forum Regular

Default MK3 Raamspoiler met 3e remlicht

Hallo,

Ik ben dus op zoek naar een raamspoiler voor een MK3 met een 3e remlicht ingebouwd. Ik weet alleen niet hoe ik de 3e remlicht dan moet aansluiten op me normale remlichten...(gaatje boren in de kofferklep? )

Als er iemand eentje te koop heeft staan, hoor ik het graag.

PS; ik weet niet eens of dit de juiste thread ervoor is:$

mvg.
Reply With Quote
Old 30-01-2012, 17:02
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder

De originele spoiler die er op je kofferklep zit is van Hella, stond er volgens mij laatst nog 1 te koop hier.
Je kunt inderdaad beter even een topicje maken in het "onderdelen gezocht" stukje van het forum.

Wat betreft de bekabeling, Er zit als het goed is een rubberen doorvoer (zo'n gek ribbelslangetje) tussen je kofferklep en je auto ongeveer naast je linker scharnier.
Langs deze doorvoer gaat nu bijvoorbeeld je kentekenplaat verlichting. en eventueel de vacuumleiding van je CV.
Ik weet niet in hoeverre er misschien een voorbereiding voor zit, maar anders kun je zelf dus draadjes trekken langs die rubberen doorvoer. (komt ergens uit onder de hemel/c-stijl.
suc6!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
Old 30-01-2012, 17:30
Forum Regular

Dankje, maar ik heb nu helemaal geen spoiler erop :P dat is em nou juist, ik zoek dit type spoiler MET 3e remlicht natuurlijk. Het moet wel een ''standaard vw spoiler'' zijn :p

->

Reply With Quote
Old 31-01-2012, 10:47
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>

Dat is een standaard gti/vr6 spoiler, alleen het 3e remlicht zit altijd aan de binnenkant tegen je achteruit geplakt origineel.

Ik weet niet of die origineel wel bestaan met een 3e remlicht in de spoiler..
Heb ze weleens gevonden van een of ander aftermarket merk, leek precies op de originele maar dan met 3e remlicht erin verwerkt.

En je hebt nu geen spoiler zeg je? Hoe ga je die originele spoiler dan monteren? Want deze zit aan je achteruit vastgeschroefd, in de achterruit van een gti zitten 3 gaatjes waar de spoiler met z'n draadeindes zo doorheen gaat en dan vastgeschroefd wordt.

Last edited by Sven-GTI : 31-01-2012 at 10:49.
Reply With Quote
Old 31-01-2012, 16:49
Forum Regular

oh sh... is er een andere mogelijkheid dat ik deze type spoiler alsnog op m'n kofferklep kan monteren?? want ik heb hem nl al gekocht van Vains...
Reply With Quote
Old 31-01-2012, 17:34
VWJYI VWJYI is offline
No personal life

in een us golf heb je een achterraam met spoiler en 3de remlicht. Deze heeft dan een extra gaatje voor de kabel doorvoer. Dus je zult opzoek moeten naar zo'n achterraam met spoiler of toch een gaatje in je klep moeten maken.
Reply With Quote
Old 31-01-2012, 18:17
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>

www.glasboor.nl

Kosten geen bal, gewoon zelf gaatjes boren in glas. Is heel goed te doen, zelf ook al vaker gedaan. Probleem opgelost
Reply With Quote
Old 31-01-2012, 18:31
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur

in gewoon glas boor ik ook wel eens maar dat is niet hetzelfde glas als een achterruit. Is dit ook gewoon te doen?? Aangezien er hier ooit een discussie was om zelf happich ramen na te maken.

Sorry voor de oftopic.

Ook zit er in de achterruit waar de schroeven doorgaan 3 rubber/plastic ringetjes waar je schroef doorgaat. Deze zou je dan ook moeten zoeken / maken.

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
Old 31-01-2012, 18:39
MarijnMK3's Avatar
MarijnMK3 MarijnMK3 is offline
Forum Regular

ik heb ook zon spoiler op mijn golf 3 tdi. maar deze zat niet geschroeft door de ruit. Bij mij zit hij gewoon gelijmt met ruitenkit ofzo. weet dus niet zeker of er dan verschillende types zijn.
Old 31-01-2012, 18:41
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Ik heb zelf ook een geplakte spoiler op men MK3 maar ik durf niet te zeggen of dit een orginele VW-spoiler is en ik heb ook geen 3de remlicht

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
Old 31-01-2012, 20:16
marcel--46 marcel--46 is offline
Forum Regular

Voor wat ik weet hadden alle GTI's en VR6en af fabriek de gaatjes voor de spoiler bevesting in de ruit. En ja de busjes die er door gaan heb ik 2 jaar geleden wel is bij de dealer besteld en toen waren er nog maar een paar leverbaar dat ik daar hoorde.
Ik heb ook de spoiler met het derde remlicht er in gehad van het merk Hella voor de bedrading was een klein gaatje in de klep gemaakt.
Reply With Quote
Old 03-02-2012, 18:02
Forum Regular

Dank jullie wel, maar helaas... Auto is totall loss :'(
Reply With Quote
Reply

Posting Rules