#1
|
|||
|
|||
olie lekt uit vuldop..
hallo,
Al een paar dagen lekt mijn jetta mk1 1.3 olie uit de vuldop.. dit hoort toch niet te kunnen. vandaar jullie hulp. foto: hier is het nog minimaal, het is soms erger. alvast bedankt. roy |
#2
|
||||
|
||||
er zit een rubber onder de dop vervang die of de komplete dop
__________________
www.classicmk1.nl |
#3
|
|||
|
|||
Complete dop zou ik vervangen.
Zijn de kosten niet en je weet zeker dat het goed is.
__________________
Jetta mk2 |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
zou dat het zijn, want soms als ik kijk dan lijkt het een slagveld aan olie. niet alleen deze 2 strepen.. kijk maar op de foto: Tegen de luchtfilter zitten spetters... en dit is niet van "eruitlopen" denk ik.. |
#5
|
|||
|
|||
Heeft de auto niet erg veel carterdruk?
En is je carterventilatie wel goed?
__________________
Jetta mk2 |
#6
|
|||
|
|||
hoe meet ik die carterdruk?
en de caterventilatie is toch die slang van carter naar carb/luchtfilter.. zou ik even moeten kijken idd of die goed zit! nog een foto: |
#7
|
|||
|
|||
Als je auto stationair draait even je dop los maken.
Als die gelijk omhoog wilt springen dan heb je te veel druk. De slang vanaf het carter naar je luchtfilter is je ontluchting. Waarschijnlijk zit er achterop je blok nog een ontluchting.
__________________
Jetta mk2 |
#8
|
|||
|
|||
hallo,
vandaag nog even gekeken. de ontluchting achter op het blok zat gewoon goed. Toen ik de auto stationair liet lopen en na 30 sec de dop eraf draaide kreeg je dit: Tevens de luchtfilerkap eraf gehaald en daar zag je dit: Dit zal zeker niet goed zijn, is het zo als de zuigerveren op/kapot zijn dat hij dan druk op bouwt en dit het resultaat kan zijn? of is er een andere verklaring hiervoor? alvast bedankt, roy |
#9
|
|||
|
|||
Ja het kan ook goed zijn dat je zuigerveeren vast gekoekt zit.
Aangezien de olie nog wat zwart is. Even motorflush er in doen en 1 uut stationair laten lopen en dan je olie verversen. Ik denk dat je dan al een heel eind ben.
__________________
Jetta mk2 |
#10
|
|||
|
|||
kan ik proberen, als dat niet helpt is de moter dus in de soep...
patjetta bedankt voor de info. roy |
#11
|
||||
|
||||
Als je motor draait, trek dan eens de pijlstok eruit.
Als je een walm van dampen krijgt, dan heb je een probleem! |
#12
|
||||
|
||||
Zit er niet teveel olie in ? Lijkt toch op een verstopte carter ontluchting...
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#13
|
|||
|
|||
Je hebt denk nog geluk gehad dat die niet op hol is geslagen door die olie in je luchtfilter.
__________________
Jetta mk2 |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Het is geen diesel he! |
#15
|
|||
|
|||
Bij een benzine kan het ook gebeuren.
__________________
Jetta mk2 |
#16
|
||||
|
||||
Daar heb ik nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn!
|
#17
|
|||
|
|||
Als dit gebeurt is meestal de koppakking op een stukje door is mijn ervaring
|
#18
|
|||
|
|||
ralph: er zit niet te veel olie in, en als de carterontluchting verstopt zit kan er ook geen olie meekomen naar de luchtfilter denk ik zo..
samurai: het is geen diesel. renegade: als de koppakking door is zou het toch naar buiten lekken en niet naar onder? neem aan dat druk de korste weg zoekt om naar buiten te kunnen. Roy |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
ik heb net even gekeken De motor laten draaien en toen de pijlstok eruit gehaald. hij dampt niet maar spruttert wel olie eruit. roy |
#20
|
|||
|
|||
Dat is al niet goed.
Ik weet eigelijk wel zeker dat je carter druk veel te hoog is en dat er dus of een zuigerveer gebroken is of dat ze helemaal vast gekoekt zijn.(Waar ik niet van uit ga) Waarschijnlijk moet je even een ander blok zoekken.
__________________
Jetta mk2 |