#1
|
|||
|
|||
Dashboard polo 6n2 in polo 6n?
Hallo,
Past een Dashboard (compleet met alles erop en eraan) in een polo 6n? of moet er dan veel aangepast worden? gr |
#2
|
|||
|
|||
Ja dat past, maar er moeten wel dingen worden aangepast, met name bekabeling dacht ik.
__________________
Polo 1.6 Mk4 '97 Pallie's project: http://vwpolo.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=525 |
#3
|
|||
|
|||
maar in principe kan ik hem gewoon er af halen en de dashbord van de 6n2 er op zetten.. kabelboom iets veranderen maar voor de rest zit alles wel het zelfde zoals ventilatie ruitventilatie enzovoorts?
geen probleem met het stuur of bij de deuren ofzo? |
#4
|
|||
|
|||
deze topic kan gesloten worden!
|
#5
|
|||
|
|||
weet je al hoe het zit ?
ben wel benieuwd !! |
#6
|
||||
|
||||
Er zit behoorlijk wat verschil in. Ook ventilatie aansluitingen op de kachel en dergelijke zijn anders. Stuurkolom heeft ook andere beugels. De laatste 6N uivoering heeft een kabelboom die nagenoeg gelijk is aan de eerste Lupo versies. Daar zit hetzelfde dash in als in de 6N2.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#7
|
|||
|
|||
dus die van een lupo past beter ?
en de stuurkolom en ventilatie past dan ook beter ? |
#8
|
||||
|
||||
Nee, die dashboard van een Lupo is gelijk aan die van de 6N2.
De kabelboom van de eeste Lupo's is wel pas op de laatste generatie van de 6N0 (modeljaar na 1997) Goed lezen, staat er al. Stuurkolom en dergelijke zijn niet gelijk.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#9
|
|||
|
|||
Je zit daarnaast ook met een ander instrumentenpaneel, dus zal je je wegrijblokkeering ook aan moeten passen (indien mogelijk)
|
#10
|
||||
|
||||
Stekkers zijn gelijk van de instumenten panelen en nieuw paneel kunnen ze inleren op de computer / startblokkering.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Ze zullen bij de dealer misschien een poging wagen, maar als het niet lukt zullen ze je toch weg sturen |
#12
|
||||
|
||||
Voor dit soort dingen moet je niet naar de dealer gaan.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#13
|
|||
|
|||
idd bij de dealer gaan ze dit echt niet doen.
Als je het wilt doen zorg dat je in ieder geval droog staat want dit doe je niet zomaar in een weekendje. Het past wel maar het kachelhuis en een aantal dingen moeten worden aangepast. Ook moet je de bedraging goed cijferen of iets dergelijks want als je hier geen ervaring in hebt moet je er zeker niet aan beginnen. Maar buiten dit alles staat het wel vet
__________________
Polo 1.6 Mk4 '97 Pallie's project: http://vwpolo.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=525 |
#14
|
||||
|
||||
Ik ben nu een standaard 6N dashboard >98 aan het inbouwen in mijn Jetta om de kabelboom van de SDI te kunnen gebruiken. Mijn nieuwe versnellingsbak heeft namelijk geen km teller kabel aansluiting en het Polo dash heb ik nog liggen.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#15
|
|||
|
|||
Ik heb afgelopen zomer een 6N2 dashboard in mn 6N van 1995 ingebouwd.
Kost ongeveer een weekje als je overal rustig de tijd voor neemt, maar het is het dan ook 1000% waard Aantal dingen waar je op moet letten: -Alle bevestigingspunten zijn gelijk, behalve de 2 aan de uiterste zijkanten, daar moet je even zelf een klein beugeltje voor maken, niet moeilijk -Stuurhuis: heb ik geen problemen mee gehad, zou niet weten wat er niet past -Kachelhuis: opening van 6N kachelhuis zit 1 cm verder naar links en naar achter, met een beetje klooien goed op te lossen. Nog beter is een 6N2 kachelhuis voor een paar tientjes te halen, die past op alle originele bevestigingspunten en sluit perfect aan op de ventilatiekanalen in het dashboard. Bedieningspaneel past gewoon op het oude en nieuwe kachelhuis Verschillen: -Elektra --> verreweg het meeste werk -Lichtschakelaar, dimmer, hoogteverstelling Is van golf 3, maar is 99% hetzelfde, die van 6n kon ik niet vinden Dimmer en lichtbundel hoogteverstelling -Tacho (hoef je niet in te leren, 6N heeft klasse 1 startonderbreking) Wel eentje nemen zonder canbus, anders blijft airbaglampje branden en werkt de toerenteller niet, 6X0 919 860* van de lupo's 98-1999 werken perfect, de 920'ers hebben canbus -Alarmlicht-schakelaar (het relais is niet meer nodig, die zit in de nieuwe 6N2 schakelaar ingebouwd) -Achterruitverwarming -Belichting kachelpaneel (2 draadjes, de aansturing van de blower kan gewoon via de oude stekker, die past) -Deurpanelen -Elektrische spiegelverstelling -Elektrische ramen (verhaal apart, heb ik niet meer door computercrash) Last edited by hansdevogel89 : 24-01-2011 at 13:23. |
#16
|
||||
|
||||
Jeetje wat een mooi uitgebreid verslag!
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#17
|
|||
|
|||
kijk hier hebben we wat aan!
__________________
Polo 1.6 Mk4 '97 Pallie's project: http://vwpolo.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=525 |
#18
|
|||
|
|||
Hoop dat iemand er wat aan heeft!
Kan niet garanderen dat alles 100% klopt, maar 99% zeker wel -Alarmlichten, lichtbundel+dimmer, achteruitverwarming en kachelpaneel is precies hoe ik het heb ingebouwd en werkt dus 100% -Van de lichtschakelaar kon ik het oude schema niet meer vinden dus kan het zijn dat er tov golf 3 1 dingetje verschilt ofzo... Van de teller klopt ook 99%, maar de kans is groot dat er bij de eerste keer aansluiten toch nog wel een lampje blijft branden wat het beste dan even opgelost kan worden Het beste is om tijdens het inbouwen alles nog een keer controleren op draadkleur en via Elsawin Last edited by hansdevogel89 : 24-01-2011 at 13:29. |
#19
|
|||
|
|||
Bij mij een tweetal jaar terug op nagenoeg gelijke wijze ingebouwd, vlotter op brandstofpomp (of gewoon gehele pomp) dient ook omgezet te worden! 6N pomp/vlotter werkt namelijk compleet andersom qua waardes
|
#20
|
|||
|
|||
en dat past ook gewoon jarno, dus de 6n pomp/vlotter vervangen voor een 6n2?
__________________
Polo 1.6 Mk4 '97 Pallie's project: http://vwpolo.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=525 |