#1
|
|||
|
|||
Klepstoters vervangen
Hallo,
Ik kan een kr blok kopen waarvan de klepstoters vervangen moeten worden, Is dit makkelijk zelf te doen, of heeft iemand een howto hiervan? En enig idee wat dit geintje gaat kosten? Alvast hartstikke bedankt Mvg R de jonge |
#2
|
||||
|
||||
Klepstoters moet je je bij Bolku tuning bestellen, die kosten daar 150euro. Je koopt dan twee maal een setje van 8 stuks voor 75euro.
En het vervangen kun je zeker zelf, Je haalt de ditributieriem eraf, klepdeksel verwijderen, dan zie je de nokkenassen liggen, die worden door een ketting aangedreven op twee tandwielen. Je moet ze even merken zodat ze weer op de juiste plaats en timing terug komen te liggen. De nokkenassen draai je van binnen naar buiten met de klok mee los. Niet de moertjes allemaal direct in 1keer lossen maar beetje voor beetje 1 voor 1 ivm het breken van de nokkenassen.. Als die los zijn kun je de stoters stuk voor stuk uitwisselen voor nieuwe. In elkaar zetten doe je in tegengestelde richting als het lossen. Afstel gegevens van je distributie riem en hoe je je nokkenassen moet afstellen kun je ergens wel in de search vinden hier op het forum. Gr Ronnie en succes
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#3
|
|||
|
|||
Kijk daar heb ik wat aan! Bedoel je de tandwielen losdraaien van de nOkkenas met het kloksgewijs meedraaien?
Groeten! |
#4
|
||||
|
||||
Nee de boutjes waar de nokkenas vast zit in de kop, je begint van uit het midden naar buiten toe.
Waarom bestel je je niet even een garage handboek, daar staan alle aanhaal momenten in en ook hoe je zoiets demonteert en monteert. Zoek maar eens op marktplaats, voor een paar euro ben je de man en heb je meer info dan je ooit hier zult krijgen hahaha.. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#5
|
|||
|
|||
Oh zo.. Nee dan snap ik je wel! Aanhaal momenten kan ik zo opvragen bij iemand die ik ken, maar dacht ik vraag het hier, kunnen meer mensen er ook wat van opsteken
|
#6
|
||||
|
||||
En niet schrikken als je em de eerste keer start!
__________________
Groeten, Martyn |
#7
|
|||
|
|||
Of je vult de stoters met olie voor je ze monteert
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
Als je ze bij bolku koopt zitten ze meestal vol met olie, tenminste ik had geen last van tikken en ratelen de eerste keer.
Je moet ze ook even op een bepaald toerental houden meen ik, ze moeten zich even zetten heb ik eens horen zeggen. Maar weet niet zeker of het zo is. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Waarom bij bolku kopen, dealer of automaterialenzaak hebben die dingen ook liggen. Grtn Yal |
#10
|
|||
|
|||
het kan dus zijn dat ze de 1e keer gaan tikken ??
Ja dat zal nog lang duren voordat ik het ga horen, haal over 2 weken kr blok uit een golf 2 op die in mn golf 1 komt. Maar dit gebeurt pas volgende winter, heb de hele zomer ervoor uit getrokken om hem compleet te reviseren! |
#11
|
|||
|
|||
Ik zie trouwens veel dat het KR blok van een scirocco wordt aanbevolen ivm het makkelijker plaatsen..
Is het zoveel anders dan een KR blok van een golf 2 ? heb het namelijk wel helemaal compleet gekocht, van zekeringkast tot weetikveel wat gewoon alles, zit ook nog op het subframe van de golf 2. |
#12
|
|||
|
|||
Kan nu ook een gereviseerde DX krijgen.. Dit is wel makkelijker qua ombouw of zit ik fout ?
( komt in een golf 1 1.1 ) |
#13
|
||||
|
||||
Wel eerst de distributie op bdp (cilinder1) zetten voordat je de boel los begint te halen!
Een gereviseerd DX is altijd goed, heeft diegene er alle rekeningen erbij? Wees er in ieder geval zeker van dat het geen spuitbus revisie is. |
#14
|
|||
|
|||
Nee die dx is van een kameraad van me ( monteur ) wat zou beter zijn, dx of kr ? Beide betaal ik evenveel voor..
|
#15
|
|||
|
|||
Kr komt van een golf 2, met weinig km's
Sorry voor de vele vragen maar er zijn hier genoeg die er meer verstand en ervaring mee hebben als ik.. |
#16
|
||||
|
||||
Ik zou voor de KR gaan, meer vermogen is altijd leuker en het is volgens mij net zo veel werk want je moet toch een motorsteun ombouwen. (er van uit gaande dat ze beide goed zijn natuurlijk)
Het scirocco blok heeft volgens mij de lucht inlaat en brandstoftoevoeer aan de andere kant zitten dan een Golf blok. Als je trouwens je klepsoters ingebouwd hebt niet meteen starten maar minimaal een half uur wachten, dan kunnen ze nog even zetten.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#17
|
|||
|
|||
Nee heb al een kr blok dat goed is haha, maakt dat veel uit dat inlaatspul aan de andere kant zit??
|
#18
|
||||
|
||||
Het is de inlaat die aan de andere kant zit, weet niet of het onmogelijk is. Denk dat je met wat passen en meten een heel eind gaat komen.
Je moet wel een beetje creatief zijn met je uitlaatspruitstuk want een 16V (KR) is nooit officieel in een Golf 1 geleverd maar het is wel mogelijk. Voor meer info zou ik ook zeggen gebruik de search eens want er is best wat te vinden over 16v's in een mk1. Succes met het ombouwen in ieder geval.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#19
|
||||
|
||||
Ik zou voor de DX gaan,heeft qua vermogen standaard wel minder dan de KR,maar trekt onderin de toeren veel meer dan de KR.
|
#20
|
||||
|
||||
Uitlaatspruitstuk kun je gewoon nieuw kopen voor een 16v in een mk1,
Het past er wel in ik heb er ook een ingebouwd in mn golf 1. En even de bobine kabel eraftrekken als je ze ingebouwd hebt de stoters en dan doorstarten dan vullen ze zich vanzelf. |