![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() vraagje,
ik kan aan 2 spoorverbreders komen, met lange bouten, 1,5cm per kant zou dus 3cm zijn over de hele as. Nu heb ik wel eens horen zeggen dat spoorverbreders niet echt geweldig zouden zijn voor de levensduur van bepaalde onderdelen..... Is dit zo? en zo ja wat zijn de eventuele nadelen? |
#2
|
|||
|
|||
![]() wiel lagers slijten harder what the fuck lekker monteren ik had ook 15mm achter en 10 mm voor lekker belangrijk en dan maar een keer meer wiel lager vervangen
__________________
feit EEN POLO 1.0 REMT HARDER DAN DAT HIJ OPTREKT |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Last edited by kevintdi : 20-02-2005 at 14:07. |
#4
|
|||
|
|||
![]() dan doe je ipv 10 000 km met een wielager 50 000 km nou en
__________________
feit EEN POLO 1.0 REMT HARDER DAN DAT HIJ OPTREKT |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik denk dat je een nul mist :P je komt trouwens lekker geinteresseerd over met je nou en ![]()
__________________
Seat Leon Cupra R |
#6
|
||||
|
||||
![]() Hier zit ik ook mee... maar waar kan ik goedkope verbreders krijgen?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() koop er iig geval geen met langere bouten! das echt bocht
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
heb ik vorige week gedaan....vertel..
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
||||
|
||||
![]() omdat er op die bouten dan erg veel kracht komt te staan. een veel beter/veiliger systeem is om eerst de verbreder op de naaf te bouten, en dan de velgen met de orginele bouten op de verbreder te bevestigen (in feite adapter met dezelfde steek)
amen
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#10
|
||||
|
||||
![]() is natuurlijk wel afhankelijk van de dikte van de spoorverbreder..
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#11
|
||||
|
||||
![]() das waar, laten we zeggen vanaf 20mm zou ik het zo doen daaronder met langere bouten natuurlijk anders heb je geen vlees
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#12
|
||||
|
||||
![]() bof ik eventjes! de mijne zijn 16 mm
![]() ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#13
|
||||
|
||||
![]() mazzelaar, hehe
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat is inderdaad zo.. langere bouten kunnen gevaarlijk zijn.. dit omdat de velg niet meer op de naaf leund.. maar alleen nog maar op de bouten.. de naaf vangt de klappen op... bouten zijn meer bedoeld om het wiel op de naaf te houden |
#15
|
||||
|
||||
![]() Daarvoor heb je dan toch ook weer die centreerringen erop zitten toch?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ook nog een tip. Dit is trouwens alleen voor achter.
Als je achter spoorverbreders wil monteren kun je er ook voor kiezen om tussen de achteras en de asstomp een plaatje te maken. Dit plaatje kun je net zo dik maken als je wil. Dit is dan in princiepe je verbreding. Niet vergeten de bouten te vervanden door 12.9 bouten. Ik heb het namelijk zelf ook. Ook heb ik op deze manier de stand van het wiel iets rechter gezet. Dit heb ik gedaan omdat mijn auto verlaagd is. Voordeel: iets betere wegligging, geen extra belasting op je lagers en vooral minder banderslijtage aan de binnenkant van de band. maar zoals gezegd dit is alleen voor achter |
#17
|
||||
|
||||
![]() He da's een slim idee!
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |