Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-02-2005, 13:59
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default Spoorverbreders

vraagje,

ik kan aan 2 spoorverbreders komen, met lange bouten, 1,5cm per kant zou dus 3cm zijn over de hele as.

Nu heb ik wel eens horen zeggen dat spoorverbreders niet echt geweldig zouden zijn voor de levensduur van bepaalde onderdelen.....

Is dit zo? en zo ja wat zijn de eventuele nadelen?
Reply With Quote
  #2  
Old 20-02-2005, 14:02
Vag team leusden (kever) Vag team leusden (kever) is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 193
Send a message via MSN to Vag team leusden (kever)
Default

wiel lagers slijten harder what the fuck lekker monteren ik had ook 15mm achter en 10 mm voor lekker belangrijk en dan maar een keer meer wiel lager vervangen
__________________
feit
EEN POLO 1.0 REMT HARDER DAN DAT HIJ OPTREKT
Reply With Quote
  #3  
Old 20-02-2005, 14:04
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default

Quote:
Originally Posted by Vag team leusden (kever)
wiel lagers slijten harder what the fuck lekker monteren ik had ook 15mm achter en 10 mm voor lekker belangrijk en dan maar een keer meer wiel lager vervangen
Het gaat dan wel om een Golf IV, klopt inderdaad ook wel, maar ik moet voorlopig iedere dag een tering eind naar mijn werk toe rijden (result, 10.000km per maand op de teller erbij).

Last edited by kevintdi : 20-02-2005 at 14:07.
Reply With Quote
  #4  
Old 20-02-2005, 14:05
Vag team leusden (kever) Vag team leusden (kever) is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 193
Send a message via MSN to Vag team leusden (kever)
Default

dan doe je ipv 10 000 km met een wielager 50 000 km nou en
__________________
feit
EEN POLO 1.0 REMT HARDER DAN DAT HIJ OPTREKT
Reply With Quote
  #5  
Old 20-02-2005, 20:21
DutchDubber's Avatar
DutchDubber DutchDubber is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 80
Default

Quote:
Originally Posted by Vag team leusden (kever)
dan doe je ipv 10 000 km met een wielager 50 000 km nou en


ik denk dat je een nul mist :P

je komt trouwens lekker geinteresseerd over met je nou en
__________________
Seat Leon Cupra R
Reply With Quote
  #6  
Old 20-02-2005, 20:42
LuNaTiK's Avatar
LuNaTiK LuNaTiK is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,247
Default

Hier zit ik ook mee... maar waar kan ik goedkope verbreders krijgen?
Reply With Quote
  #7  
Old 20-02-2005, 20:56
-Jens!-'s Avatar
-Jens!- -Jens!- is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,754
Default

koop er iig geval geen met langere bouten! das echt bocht
__________________
Current;
'67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n
Past;
'91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop


***Slam & Weld***
Scraping Volkswagen Nostalgica

www.facebook.com/slamandweld
Reply With Quote
  #8  
Old 20-02-2005, 21:07
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Quote:
Originally Posted by da_black_bull
koop er iig geval geen met langere bouten! das echt bocht


heb ik vorige week gedaan....vertel..
Reply With Quote
  #9  
Old 20-02-2005, 21:11
-Jens!-'s Avatar
-Jens!- -Jens!- is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,754
Default

omdat er op die bouten dan erg veel kracht komt te staan. een veel beter/veiliger systeem is om eerst de verbreder op de naaf te bouten, en dan de velgen met de orginele bouten op de verbreder te bevestigen (in feite adapter met dezelfde steek)

amen
__________________
Current;
'67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n
Past;
'91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop


***Slam & Weld***
Scraping Volkswagen Nostalgica

www.facebook.com/slamandweld
Reply With Quote
  #10  
Old 20-02-2005, 21:12
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

is natuurlijk wel afhankelijk van de dikte van de spoorverbreder..
Reply With Quote
  #11  
Old 20-02-2005, 21:17
-Jens!-'s Avatar
-Jens!- -Jens!- is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,754
Default

das waar, laten we zeggen vanaf 20mm zou ik het zo doen daaronder met langere bouten natuurlijk anders heb je geen vlees
__________________
Current;
'67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n
Past;
'91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop


***Slam & Weld***
Scraping Volkswagen Nostalgica

www.facebook.com/slamandweld
Reply With Quote
  #12  
Old 20-02-2005, 21:17
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

bof ik eventjes! de mijne zijn 16 mm
Reply With Quote
  #13  
Old 20-02-2005, 21:45
-Jens!-'s Avatar
-Jens!- -Jens!- is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,754
Default

mazzelaar, hehe
__________________
Current;
'67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n
Past;
'91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop


***Slam & Weld***
Scraping Volkswagen Nostalgica

www.facebook.com/slamandweld
Reply With Quote
  #14  
Old 22-02-2005, 23:49
paultje's Avatar
paultje paultje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 278
Default

Quote:
Originally Posted by da_black_bull
omdat er op die bouten dan erg veel kracht komt te staan. een veel beter/veiliger systeem is om eerst de verbreder op de naaf te bouten, en dan de velgen met de orginele bouten op de verbreder te bevestigen (in feite adapter met dezelfde steek)

amen



dat is inderdaad zo.. langere bouten kunnen gevaarlijk zijn.. dit omdat de velg niet meer op de naaf leund.. maar alleen nog maar op de bouten.. de naaf vangt de klappen op... bouten zijn meer bedoeld om het wiel op de naaf te houden
Reply With Quote
  #15  
Old 23-02-2005, 06:40
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Daarvoor heb je dan toch ook weer die centreerringen erop zitten toch?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #16  
Old 23-02-2005, 10:20
peter139's Avatar
peter139 peter139 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2004
Posts: 216
Default

Ik heb ook nog een tip. Dit is trouwens alleen voor achter.
Als je achter spoorverbreders wil monteren kun je er ook voor kiezen om tussen de achteras en de asstomp een plaatje te maken. Dit plaatje kun je net zo dik maken als je wil. Dit is dan in princiepe je verbreding. Niet vergeten de bouten te vervanden door 12.9 bouten. Ik heb het namelijk zelf ook. Ook heb ik op deze manier de stand van het wiel iets rechter gezet. Dit heb ik gedaan omdat mijn auto verlaagd is. Voordeel: iets betere wegligging, geen extra belasting op je lagers en vooral minder banderslijtage aan de binnenkant van de band.

maar zoals gezegd dit is alleen voor achter
Reply With Quote
  #17  
Old 23-02-2005, 10:39
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

He da's een slim idee!
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum