|
|||
|
|||
Polo gt blokje => golf 1.1
Hallo,
Ik kan toevallig een Polo gt blokje kopen maar heb nu een aantal vragen - deze past toch op de orginele motorsteunen? ( golf 1 1.1 ) - kan ik mijn kabelboom behouden? Injectoren etc gaat eraf komen motorcarbs op - past m'n orginele 4 bak hier op? Alvast hartstikke bedankt! Groeten |
|
||||
|
||||
Op alles ja. Polo blokjes zijn ook smallblock, dus die kan je er zo inlepelen.
Ik weet niet of de polo electriche ontsteking heeft, anders kan je de verdeler van je 1.1 motor overzetten en dan kan de kabelboom zo blijven.
|
||||
|
||||
Past allemaal prima. Motorsteunen en bak kan je zo overzetten. Aangezien je toch op motorcarbs gaat rijden zit verder met je kabelboom ook niet in de knoei. Elektrische benzinepompje kan je mooi op de zwarte draad (stationair afslagklep) aansluiten. Enige aanpassing die je moet maken is de ontsteking. Die van je ouwe 1.1 blokje kan je niet overzetten. Je moet de ontsteking en het bijbehorende stukje kabelboom + transistorblokje van een 1300cc MH (Polo, Golf) erop zetten. |
|
|||
|
|||
hey, die wordt van mij
|
|
|||
|
|||
Hartstikke mooi! Dan ga ik opzoek na een ontsteking van een MH en mocht ik er niet uitkomen, horen jullie wel weer van me!
|
|
|||
|
|||
enige waar je verder volgens mij rekening mee moet houden is dat het overloopje dat normaal vanaf je radiator naar t koelvloeistofreservoir loopt, met een gt blokje vanaf het blok loopt, zoals op de foto te zien is.
|
|
||||
|
||||
Mijn 4bak (GW) paste niet zo tegen de 3f aan, drukgroep raakte, moest klein stukje van de versnellingsbak geslepen worden langs binnnen.
grtz |
|
|||
|
|||
Hoebedoel je met het koelvloeistof, dat er hier een reservoir potje in gebouwd is??
Dat zit inderdaad niet in mijn golf, daar zit het koelvloeistof aan de zijkant van de radiator |
|
|||
|
|||
als je goed naar de foto kijkt zie je aan de rechterkant van de radiator een heel kort slangetje, deze is afgedopt. bij de 1100 loopt deze naar t reservoir. bij t gt blokje zit deze overloop op de cilinderkop of bovenkant blok, weet ik eigenlijk niet, maar niets ingewikkelds, maar we belangrijk!
|
|
|||
|
|||
maar als er geen reservoir is, dan gewoon dat kleine slangetje afdoppen.. dan heb je ook geen probleem..
|