Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-02-2011, 18:23
Sjaakie Sjaakie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 89
Default Polo 1.3 Sedan project

Hier nog maar een nieuw en ik hoop laatste topic voor mijn vragenreeks.
Ik ben toch maar van het idee af om een G40 turbo blokje te bouwen, dit gaat gewoon te lang duren en dan moet ik best veel werk gaan uitbesteden en dat is precies iets wat ik juist niet wil.

Dus nu heb ik over het volgende idee( project ) nagedacht..
Ik heb een polo ( met een sexy kont ) met 1.3 MH motor.
De moter carburateurs liggen al bij de man die het spruitstuk maken kan( sjef ).
En nu het volgende..

Ik wilde het meteen maar goed aanpakken met het afstellen daarvan, dus het maar 1x doen omdat ik het werk van niks vind ( saai en elke keer maar hetzelfde ).

Ik dacht om er dan toch wat meer PK's uit te krijgen heb ik een klein lijstje gemaakt met dingen die er dan toch wel voor nodig zijn. Komtie dan :

- Nokkenas, dan meteen de vraag "Welke is GOED? Een originele van een andere moter of van de tjoeningwinkel? ( G40 nokkenas heb ik )

- Spaghetti uitlaatspruitstuk, op ebay word je er mee dood gegooid maar zijn het ook goede voor €100,- ?

- Verder de uitlaatlijn aanpassen, dikker maken zodat er mee aufpuffgass naar buiten kan

- Cilinderkop bewerken, ook al zoiets.. Als ik dan toeren ga draaien, moet ik dan ook stuggeren klepveren plaatsen?>Diesel?

- Een oliekoeler, sja.. het speelt natuurlijk wel mee, maar is het nodig? Ik ga toch wel het 1 en ander aan sensors plaatsen om me oliedruk en olietempratuur in de gaten te houden.

- Ik heb eigenlijk een compleet G40 blok liggen dus alles wat past en me helpen kan na meer vermogen, zouden jullie het me even willen melden?

- Groteren radiateur van de G40 ? Die heb ik ook liggen, dus misschien wel rare vraag, maar waarom niet?



Ik hoop dat jullie me er even goed mee kunnen helpen, want ik wilde het wel goed doen .. Het blokje is echt 100% in orde. Heeft net de 1 ton aangetikt( origineel, met boekjes en het is geen ton teller ) en zuipt ook geen drup olie!

Nou people, brand los!

Bij voorbaat al dank voor alle reacties.. Opmerkingen en kritiek is ook altijd welkom!

Last edited by Sjaakie : 11-02-2011 at 14:46.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-02-2011, 18:27
Sjaakie Sjaakie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 89
Default

Oh en mocht een onderdeel van een G40 blok nodig hebben, PM me even dan.. Misschien heb ik het wel voor je ( heb geen bak, motorcode PY )
Reply With Quote
  #3  
Old 05-02-2011, 19:27
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

van een g40 is er weinig te gebruiken
misschien de cilinderkop omdat de uitlaat kleppen beter tegen hitte kunnen maar als de compressie origineel blijft is dat ook niet nodig
nokken as schrick , dbilas , catcams ,.....
ergens tussen 268 en 280 graden
radiator van een g40 is bruikbaar wat extra koeling is nooit verkeerd maar niet echt nodig ik gebruik er 1 van een 1.0 auu voor mijn 1.6 aee
olie koeler zou ik wel doen als je flinke stukken doortrapt is het toch wel nodig
Reply With Quote
  #4  
Old 05-02-2011, 19:43
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 15:42.
Reply With Quote
  #5  
Old 06-02-2011, 07:32
Sjaakie Sjaakie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 89
Default

Okee, hier heb ik alvast wat aan! En hoe zit dat met de cilinderkop? Is die van de g40 beter of kan ik beter een andere plaatsen?
Reply With Quote
  #6  
Old 06-02-2011, 14:20
patrick 86c patrick 86c is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,037
Default

Maakt weinig uit,ik zou als ik jou was gewoon de MH kop gebruiken.
Dus gooi die PY maar in de bingo en blijf lekker met die MH rijden op carbs.
Heb je net zo veel schik van als een G-lader.
Ik rij ook al een tijdje op carbs en ik moet zeggen, zeker met die standaard uiterlijk is het best wel lache bij de stoplichten.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN

Last edited by patrick 86c : 06-02-2011 at 14:24.
Reply With Quote
  #7  
Old 06-02-2011, 17:04
rickyg rickyg is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2009
Posts: 274
Default

hoeveel heeft de py gelopen?

eventueel wel interessen in wat onderdelen,
kan via pb
__________________
Rotiform'd Mini cooper s r53
Reply With Quote
  #8  
Old 10-02-2011, 21:04
Sjaakie Sjaakie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 89
Default

Ik heb vandaag me klokjes binnen gekregen! Gaat om de oliedruk, olietempratuur en watertempratuur.. Kun je wel zeggen die watertempratuur heb je toch al? Ja dat klopt! Maar het was een leuke aanbieding dus heb ik het nmaar gedaan.. Tevens heb in met hheeeell erg low budget en verveling een 1 armige wisser gemaakt.. Haha gewoon de oude rw moter aangepast..

Ik heb ook morgen in de planning staan om me kop eraf te trekken en ermee na de specialist te gaan om eens wat ideeen en mogelijkheden te bespreken.. Ik hoop dat we er uit komen zodat er weer actie ondernomen word!

Heb ook meteen maar beetje geinvesteerd in wat gereedschhap en andere spulletjes.. Zo had ik nog na al die jaren geen garagekrik en bokjes.. Dus die eerst maar eens besteld en om me eigen dan te verwennen een ligbed voor onder de auto en paar opvangbakken..

En zijn er nog mensen onder ons die ook die oliesensors hebben aangesloten? Want ik wEet nog niet of ik daar uit ga komen..

Volgende update komt denk ik zaterdag weer
Reply With Quote
  #9  
Old 14-02-2011, 14:08
Sjaakie Sjaakie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 89
Default

Polo is onthoofd.. En verder heb ik er niet echt wat aan toe te voegen.. Wel 1 vraag.. Past een g40 oliepomp op een 1.3 mh blokje? Of geeft dat verder geen meerwaarde?
Reply With Quote
  #10  
Old 14-02-2011, 17:03
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Oliepompen zijn allemaal gelijk.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum