#1
|
||||
|
||||
Oliekeerring krukaslager vervangen
Mijn Polo 2 Fox 1.3 inj. van 1990 lekt olie aan de distributiezijde.
Tijdens een rit naar het werk begon opeens olielampje te branden . Merkte helemaal niets aan rijgedrag van de auto, Motor uitgezet en weer gestart zonder problemen, moest nog 100 meter naar het werk. Daar aangekomen motorkap open en bleek alles onder de olie te zitten aan de distributiezijde . Vooral rond de Dynamo. Oliepijl gecontroleerd en bleek niets meer aan te geven, veel olie verdwenen dus. Heb de keer daarvoor ritje Roosendaal - Tilburg - Roosendaal gereden, dus tijdens die rit waarschijnlijk veel motorolie verloren, verklaart waarschijnlijk waarom alles onder zat (zelfs onderkant motorkap) Grote kans dat oliekeerring krukaslager lekt of koppakking naar buiten lekt. Ik heb nu alles schoon gemaakt en probeer te achterhalen waar de olie vandaan kwam. Heb inmiddels luchtfilterbak/Krukaspoelie/Dynamo/distributiekap verwijdert. Vragen die ik nog heb: 1 - Krukasbout, links of rechtsom losdraaien ? (dit om de krukastandwiel te verwijderen en eventueel oliekeerring te vervangen). 2 - Bij nokkenaspoliebout links/rechts losdraaien ? Om eventueel achterste distributiekap te verwijderen. 3 - Moet de krukasbout vervangen worden na losdraaien ? Alvast bedankt voor jullie antwoorden/tips. Boes |
#2
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 15:41. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Thanx Sjon, denk dat koppakking lek is. |
#4
|
||||
|
||||
Na verwijderen van achterste distributiekap, bleek dat de koppaking niet lek was, maar de bovenste keerring van de nokkenas. Ik ga deze zelf proberen te vervangen.
Ik zal een nieuwe topic aanmaken aangezien deze over krukaslager ging. Thanx Boes |