Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-02-2011, 12:12
Boestik's Avatar
Boestik Boestik is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 14
Default Oliekeerring krukaslager vervangen

Mijn Polo 2 Fox 1.3 inj. van 1990 lekt olie aan de distributiezijde.

Tijdens een rit naar het werk begon opeens olielampje te branden . Merkte helemaal niets aan rijgedrag van de auto, Motor uitgezet en weer gestart zonder problemen, moest nog 100 meter naar het werk.

Daar aangekomen motorkap open en bleek alles onder de olie te zitten aan de distributiezijde . Vooral rond de Dynamo. Oliepijl gecontroleerd en bleek niets meer aan te geven, veel olie verdwenen dus. Heb de keer daarvoor ritje Roosendaal - Tilburg - Roosendaal gereden, dus tijdens die rit waarschijnlijk veel motorolie verloren, verklaart waarschijnlijk waarom alles onder zat (zelfs onderkant motorkap)

Grote kans dat oliekeerring krukaslager lekt of koppakking naar buiten lekt.
Ik heb nu alles schoon gemaakt en probeer te achterhalen waar de olie vandaan kwam.

Heb inmiddels luchtfilterbak/Krukaspoelie/Dynamo/distributiekap verwijdert.

Vragen die ik nog heb:

1 - Krukasbout, links of rechtsom losdraaien ? (dit om de krukastandwiel te verwijderen en eventueel oliekeerring te vervangen).
2 - Bij nokkenaspoliebout links/rechts losdraaien ? Om eventueel achterste distributiekap te verwijderen.
3 - Moet de krukasbout vervangen worden na losdraaien ?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden/tips.

Boes
Reply With Quote
  #2  
Old 04-02-2011, 18:28
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 15:41.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-02-2011, 03:43
Boestik's Avatar
Boestik Boestik is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 14
Default

Quote:
Originally Posted by Sjon
Gezien vanaf rechtervoorscherm/bijrijderskant met de distributie recht voor je neus:
1. krukasbout gewoon linksom los
2. nokkenasbout ook gewoon linksom los
3. is geen rekbout, ik doe ze gewoon hergebruiken.



Thanx Sjon,

denk dat koppakking lek is.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-02-2011, 05:15
Boestik's Avatar
Boestik Boestik is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 14
Default

Na verwijderen van achterste distributiekap, bleek dat de koppaking niet lek was, maar de bovenste keerring van de nokkenas. Ik ga deze zelf proberen te vervangen.

Ik zal een nieuwe topic aanmaken aangezien deze over krukaslager ging.

Thanx Boes
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum