#1
|
||||
|
||||
Kan iemand mij helpen met dit motor probleem????
Zoals jullie wel weten heeft mijn vader nu zijn bus klaar en rijdt hij er mee rond sinds 2 weken,maar nu hebben we een probleem.
Als de motor start is er niks aan de hand,maar als je hem uit zet zie je na loop van tijd heel langzaam benzine langs het asje van de gasklep lopen. Dit gaat aardig lang door totdat het vlotterbakje leeg is denk ik. Als je dan de motor weer start is hij heel moeilijk aan te krijgen en slaat hij uit eindelijk wel aan . Ook als je bij het stoplicht staat slaat hij opeens uit en krijg je hem maar moeilijk aan. We hebben al 2 nieuwe carburateurs geprobeerd maar deze lekte ook op de zelfde plek als de oude originele. Er zit ook een nieuwe benzine pomp op ,deze is niet origineel. Er zit nu ook een hele nieuwe imitatie carburateur op maar het probleem blijft. Wat is hier aan de hand?? wij weten het ook niet meer . HELP!!!!! |
#2
|
||||
|
||||
Helemaal niemand???????????????
|
#3
|
||||
|
||||
Geen idee, ik heb het ook met de kever, dus als iemand het weet hoor ik het ook graag!!!!!!
|
#4
|
||||
|
||||
@Sabine, heb je de afsluiter van de vlotterkamer gecontroleerd? En een te hoge brandstofdruk kan ook voor dit probleem zorgen.
Bij de bus van Emiel zijn vader word daar op het moment naar gekeken.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#5
|
||||
|
||||
Daar heb ik naar gekeken, die is goed verder......
Het blok gooit bij mij ook benzine bij de olie, spuit de olie uit het peilstok gat en gooit de vuldop eraf.... Denk dat ik officieel mijn 4de blok gesloopt heb.... |
#6
|
||||
|
||||
@ Bien, hoe krijg je het toch elke keer voor elkaar?
|
#7
|
||||
|
||||
Geen geluk met kevers...... Maar ik treur niet, mijn pa is bezig om de 1600 op te bouwen, ik w8 geduldig af.. Denk dat ik met de 1600 minder hoef te werken om als eerste bij het stoplicht weg te zijn, en dat die het dan ook langer uit houdt, haha!
|
#8
|
||||
|
||||
Ik hoop het voor je! En op de andere vraag... Ik had telkens problemen doordat er een vuiltje op het vlotternaaldje zat!
|
#9
|
|||
|
|||
wat voor brandstofpomp is het?
__________________
feit EEN POLO 1.0 REMT HARDER DAN DAT HIJ OPTREKT |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
hahaha, ik weet wel hoe ! Ze probeert de trein bij te houden en bob met de golf van de weg te drukken met koude motor Kunnen ze niet zo best tegen ! Ach, 1600-tjes zijn een stuk sterker ! Heb je al koppen ??
__________________
www.volksaddiction.nl '52 split (my girl's slammed daily) '55 oval (almost done) '72 VW 181 (resto) '91 golf I cabrio '00 new beetle highline |
#11
|
||||
|
||||
brandstofpomp
Quote:
Dit is een imitatie pomp geschikt voor een 1600 motor. |
#12
|
||||
|
||||
laten we hier eerst proberen de bus van M.I.V.W. in orde te krijgen, hebben we het erna over Bien's koude starts.
On topic dus svp. |
#13
|
||||
|
||||
Even een wild idee hoor: toevallig de retourleiding niet verstopt ofzo? Waardoor veel te hoge druk opgebouwd wordt in de vlotterbak?
__________________
Quote:
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Retourleiding????? |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
kijk eens je benzinepomp na! zeer veel kans dat deze benzine lekt, binnenin, die gaat dan via het aandrijfstaafje recht je carter in! resultaat benzine in de olie... teveel vloeistof in het carter, welk er dus wordt uitgeduwd! De smerende eigenschappen van benzine zijn natuurlijk niet zo best, dus meteen alle benzine-olie eruit, nieuwe olie op, en benzinepomp reviseren, en met wat geluk zat er overal toch nog olie, en heb je geen schade... Greetz Sancho |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Je vraagt toch antwoorden, ik kom met ideeen. Sorry!
__________________
Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
Ja Ja probleem opgelost,gewoon de verkeerde brandstofpomp gemonteerd,
deze pomp was voor een later type 1600 bus. Nieuwe orginele pomp gemonteerd en gaan met die bus. Mag ik jullie bedanken voor de reacties en ideeen. |