#1
|
|||
|
|||
Tuning mogelijkheden 1.8 8v PB
Aangezien ik de blok toch open gooi, zou ik natuurlijk wat willen bijwerken, dus zit met enkele vragen;:
- Hoe scherp kan ik gaan met de nokkesnas vooraleer ik de veren ook moet veranderen of kan ik dit beter altijd doen?? Welke is prijs/kwaliteit het beste, want zie dat ze in alle maten en prijzen zijn :wacko: - Hoeveel mag het vliegwiel afgedraaid worden vooraleer het problemen geeft?? - Injectoren ook direct verzwaren of de originele laten reviseren?? - Welke uitlaat is aan te raden?? - Verstelbaar tandwiel ook nodig of niet persé nodig?? - Uitboren van de cillinders ben ik nog niet uit, aangezien ik de ovaliteit nog niet heb kunnen meten
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!! Scratch the surface http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif |
#2
|
|||
|
|||
Voor straatgebruik is een 276 nokker toch wel max, en als je dan ook nog je vliegwiel af gaat draaien zal het niet zo geweldig stationair meer draaien. Je kunt wel je orginele stoters/veren behouden. Je vliegwiel kan maximaal 30% van het gewicht af om het veilig de houden. Je injectie systeem kun je gewoon gebruiken, injectoren laten testen of eventueel nieuwe kan nooit geen kwaad. Als uitlaat zou ik sowiso een spaghettie spruitstuk plaatsen, in combinatie met een supersprint pijp van voor tot achter ( 55mm o.i.d. ) Een verstelbaar nokkenas tandwiel is aan te raden als je hem goed af wilt kunnen stellen.
Succes
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Dit advies kan ik beamen, mooi stukje Teven zou je er een bolku chip in kunnen drukken, kost weinig en daardoor loopt die toch wat soepeler. |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
En welke injectoren zitten er origineel juist in?? Volledige supersprint wilde ik zoiezo al steken
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!! Scratch the surface http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif |
#5
|
||||
|
||||
Vergeet niet, dat als je je vliegwiel afdraait, je hem daarna ook moet balanceren als je hem niet rond je oren wilt hebben .
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
anders zwaai maar vast naar je eerste cilinder
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#7
|
|||
|
|||
Dat wist ik dat het vliegwiel uitgebalanceerd moet worden, maar dat laat door bolku doen dan (afdraaien + balanceren)
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!! Scratch the surface http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Afgedraaide vliegwielen van bolku welke op de site staan zijn niet gebalanceerd Heb hier ooit naar geinformeert. Balanceren is vaak wel mogelijk i.c.m. krukas en koppeling (je blok moet dus helemaal uit elkaar) . |
#9
|
|||
|
|||
Dat is geen probleem, krukaslager en drijfstanglager gingen zoiezo vervangen worden
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!! Scratch the surface http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif |
#10
|
||||
|
||||
Gewoon doen wat ik je verteld heb bennie dan loopt die goed kerel!
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Dan komt het niet goed met mij, moet gewoon vlot de bergen op kunnen
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!! Scratch the surface http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif |