|
||||
|
||||
1.9 TDi in MK1
Hallo,ik heb er een MK1 1.6 diesel bijgekocht voor woon werk verkeer,alleen de motor is slof.Ik wil deze vervangen door een 1.9 TDi.Nu mijn vraag......kan dit makkelijk of moet er veel aangepast worden.Als dit allemaal te veel werk is wil ik er gewoon weer een 1.6 D in takelen,maar welke 1.6 D motoren passen er zo in...dus motorcodes.
Groet'n uut Twente |
|
||||
|
||||
ik denk dat dit wel genoeg informatie geeft met het inbouwen van een tdi motorblok http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69243
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb al genoeg gezien en gelezen...er komt gewoon weer een 1.6 in.Maar welke 1.6D motoren passen er in,er zit nu een CR in. |
|
||||
|
||||
Quote:
Mooi om mijn thread als voorbeeld te gebruiken Het is veel werk om een golf 4 tdi motor met originele bak er in te bouwen. Maar volgens mij is een golf 3 tdi nog wel een keer te doen met de juiste versnellingsbak er achter. Echter heb ik hier niet voor gekozen wegens de altijd hoge km standen van de golf 3 tdi motoren.
|
||||
|
||||
Past een golf 2 dieselbak, zonder problemen in een golf 1 eigenlijk?
En geld dit ook voor de automaat bakken? |
|
|||
|
|||
mk4 tdi past er ook zo in is geen enkel probleem, je orginele diesel bak kan er zo achter, enkel paar koelslangen pas maken paar draadjes en klaar ben je. zoals branko het heeft gedaan kan perfect en is ook niks mis mee, maar absoluut niet nodig!
|
|
||||
|
||||
Quote:
hey deze passen er zo weet in. alleen je oude motor steunen even over zetten op het nieuw blok en het uilaat spruitstuk .dit zijn de motor codes golf1 /cr/ck/jk/cy=td golf2 /jp/jr=td/1v=td/sb=td |
|
||||
|
||||
heb zelf aaz 1.9td uit een golf 3 ingebouwd. is vrijwel plug & play (1dag werk). je moet alleen een andere motorsteun een de distributiezijde halen van een bezine motor.
|
||||
|
||||
Oké,ik heb nu genoeg info...bedankt daarvoor.
Groet'n uut Twente |