Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-02-2005, 20:20
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 420
Send a message via MSN to oergolf
Default 16v motor loopt 2min. en valt dan stil

Beste mensen, ik heb een probleem met mijn motor en dat is het volgende:


Ik heb een motorombouw gedaan van een 1.5 carb motor naar een 1.8 16v KR van een golf 2. Ik heb zelf nog met de golf 2 16v gereden en weet dat hij goed gelopen heeft. Ik heb alle elektronica gebruikt van de golf 2. Ik gebruik dus ook de zekeringskast van de golf 2. Ik heb ook de benzinepompen van een scirocco 16v.

Als ik het contact aan zet hoor ik de benzine pomp werken en slaat hij na enkele sec af. Dit afslaan gaat gepaart met een tik van de zekeringskast ( lees brandstof relais). Wanneer ik de motor start slaat hij altijd meteen aan. Nu kan ik gewoon gas geven en alles.
Echter na ongeveer een minuut ( of korter) gaat hij inhouden en stotteren wanneer ik gas wil geven. Hij kan dan alleen nog maar fatsoenlijk stationair draaien. Na een tijdje loopt hij ook stationair niet meer lekker en valt hij uiteindelijk uit.

Wanneer ik het contact uit en daarna weer aan zet hoor ik de pomp weer opnieuw werken en als ik hem start begint het ritueel weer opnieuw.

Wie herkent het probleem? en waar zou het aan kunnen liggen?

P.S.: Er heeft een tijdje de persleiding op de retouraansluiting gezeten en de retour op de pers. Zou het er iets mee te maken kunnen hebben?
__________________
The best way is a VW

Golf S16

Last edited by oergolf : 08-02-2005 at 23:43.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-02-2005, 20:46
Raymond Raymond is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 33
Default

Heb je het brandstoffilter al vernieuwd?
Controleer verder of de brandstofpomp in de tank ook goed werkt.
Reply With Quote
  #3  
Old 08-02-2005, 21:17
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 420
Send a message via MSN to oergolf
Default

Brandstof filter? Zit die in de benzinepomp ingebouwd? Hoe zou ik de werking van de pomp moeten controleren. Ik weet dat hij werkt ( anders zou ik hem niet gestart krijgen) maar ik weet niet of hij versleten is.
__________________
The best way is a VW

Golf S16
Reply With Quote
  #4  
Old 08-02-2005, 22:36
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

filter vervangen doet idd meestal wonderen. Deze zit naast de hogedrukpomp (ronde cilinder) onder de auto, met een pijl erop voor de stroomrichting.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-02-2005, 23:09
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 420
Send a message via MSN to oergolf
Default

Nou ik heb de tank en alles wat met de benzine te maken heeft vanaf de motor in mijn handen gehad maar nog geen filter gezien.
__________________
The best way is a VW

Golf S16
Reply With Quote
  #6  
Old 08-02-2005, 23:12
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Dan de grote vraag... kr of pl motor want die brandstofpompen komen dus niet overeen !

Ik heb een PL en deze heeft 1 brandstofpomp die zit onder de auto in een filter en een opvoerpomp in de tank. KR heeft naar mijn mening 2 pompen + opvoerpomp ?.. correct me if i'm wrong.

rood/geel is de aansturing voor de brandstofpomp en opvoerpomp en er zijn 2 massa draden !
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka

Last edited by vwleusden : 08-02-2005 at 23:15.
Reply With Quote
  #7  
Old 08-02-2005, 23:12
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Hmmm, als je het benzinefilter nog niet gezien hebt is het mischien wel verstopt
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #8  
Old 08-02-2005, 23:27
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Quote:
Originally Posted by Carlos Santana
Hmmm, als je het benzinefilter nog niet gezien hebt is het mischien wel verstopt


LOL
Reply With Quote
  #9  
Old 08-02-2005, 23:36
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 420
Send a message via MSN to oergolf
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Dan de grote vraag... kr of pl motor want die brandstofpompen komen dus niet overeen !

Ik heb een PL en deze heeft 1 brandstofpomp en die zit onder de auto in een filter. KR heeft naar mijn mening 2 pompen.. correct me if i'm wrong.



Het is een KR. Even los van golf 2 16v. Mijn golf 1 heeft nu de pompen van een scirocco 16v (volgens diegene van wie ik het heb) Ik heb een benzinetank voor een injectie/ diesel blok. Vanaf de tank loopt er een rubberen slang naar de benzinepomp ( deze zit in een rubberen huls en die zit in een zacht jasje dat vervolgens in een bakje onder de auto hangt. Vanaf de pomp loopt er een stevige leiding naar de achterkant, die over de achteras gaat en vervolgens aangesloten wordt op de accumulator. Vanaf de accumulator zit er een deel met staal gevlechte flexibele leiding die verbonden zit met een metalen leiding. Deze leiding is de persleiding en loopt naar de motorruimte toe.

Er is dus maar 1 benzinepomp aanwezig.

Uit het elektrische schema van de vraagbaak (GOLF/JETTA van P.H. Olving) is op te maken dat het K-Jetronic systeem een brandstofpomp heeft en een brandstofdrukpomp ( 2 componenten met een motor iig)

Ik kan alleen niet opmaken wat ervoor moet zorgen om het brandstof relais te schakelen zodat de benzinepomp voeding krijgt. Dit signaal komt van de brandstof inspuit regelunit.

Maar welke factor bepaald of de regelunit een voeding geeft aan het brandstofrelais?
__________________
The best way is a VW

Golf S16
Reply With Quote
  #10  
Old 08-02-2005, 23:36
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Dan de grote vraag... kr of pl motor want die brandstofpompen komen dus niet overeen !

Ik heb een PL en deze heeft 1 brandstofpomp die zit onder de auto in een filter en een opvoerpomp in de tank. KR heeft naar mijn mening 2 pompen + opvoerpomp ?.. correct me if i'm wrong.

rood/geel is de aansturing voor de brandstofpomp en opvoerpomp en er zijn 2 massa draden !


echt niet dus...

KR en PL hebben 2 pompen;
1 hogedruk onder de auto, met ernaast indezelfde beugel het filter
1 opvoerpomp in de tank
Reply With Quote
  #11  
Old 08-02-2005, 23:40
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 420
Send a message via MSN to oergolf
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
echt niet dus...

KR en PL hebben 2 pompen;
1 hogedruk onder de auto, met ernaast indezelfde beugel het filter
1 opvoerpomp in de tank


Ik denk dat je de brandstof unit van de golf 2 voor ogen hebt.
__________________
The best way is a VW

Golf S16
Reply With Quote
  #12  
Old 08-02-2005, 23:44
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

wat ik hier op schema heb staan is dat er 3 stuurdraden zijn, 2x rood/geel voor de benzinedrukpomp van 1,5 bar (onder de auto) en 1x rood/geel en 1x lila/zwart voor de opvoerpomp van 0,5 bar.

stekkers waar ze vandaan komen vind je in de parafaan links en in de kofferbak (in de golf 2 dan)

J17 relais 12 is voor de brandstofpomp.

(afgelezen van originele schema's van VW)
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #13  
Old 08-02-2005, 23:51
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by oergolf
Ik denk dat je de brandstof unit van de golf 2 voor ogen hebt.


naast de tank bedoelde ik...
Golf 2 is idd in de tank
Reply With Quote
  #14  
Old 08-02-2005, 23:55
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 420
Send a message via MSN to oergolf
Default

@ vwleusden: Nu gaat het erom dat het brandstofrelais geschakeld word en tijdens het draaien van de motor ook. Als het relais niet geschakeld word zullen de brandstofpompen ook geen voeding krijgen. Daar ligt dan ook mijn probleem denk ik.

Ik zal morgen eens controleren of ik na het starten de benzinepomp nog wel eens hoor werken.

Wie weet het werkgedrag bij een draaiende motor van een benzinepomp?? Moet deze tijdens het draaien van de motor continue blijven pompen of alleen wanneer de druk te laag dreigt te worden?
__________________
The best way is a VW

Golf S16
Reply With Quote
  #15  
Old 08-02-2005, 23:56
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Ik lees weer een hoop scheisse. Een pomp van een KR en een PL werkt gelijk, alleen is de diameter van de pomp zelf groter bij een KR. Allebei hebben ze een opvoerpomp in de tank zitten. Waarschijnlijk rij je nu zonder brandstoffilter, en dat is helemaal niet goed! Een Golf 2 heeft hem na de pomp zitten en niet bij de brandstofverdeler onder de motorkap (die jij hebt gebruikt). Een scirocco heeft het filter niet bij de brandstofpomp (en die heb je ook gebruikt. Kortom geen filtering, of je moet dat teezeefje onder je opvoerpomp meerekenen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #16  
Old 08-02-2005, 23:59
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 420
Send a message via MSN to oergolf
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
naast de tank bedoelde ik...
Golf 2 is idd in de tank


Er zit wel een gaasje in de benzinepomp (zou dat de enige soort van filter zijn in het systeem?)
__________________
The best way is a VW

Golf S16
Reply With Quote
  #17  
Old 09-02-2005, 00:03
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 420
Send a message via MSN to oergolf
Default

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Ik lees weer een hoop scheisse. Een pomp van een KR en een PL werkt gelijk, alleen is de diameter van de pomp zelf groter bij een KR. Allebei hebben ze een opvoerpomp in de tank zitten. Waarschijnlijk rij je nu zonder brandstoffilter, en dat is helemaal niet goed! Een Golf 2 heeft hem na de pomp zitten en niet bij de brandstofverdeler onder de motorkap (die jij hebt gebruikt). Een scirocco heeft het filter niet bij de brandstofpomp (en die heb je ook gebruikt. Kortom geen filtering, of je moet dat teezeefje onder je opvoerpomp meerekenen.


Ok, een hoop 'shit' maar wat is de oplossing volgens jou.
Een filter nemen van een scirocco 16v??
__________________
The best way is a VW

Golf S16

Last edited by oergolf : 09-02-2005 at 00:06.
Reply With Quote
  #18  
Old 09-02-2005, 00:16
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

bij een scirocco zit het benzinefilter toch tussen de tank en opvoerpomp, bij een golf 1 gti bij de spinnekop
of vergis ik me nou??
Reply With Quote
  #19  
Old 09-02-2005, 00:18
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Shit in de zin van onzin/onwaarheden.
Dat 1.5 bar brandstofdruk bijvoorbeeld........

In ieder geval een filter monteren. Ik weet niet of er onder de motorkap nog aansluitmogelijkheden zijn op de persleiding voor een filter, misschien even afkijken bij een Golf 1 of Scirocco.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #20  
Old 09-02-2005, 00:45
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 420
Send a message via MSN to oergolf
Default

@Allart-Ghetta:

Ik rijdt nog niet met de auto, hij staat nu op 4 assteunen. Dat filter moet er iig komen.


Maar afgezien van het filter, wat zou de oorzaak zijn van het uitvallen van de motor.
__________________
The best way is a VW

Golf S16
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum