|
||||
|
||||
16v motor loopt 2min. en valt dan stil
Beste mensen, ik heb een probleem met mijn motor en dat is het volgende:
Ik heb een motorombouw gedaan van een 1.5 carb motor naar een 1.8 16v KR van een golf 2. Ik heb zelf nog met de golf 2 16v gereden en weet dat hij goed gelopen heeft. Ik heb alle elektronica gebruikt van de golf 2. Ik gebruik dus ook de zekeringskast van de golf 2. Ik heb ook de benzinepompen van een scirocco 16v. Als ik het contact aan zet hoor ik de benzine pomp werken en slaat hij na enkele sec af. Dit afslaan gaat gepaart met een tik van de zekeringskast ( lees brandstof relais). Wanneer ik de motor start slaat hij altijd meteen aan. Nu kan ik gewoon gas geven en alles. Echter na ongeveer een minuut ( of korter) gaat hij inhouden en stotteren wanneer ik gas wil geven. Hij kan dan alleen nog maar fatsoenlijk stationair draaien. Na een tijdje loopt hij ook stationair niet meer lekker en valt hij uiteindelijk uit. Wanneer ik het contact uit en daarna weer aan zet hoor ik de pomp weer opnieuw werken en als ik hem start begint het ritueel weer opnieuw. Wie herkent het probleem? en waar zou het aan kunnen liggen? P.S.: Er heeft een tijdje de persleiding op de retouraansluiting gezeten en de retour op de pers. Zou het er iets mee te maken kunnen hebben?
The best way is a VW Golf S16 Last edited by oergolf : 08-02-2005 at 23:43. |
|
|||
|
|||
Heb je het brandstoffilter al vernieuwd?
Controleer verder of de brandstofpomp in de tank ook goed werkt. |
|
||||
|
||||
Brandstof filter? Zit die in de benzinepomp ingebouwd? Hoe zou ik de werking van de pomp moeten controleren. Ik weet dat hij werkt ( anders zou ik hem niet gestart krijgen) maar ik weet niet of hij versleten is.
|
||||
|
||||
filter vervangen doet idd meestal wonderen. Deze zit naast de hogedrukpomp (ronde cilinder) onder de auto, met een pijl erop voor de stroomrichting.
|
|
||||
|
||||
Nou ik heb de tank en alles wat met de benzine te maken heeft vanaf de motor in mijn handen gehad maar nog geen filter gezien.
|
||||
|
||||
Dan de grote vraag... kr of pl motor want die brandstofpompen komen dus niet overeen !
Ik heb een PL en deze heeft 1 brandstofpomp die zit onder de auto in een filter en een opvoerpomp in de tank. KR heeft naar mijn mening 2 pompen + opvoerpomp ?.. correct me if i'm wrong. rood/geel is de aansturing voor de brandstofpomp en opvoerpomp en er zijn 2 massa draden !
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka Last edited by vwleusden : 08-02-2005 at 23:15. |
|
||||
|
||||
Hmmm, als je het benzinefilter nog niet gezien hebt is het mischien wel verstopt
|
||||
|
||||
Quote:
LOL
|
||||
|
||||
Quote:
Het is een KR. Even los van golf 2 16v. Mijn golf 1 heeft nu de pompen van een scirocco 16v (volgens diegene van wie ik het heb) Ik heb een benzinetank voor een injectie/ diesel blok. Vanaf de tank loopt er een rubberen slang naar de benzinepomp ( deze zit in een rubberen huls en die zit in een zacht jasje dat vervolgens in een bakje onder de auto hangt. Vanaf de pomp loopt er een stevige leiding naar de achterkant, die over de achteras gaat en vervolgens aangesloten wordt op de accumulator. Vanaf de accumulator zit er een deel met staal gevlechte flexibele leiding die verbonden zit met een metalen leiding. Deze leiding is de persleiding en loopt naar de motorruimte toe. Er is dus maar 1 benzinepomp aanwezig. Uit het elektrische schema van de vraagbaak (GOLF/JETTA van P.H. Olving) is op te maken dat het K-Jetronic systeem een brandstofpomp heeft en een brandstofdrukpomp ( 2 componenten met een motor iig) Ik kan alleen niet opmaken wat ervoor moet zorgen om het brandstof relais te schakelen zodat de benzinepomp voeding krijgt. Dit signaal komt van de brandstof inspuit regelunit. Maar welke factor bepaald of de regelunit een voeding geeft aan het brandstofrelais?
|
||||
|
||||
Quote:
echt niet dus... KR en PL hebben 2 pompen; 1 hogedruk onder de auto, met ernaast indezelfde beugel het filter 1 opvoerpomp in de tank |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk dat je de brandstof unit van de golf 2 voor ogen hebt.
|
||||
|
||||
wat ik hier op schema heb staan is dat er 3 stuurdraden zijn, 2x rood/geel voor de benzinedrukpomp van 1,5 bar (onder de auto) en 1x rood/geel en 1x lila/zwart voor de opvoerpomp van 0,5 bar.
stekkers waar ze vandaan komen vind je in de parafaan links en in de kofferbak (in de golf 2 dan) J17 relais 12 is voor de brandstofpomp. (afgelezen van originele schema's van VW)
|
||||
|
||||
Quote:
naast de tank bedoelde ik... Golf 2 is idd in de tank |
|
||||
|
||||
@ vwleusden: Nu gaat het erom dat het brandstofrelais geschakeld word en tijdens het draaien van de motor ook. Als het relais niet geschakeld word zullen de brandstofpompen ook geen voeding krijgen. Daar ligt dan ook mijn probleem denk ik.
Ik zal morgen eens controleren of ik na het starten de benzinepomp nog wel eens hoor werken. Wie weet het werkgedrag bij een draaiende motor van een benzinepomp?? Moet deze tijdens het draaien van de motor continue blijven pompen of alleen wanneer de druk te laag dreigt te worden?
|
||||
|
||||
Ik lees weer een hoop scheisse. Een pomp van een KR en een PL werkt gelijk, alleen is de diameter van de pomp zelf groter bij een KR. Allebei hebben ze een opvoerpomp in de tank zitten. Waarschijnlijk rij je nu zonder brandstoffilter, en dat is helemaal niet goed! Een Golf 2 heeft hem na de pomp zitten en niet bij de brandstofverdeler onder de motorkap (die jij hebt gebruikt). Een scirocco heeft het filter niet bij de brandstofpomp (en die heb je ook gebruikt. Kortom geen filtering, of je moet dat teezeefje onder je opvoerpomp meerekenen.
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
|
||||
|
||||
Quote:
Er zit wel een gaasje in de benzinepomp (zou dat de enige soort van filter zijn in het systeem?)
|
||||
|
||||
Quote:
Ok, een hoop 'shit' maar wat is de oplossing volgens jou. Een filter nemen van een scirocco 16v??
The best way is a VW Golf S16 Last edited by oergolf : 09-02-2005 at 00:06. |
|
||||
|
||||
bij een scirocco zit het benzinefilter toch tussen de tank en opvoerpomp, bij een golf 1 gti bij de spinnekop
of vergis ik me nou?? |
|
||||
|
||||
Shit in de zin van onzin/onwaarheden.
Dat 1.5 bar brandstofdruk bijvoorbeeld........ In ieder geval een filter monteren. Ik weet niet of er onder de motorkap nog aansluitmogelijkheden zijn op de persleiding voor een filter, misschien even afkijken bij een Golf 1 of Scirocco.
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
|
||||
|
||||
@Allart-Ghetta:
Ik rijdt nog niet met de auto, hij staat nu op 4 assteunen. Dat filter moet er iig komen. Maar afgezien van het filter, wat zou de oorzaak zijn van het uitvallen van de motor.