Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-01-2011, 20:46
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default inhouden 1.9 tdi asv

Goedendag.

Ik heb sinds een week een golf 4 1.9tdi asv met 250.000 km op de teller door vag getuned naar ongeveer 140 pk.
Alleen heb ik daarnet een probleempje gehad.
Ik was gewoon lekker aan het cruizen en plots was al me vermogen weg.
Het leek wel een sdi en je hoorde de turbo ook niet meer opspoelen.
Dit bleef doorgaan.
Toen ik het zat was zette ik de auto aan de kant en zette ik hem uit.
Hierna weer gestart en hij deed het gewoon weer zoals het hoort.

Weet misschien iemand wat het kan zijn.
De egr klep is nog "schoon" die heb ik van de week nog gecheckt.
Kan het misschien de n75 klep zijn?
En hoe kan het dan dat na het opnieuw starten hij het weer deed.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #2  
Old 03-01-2011, 20:53
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Laat hem even uit lezen.

Meestal als het vermogen helemaal weg valt gaat deze in noodloop (door een storing), na opnieuw starten is dit weer opgelost.
Reply With Quote
  #3  
Old 03-01-2011, 21:11
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Oke dan ga ik hem van de week uit laten lezen.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #4  
Old 03-01-2011, 23:18
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Je kan een noodloop niet beter beschrijven
Even laten uitlezen en hopelijk komt dan het probleem gauw naar boven...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #5  
Old 04-01-2011, 17:40
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Haha oke ik laat hem vrijdag uitlezen. (eerder heb ik geen tijd)
En dan zien we wel wat er uit komt.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #6  
Old 07-01-2011, 14:25
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Ik heb de auto net uit laten lezen en dit kwam er uit:

17965 Positive afwijking regeling laaddruk p1557 onregelmatig.

Nu heb ik al wat zitten zoekken en er kwamen eigelijk 3 dingen uit.
De lmm, de n75 klep of de schoeppen van de turbo draaien niet soeppel.

Heeft iemand hier misschien al eens een keer iets mee te maken gehad?

Nu heb ik gister ook voor het eerst getankt en hij liep 1:15.6.
Dat is ook niet bepaald zuinig voor een asv die normaal 1:20 zou kunnen lopen.

Ik ga morgen eerst de n75 klep schoon spuiten en kijken wat die dan doet.
Ik moet binnekort ook me koppakking vervangen dan kijk ik gelijk de turbo na en hoop ik dat het allemaal meevalt.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #7  
Old 07-01-2011, 14:35
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Dit vind ik als mogelijke oorzaken van jouw foutcode:

Mogelijke oorzaken:

* Slangaansluitingen verwisseld
* Lekkende slangaansluiting(en)
* Lekkende vacuum leidingen
* Turbodrukregelaar (N75) werkt niet (goed)
* Turbo functioneert niet goed (vervuild of kapot). Wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat (of vast zit) dan kunnen de schoepen in een stand vast blijven staan waardoor onjuiste turbodruk wordt geleverd (in dit geval dus te hoge turbodruk).
* MAP sensor (G71) defect (merkwaardig, maar dat hoeft geen foutmelding van een defecte G71 te geven)
* Indien aanwezig: powerbox geeft verkeerd signaal af voor beïnvloeding turbodruk.


De drie dingen die jij al aangeeft kunnen inderdaad de problemen zijn. De N75 klep kun je testen met VAGCOM, de aansturing van de variabele turbo kun je dan ook zien bewegen. De LMM is heel vaak het probleem, zou je ook met VAGCOM kunnen testen.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #8  
Old 07-01-2011, 15:31
mk4driver mk4driver is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 33
Default

Quote:
Originally Posted by patjetta
Ik heb de auto net uit laten lezen en dit kwam er uit:

17965 Positive afwijking regeling laaddruk p1557 onregelmatig.

Nu heb ik al wat zitten zoekken en er kwamen eigelijk 3 dingen uit.
De lmm, de n75 klep of de schoeppen van de turbo draaien niet soeppel.

Heeft iemand hier misschien al eens een keer iets mee te maken gehad?

Nu heb ik gister ook voor het eerst getankt en hij liep 1:15.6.
Dat is ook niet bepaald zuinig voor een asv die normaal 1:20 zou kunnen lopen.

Ik ga morgen eerst de n75 klep schoon spuiten en kijken wat die dan doet.
Ik moet binnekort ook me koppakking vervangen dan kijk ik gelijk de turbo na en hoop ik dat het allemaal meevalt.



Ik heb dat ook al eens gehad met mijn TDI, dan ging mijn turbo in noodloop om dat de schoepen niet soepel meer draaiden door roet , ik heb die laten kuisen en dan was het weer in orde, maar als je egr klep afdopt na het kuisen dan krijgt je turbo veel minder vuiligheid binnen en gaat je turbo langer mee , want als je niets eraan doet dan ga je binnen een paar jaar dezelfde problemen terug hebben en dat kost weer geld
____________________________________

Golf 4 1.9 TDI ABT
Reply With Quote
  #9  
Old 07-01-2011, 15:54
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Dat is dus echt onzin...de verstelbare vanes zitten in het turbinegedeelte van de turbo, de EGR zorgt er alleen maar voor dat er 'vuile' lucht bij het inlaatgedeelte komt, overigens ook nog eens na de compressor!
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #10  
Old 07-01-2011, 20:06
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Oke.
Als ik de auto doortrek tot 4500 toeren rookt hij bijna niet.
En het is volgens mij gekomt nadat ik een keer 190 heb gereden.
Maar ik ga zoiezo de lmm vervangen omdat hij ook zo veel zuipt.

Heeft iemand hier op het forum een vagcom zodat ik het uit kan laten lezen?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #11  
Old 08-01-2011, 11:36
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by patjetta
Oke.
Als ik de auto doortrek tot 4500 toeren rookt hij bijna niet.
En het is volgens mij gekomt nadat ik een keer 190 heb gereden.
Maar ik ga zoiezo de lmm vervangen omdat hij ook zo veel zuipt.

Heeft iemand hier op het forum een vagcom zodat ik het uit kan laten lezen?

Zou eerst de LMM laten controleren voordat je hem vervangt, in de meetwaardenblokken kun je ook zien wat je laaddruk doet.
Reply With Quote
  #12  
Old 08-01-2011, 14:06
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Ik heb VAGCOM, lees graag alles uit voor je, moet je wel naar Breda komen
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #13  
Old 08-01-2011, 18:23
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Dat maakt me niet uit.
Al zal het wel even duuren.
Vandaag heb ik een vacuum slangetje vervangen die bijna was doorgesleten.
En heb ik de n75 klep schoon gemaakt maar sins dat doet hij niet zo veel.
Ik bedoel daarmee dat de turbo helemaal geen druk meer maakt.
Nu heb ik een nieuwe besteld die is dinsdag binnen.
Als die het dan nog niet goed doet kom ik zeker een keer langs.
Kan je de lmm uitlezen?
Want hij zuipt ook erg veel.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #14  
Old 08-01-2011, 19:57
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Je kunt de LMM zowiezo uitlezen, in principe moet je kunnen bepalen of het geloofwaardige waardes zijn. Zal ongetwijfeld kunnen, moet me daar nog even voor inlezen.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #15  
Old 11-01-2011, 17:59
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Ik heb er een nieuwe n75 klep in gezet en hij doet het weer als vanouds.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #16  
Old 16-01-2011, 16:17
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Ik heb hem vrijdag avond uit laten lezen en er waren geen storingen meer bekend.
Ook rijdend werkte alles perfect.
Enkeld met de weg naar huis blies ik alle koelvloeistof uit me motor.
Dus nu ga ik me golf 1 klaarmaken zodat ik de koppakking kan vervangen.
Ik heb nu een koppakking met 1 gat in de motor.
Nu ga ik me kop ook laten vlakken en zo komen de kleppen iets dichter bij de zuigers.
Moet ik nu weer een koppakking met 1 gat of een met 2 gaatjes.(die ik al heb liggen)
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #17  
Old 17-01-2011, 10:45
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Jeee, wat zonde Patrick, zit ook niet mee!
Als je verbrandingsruimte kleiner wordt moet de koppakking groter worden, met twee gaatjes dus.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #18  
Old 17-01-2011, 10:46
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ik zou ook de koppakking met de meeste gaatjes pakken.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #19  
Old 18-01-2011, 23:59
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

en de gaatjes die je moet tellen zijn de ovale gaatjes!!
Reply With Quote
  #20  
Old 19-01-2011, 20:00
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Ja ze staan ook in een speciaal vakje naast elkaar.
Maar ik heb er dus een liggen met 2 gaatjes.
De dealer zij je moet de zelfde pakken die er in zit.
Maar als je hem afvlakt komen de kleppen wel een stukje dichter op je zuiger.
Ik kijk wel of het gaat zo niet ga ik op zoek naar een alh kop.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum