|
||||
|
||||
Temperatuur probleem Golf IV 1.8 20v
Gisteren maar eens mijn olie niveau gaan checken en ik zag dat er mayonaise (sludge) onder aan de vuldop hing. Dat vind ik wel lekker op friet maar mijn motor niet. Op internet gaan zoeken wat de oorzaak kan zijn. En het is onverdampt vocht dat in de motor zit een soort condens denk ik. Oorzaak: veel korte ritten dat de olie niet op temp kan komen en het vocht dat erin zit niet volledig verdampt of lekke koppakking. Ik rij 60 km per dag dus geen korte ritten en koppakking is ook geen lek te zien. Nu lette ik op de temperatuur van de koelvloeistof en die blijft de hele tijd rond 70graden hangen als ik 120 rijd op de snelweg. In de file komt hij wel op 90 graden. De olie word naar mij zegge niet warm genoeg en daardoor de mayo vorming.
Weet iemand wat er mis kan zijn? Thermostaat probleem? Alvast bedankt voor de reacties. |
|
||||
|
||||
Hoe weet je dat je olie niet warm genoeg word dan ? Dat kun je niet zien aan je temperatuur meter in je dash dat is puur voor de koelvloeistof.
Maar wat wel vaker stuk gaat zijn de temperatuur sensor van de koelvloeistof of het thermostaat. En het is inderdaad condens vorming in de olie, wat overigens ook een idee is je motor spoelen met de huidige olie en vervolgens te verversen. Maar gezien het temperatuur problemen zou ik die eerst eens oplossen. |
|
|||
|
|||
Zou voor een nieuwe thermostaat gaan
|
|
||||
|
||||
Ik dacht te veel koeling te koele motor te koele olie.
Er is overgens geen mayo meer te zien sinds ik het schoongemaakt heb. Thermostaat heb ik vervangen en het probleem is opgelost Last edited by Bart888 : 05-02-2011 at 21:32. |