Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-02-2005, 00:54
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default spanning

gister kreeg ik de auto niet meer aan de praat. bleek dat de accu leeg was. ik dus een vriend bellen, komt ie aanrijden met z'n Alto'tje, wij accu kabels aangesloten en hup gestart. rijd ik na een tijdje rond gereden te hebben naar huis. probeer hem meteen weer te starten, en weer is de accu leeg. ik dus andere accu bij m'n oom vandaan geritselt (65ah) en een dynamo van de buurman. de dynamo komt van een audi af maar dit past gewoon dus dat maakt niets uit verder. maaaaaarrrrrrrrrrrr, nu brand het waarschuwingslampje van de accu als ik over de 4000 toeren p/m ga. maakt het nou wat uit of je nou bv een dynamo neemt van een audi 80, 1.8 8v en die plaatst op een golf gti 1.8 8v???op de dynamo staat 30~90 ah.
__________________
Always VW
Reply With Quote
  #2  
Old 12-02-2005, 23:51
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

..
__________________
Always VW
Reply With Quote
  #3  
Old 12-02-2005, 23:58
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Waarom koop je gewoon niet een nieuwe accu die overeen komt met het type wat je er eerst op had zitten...wat kost zoiets nou....4 tientjes? dan ben je er een hele poos weer vanaf
Reply With Quote
  #4  
Old 13-02-2005, 02:48
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

Quote:
Originally Posted by René
Waarom koop je gewoon niet een nieuwe accu die overeen komt met het type wat je er eerst op had zitten...wat kost zoiets nou....4 tientjes? dan ben je er een hele poos weer vanaf


accu is perfect nu, is niks mis mee, probleem zit hem geloof ik in de dynamo. mijn vraag is of het nu uitmaakt wat voor dynamo je neemt of hoeveel ampere je minimaal en maximaal kunt nemen?
__________________
Always VW
Reply With Quote
  #5  
Old 13-02-2005, 12:02
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Slippende snaar bij hoge toerentallen?
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #6  
Old 13-02-2005, 13:37
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Slippende snaar bij hoge toerentallen?


daar dacht ik ook aan, zal dat effe nakijken
__________________
Always VW
Reply With Quote
  #7  
Old 14-02-2005, 19:33
martijn-mk2-16v's Avatar
martijn-mk2-16v martijn-mk2-16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 196
Send a message via MSN to martijn-mk2-16v
Default

probeer ff die snaar aan te spannen misschien dat dat helpt
Reply With Quote
  #8  
Old 14-02-2005, 20:53
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

Quote:
Originally Posted by martijn-mk2-16v
probeer ff die snaar aan te spannen misschien dat dat helpt


hij staat al strak, misschien te strak?
__________________
Always VW
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum