|
||||
|
||||
ET-waarde golf2?
hallo, ik heb 15" velgen op het oog met een ET waarde van 36. weet iemand of dit past onder golf2?
ik hoor het graag ps en heeft opel corsa A dezelfde ET waarde? |
|
||||
|
||||
et35 toch voor een golf 2...dus zal ongetwijfeld passen..mits de j waarde niet te breed is
|
||||
|
||||
komen ze van een opel af? het naafgat zal dan iets te klein zijn namelijk...
|
|
||||
|
||||
nou, zoals ik al zei in de net verwijderde antwoorden, mijn huidige velgen gaan op een corsa A. En ik neem misschien andere (met een ET36) welke als het goed is afkomen van ee Lancia Dedra.
Golfie2 1600 sinds maart 2002 Last edited by sansan : 15-02-2005 at 15:38. |
|
||||
|
||||
die (38-36=) 2 millimeter zullen ze dan naar buiten komen ipv originele. Als de breedte (J-maat) hetzelfde is, zal je nagenoeg geen verschil merken. Een bredere veld komt zowiezo verder naar binnen en buiten
|
|
||||
|
||||
dus hoe hoger de ET, hoe verder naar buiten [mm]. bedankt voor de tip. Nu keek ik net op die "sticky steekwijzer" en daar staat lancia dedra steek 4x98. Ik zal zowieso eerst een velg bij mijn golf erop passen denk ik.
nu staat er ook nog op een andere velg van mij de code H2, weet je wat dat betekent?
Golfie2 1600 sinds maart 2002 Last edited by sansan : 15-02-2005 at 15:49. |
|
||||
|
||||
andersom.. hoe lager de ET, hoe verder naar buiten de velg geplaatst is.
|
|
||||
|
||||
korte uitleg, de ET is een maat in millimeters, en is het verschil tussen het hart van de velg (montagevlak) en het absolute midden tussen de velgranden.
positief wil zeggen dat het montagevlak voor het absolute midden ligt (vanaf voorkant velg), negtief wil zeggen achter het absolute midden |
|
||||
|
||||
en voor 4x98 heb je speciale bouten nodig, schuifbouten....
Je kunt deze dus niet met normale wielbouten vastzetten.. kan wel, maar is niet echt veilig.... |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ga eerst kijken naar de velgen, misschien heeft diegene juist steek 100 velgen op z'n lancia gezet (aangezien steek100 is een stuk gangbaarder zijn). en zo nee, wat moet ik me ongeveer bij schuifbouten voorstellen? zijn dat bouten waarvan het conische gedeelte kan schuiven ofzo?