Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-12-2010, 15:30
Mr. T. Mr. T. is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 7
Question 3 cilinders ipv 4

Hoi, ik heb even een vraag.

ik heb een Golf IV 1.6 op LPG (bouwjr 2001).
Nu heb ik sinds een paar weken dat de auto gaat stotteren en het motormanagement lampje gaat knipperen op het dashboard.
Bij het uitlezen bij de garage wordt er aangegeven dat cilinder 2 af en toe niet mee doet. Hij rijdt dan dus op 3 cilinders ipv 4.
Hij heeft het minder als ik niet op LPG rij, maar het is niet weg dan. Lijkt vooral op te treden wanneer de auto kracht moet leveren.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Hij heeft onlangs z'n grote beurt gehad, en in okt. gewoon door de APK gekomen zonder problemen.
Km-stand is nu 287.000
Distributieriem is onlangs vervangen evenals de waterpomp.

Hoop dat iemand tips heeft hoe dit op te lossen.
Thanks!
Reply With Quote
  #2  
Old 29-12-2010, 16:10
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Pen bobine van cilinder 2 maar eens laten vervangen. Is een bekende klacht bij VW.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #3  
Old 29-12-2010, 19:45
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Heb je een 1.6 8 of 16 klepper ?? Zit namelijk nogal verschil in ontsteking.

Kan ook zijn dat het iets mechanisch mis is i.v.m. de km stand, misschien verstandig om even compressie te meten. Soms heb je drukverlies waardoor de toch redelijk netjes loopt maar toch in storing gaat.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-01-2011, 00:11
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

kan ook een verbrande klep wezen ivm gas en je km stand.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-01-2011, 13:35
Mr. T. Mr. T. is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 7
Default Re:

Quote:
Originally Posted by Spierings
Heb je een 1.6 8 of 16 klepper ?? Zit namelijk nogal verschil in ontsteking.

Kan ook zijn dat het iets mechanisch mis is i.v.m. de km stand, misschien verstandig om even compressie te meten. Soms heb je drukverlies waardoor de toch redelijk netjes loopt maar toch in storing gaat.



Heb 16 kleppen.
Op gas valt hij bij stationair draaien soms stil/uit.
Op benzine gaat de hele auto beven.
Dus denk meer dan alleen ontsteking.
Alvast bedankt voor je reactie.
Groeten Thijs
Reply With Quote
  #6  
Old 05-01-2011, 13:39
Mr. T. Mr. T. is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 7
Default Re:

Quote:
Originally Posted by Jeff
Pen bobine van cilinder 2 maar eens laten vervangen. Is een bekende klacht bij VW.



Wanneer dat het niet meer goed doet, kan de motor daarvan dan uitvallen bij stationair draaien (op LPG) en de auto erg laten beven (op benzine)?
Ik heb geen idee namelijk.
Wat zou het vervangen hiervan ongeveer kosten?

Groeten en alvast bedankt,
Thijs
Reply With Quote
  #7  
Old 05-01-2011, 13:42
Mr. T. Mr. T. is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 7
Default Re:

Quote:
Originally Posted by ids
kan ook een verbrande klep wezen ivm gas en je km stand.



Daar dacht ik zelf ook aan, aangezien hij het soms wel doet en soms ook niet. En vooral als de motor kracht moet leveren het probleem de kop op doet.
Enig idee van de kosten daarvan?

Groeten en alvast bedankt,

Thijs
Reply With Quote
  #8  
Old 05-01-2011, 21:11
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Hoe lang rijd die al op gas?
Want ze zeggen wel eens dat een auto op gas om de 100.000 km een kop revisie moet hebben omdat de klepzittingen inslijten.
Of zit er ook een additief op het gas systeem om de kleppen te smeren?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #9  
Old 09-01-2011, 12:03
Mr. T. Mr. T. is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 7
Default Re:

Quote:
Originally Posted by patjetta
Hoe lang rijd die al op gas?
Want ze zeggen wel eens dat een auto op gas om de 100.000 km een kop revisie moet hebben omdat de klepzittingen inslijten.
Of zit er ook een additief op het gas systeem om de kleppen te smeren?



LPG-installatie (G3 systeem) zit er vrijwel vanaf km 1 in, heeft de vorige eigenaar na aanschaf er direct in laten zetten (volgens het onderhoudsboekje).
Geen idee of er dan sprake is van een additief op het gas systeem om de kleppen te smeren.
Groeten Thijs
Reply With Quote
  #10  
Old 09-01-2011, 15:27
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Dan zou ik dit even nakijken.
Als dit systeem er in zit moet er een flesje in je motorruimte zitten met 1 slangetje er aan die naar je inlaat gaat.
Dit flesje laat een smering in je inlaat druppelen dus dit moet je wel bijvullen op ze tijd
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum