#1
|
|||
|
|||
3 cilinders ipv 4
Hoi, ik heb even een vraag.
ik heb een Golf IV 1.6 op LPG (bouwjr 2001). Nu heb ik sinds een paar weken dat de auto gaat stotteren en het motormanagement lampje gaat knipperen op het dashboard. Bij het uitlezen bij de garage wordt er aangegeven dat cilinder 2 af en toe niet mee doet. Hij rijdt dan dus op 3 cilinders ipv 4. Hij heeft het minder als ik niet op LPG rij, maar het is niet weg dan. Lijkt vooral op te treden wanneer de auto kracht moet leveren. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Hij heeft onlangs z'n grote beurt gehad, en in okt. gewoon door de APK gekomen zonder problemen. Km-stand is nu 287.000 Distributieriem is onlangs vervangen evenals de waterpomp. Hoop dat iemand tips heeft hoe dit op te lossen. Thanks! |
#2
|
||||
|
||||
Pen bobine van cilinder 2 maar eens laten vervangen. Is een bekende klacht bij VW.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#3
|
|||
|
|||
Heb je een 1.6 8 of 16 klepper ?? Zit namelijk nogal verschil in ontsteking.
Kan ook zijn dat het iets mechanisch mis is i.v.m. de km stand, misschien verstandig om even compressie te meten. Soms heb je drukverlies waardoor de toch redelijk netjes loopt maar toch in storing gaat. |
#4
|
|||
|
|||
kan ook een verbrande klep wezen ivm gas en je km stand.
|
#5
|
|||
|
|||
Re:
Quote:
Heb 16 kleppen. Op gas valt hij bij stationair draaien soms stil/uit. Op benzine gaat de hele auto beven. Dus denk meer dan alleen ontsteking. Alvast bedankt voor je reactie. Groeten Thijs |
#6
|
|||
|
|||
Re:
Quote:
Wanneer dat het niet meer goed doet, kan de motor daarvan dan uitvallen bij stationair draaien (op LPG) en de auto erg laten beven (op benzine)? Ik heb geen idee namelijk. Wat zou het vervangen hiervan ongeveer kosten? Groeten en alvast bedankt, Thijs |
#7
|
|||
|
|||
Re:
Quote:
Daar dacht ik zelf ook aan, aangezien hij het soms wel doet en soms ook niet. En vooral als de motor kracht moet leveren het probleem de kop op doet. Enig idee van de kosten daarvan? Groeten en alvast bedankt, Thijs |
#8
|
|||
|
|||
Hoe lang rijd die al op gas?
Want ze zeggen wel eens dat een auto op gas om de 100.000 km een kop revisie moet hebben omdat de klepzittingen inslijten. Of zit er ook een additief op het gas systeem om de kleppen te smeren?
__________________
Jetta mk2 |
#9
|
|||
|
|||
Re:
Quote:
LPG-installatie (G3 systeem) zit er vrijwel vanaf km 1 in, heeft de vorige eigenaar na aanschaf er direct in laten zetten (volgens het onderhoudsboekje). Geen idee of er dan sprake is van een additief op het gas systeem om de kleppen te smeren. Groeten Thijs |
#10
|
|||
|
|||
Dan zou ik dit even nakijken.
Als dit systeem er in zit moet er een flesje in je motorruimte zitten met 1 slangetje er aan die naar je inlaat gaat. Dit flesje laat een smering in je inlaat druppelen dus dit moet je wel bijvullen op ze tijd
__________________
Jetta mk2 |