![]() |
|
||||
|
||||
![]() hey,
wie kan mijn helpen, ik rij met een vw golf 1 cabrio 1989 carburator 1800 de vuilpijp van mijn bezine tank was doorgeroest te lang zo rond gereden want wist het niet, zo gekocht, nu zit er een nieuwe onder, tank heb ik laten leeg lopen, ik heb ze er wel niet onderuit gehaald omdat ze op de achteras zit, na een paar tank beurten en vervangen van de filter onder de moterkap, wil mijn zeer geliefde autoke niet meer starten, ze probeert wel, maar lukt niet, naar het schijnt zou ik mijn benzinepomp moeten horen zoemen klopt dit ?? want ik hoor niets, morgen gaan ik proberen op eens naar de pompfilter te kijken via het gatje onder de achterbank, zien of deze vol zit, heeft iemand raad om met te helpen, ik mis mijn autoke zo hard grtjes marleen |
|
|||
|
|||
![]() hallo, heb ik met de mijne ook voor gehad toen ik de leidingen even los gehaald had voor een controle, maar toch vonkten de bougies en zo
dus wat je kan doen is even de darm loshalen aan de carburator en kijken of bij het starten hij daar naft uit pompt; het darmpje wel ongeveer op dezelfde hoogte/plaats houden als dat hij normaal zit. In mijn geval kreeg ik niets doorgepompt uit dat darmpje, maar tot aan het zwarte benzinefilter pompte hij wel, dus heb dit voorlopig even opgelost door langs dat darmpje benzine in te laten lopen totdat het darmpje vol zat(terug op normale hoogte houden) want het membraam binnen de benzinepomp zou dit moeten tegen houden. En dan het darmpje direct vast koppelen aan de carbu om zo weinig mogelijk er te laten uitlopen. Hij startte direct daarna. Maar kga m'n distributieriem en brandstofsysteem toch eens na kijken maar voorlopig heeft me dat geholpen dus.. Last edited by andyb : 02-01-2011 at 22:08. |
|
||||
|
||||
![]() dit is mijn autoke
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Das ne knappe wagen.
Ik zou zeker even kijken naar de filter die in de tank zit. Dus even de achterbank optillen, vlotter eruit en kijken hoe het met het filtertje is gesteld dat aan het uiteinde van het pijpje zit. Als deze verstopt is de hele filter weggooien en een benzinefilter open snijden en bevestigen op de plaats van de oude filter. Ik heb er ook eens ooit een topic over gehad.
|
||||
|
||||
![]() Het kan ook zijn dat je carbu een beetje vuil geworden is.
Of hij ergens valse lucht trekt. Maar aangezien het verhaal van de vulpijp zou ik idd ook eerst ff je vlotterfilter nakijken.
|
||||
|
||||
![]() ik ga dat straks doen, tof dat jullie helpen, ik laat nog iets weten
xx |
|
||||
|
||||
![]() man man ik heb dus geen pomp in mijn tank zitten
:-( |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
lol Bij mijn broer zen 1100 zit er ook geen pomp in de tank maar op het blok. Maar ik dacht dat dit alleen was bij small blocks. (correct me if i'm wrong) Anders moet je eens een foto maken van je motorruimte. Kunnen we al eens zien hoe het eruit ziet.
|
|||
|
|||
![]() benzinepomp zit vooraan het blok normaal gezien, nummer 3 op de foto
![]() |
|
|||
|
|||
![]() als jij een carburateur heb zal er waarschijnlijk ook geen electrihe pomp zitten maar een mechanise pomp
zoals hier boven al vernoemd wordt
|
||||
|
||||
![]() gisteren een nieuwe benzine-vlotter in mijn auto gestoken,
vandaag de benzine-pomp zelf uit mijn auto gehaald, dit weekend er een nieuwe terug steken; als dat maar goed blijft komen haha |
|
||||
|
||||
![]() Leidingen ook even doorspuiten met lucht. Pomp vervangen inderdaad. Ook even de carburateur demonteren en checken of deze niet verstopt zit met een roest schilvertje.
Ik heb dit probleem ook gehad, maar wilde nog wel starten maar sloeg na een 500 meter uit. Dit was inderdaad bende in me tank bij het aanzuigpunt. Volgens mij zat er een filtertje in de tank, die zat verstopt. |
|
||||
|
||||
![]() ik hoop dat ik hier na even zonder zorgen verder kan rijden,
ik hou enorm van mijn autoke, maar zou er echt willen van kunnen genieten ;-) |