Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-01-2011, 17:25
tim_g40's Avatar
tim_g40 tim_g40 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 378
Default Inspuitleiding gebroken 1.9td AAZ

Beste

Mijn collega heeft onderweg naar zijn werk voor de tweede keer de inspuitleiding van cilinder 2 gescheurd. Zou iemand mij kunnen vertellen wat hier de oorzaken van zou kunnen zijn? de leiding zit er nu 2.5 week op en heeft er nu 3000km op zitten. wordt wel veel gebruikt dus.

Hoop dat er iemand een oorzaak weet.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-01-2011, 17:48
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Trilling??
Mist er niet een klemmetje om de leiding aan elkaar vast te zetten?
Reply With Quote
  #3  
Old 03-01-2011, 18:00
JerryGT JerryGT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 423
Default

Wel de juiste leiding? iets onder spanning monteren en het gaat al fout.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-01-2011, 18:44
RallyeMaus's Avatar
RallyeMaus RallyeMaus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 63
Default

Ik had precies hetzelfde een aantal jaar geleden met mijn caddy met 1.6 td erin. Iedere keer in dezelfde bocht (met tussenpozen van meerdere dagen tot een paar weken) op weg naar mijn werk brak dezelfde leiding. Bleek te liggen aan de bevestiging van de brandstofpomp, onderop uit het zicht zat een moer/bout die niet goed vastzat. Dit veroorzaaakte trillingen van de pomp met iedere keer een gebroken leiding als resultaat.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-01-2011, 19:06
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Trilling??
Mist er niet een klemmetje om de leiding aan elkaar vast te zetten?

Die plastic beugeltjes dienen voor niet veel, je kan ze gewoon weglaten.
De enige reden is hier reeds vermeld, de bout waarmee de pomp onderaan vast zit is los of vaak kan het zelfs zijn dat de konische moer die achteraan in de steun zit gewoon weg is.
Kheb het al vaker gezien wanneer de pomp is los geweest voor bijvoorbeeld de timing goed te zetten. Men vergeet deze dan terug vast te draaien of wordt niet goed vast gezet omdat de konische bout meedraaid.
De konische bout vast zetten in de steun met locktide verhelpt dat probleem.
Succes!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #6  
Old 03-01-2011, 19:18
tim_g40's Avatar
tim_g40 tim_g40 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 378
Default

thnxx, hier hebben we wat aan, zullen straks ff kijken of dat het probleem is.
Reply With Quote
  #7  
Old 03-01-2011, 20:11
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Ooh jah nog even wat aan toevoegen...
Als de pomp zoveel spel heeft dat hij een brandstofleiding kan breken zou ik voor de zekerheid toch even de fijnafstelling controleren.
Het kan haast niet anders dan dat hij een beetje verdraaid staat.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #8  
Old 03-01-2011, 21:54
tim_g40's Avatar
tim_g40 tim_g40 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 378
Default

ok bedankt zal het hem zeggen!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum