#1
|
||||
|
||||
Lucas 38 Klauwen Reviseren
Hallo allemaal,
Een tijdje geleden heb ik besloten om toch maar een rem upgrade uit te voeren op mijn mk1 cabrio. Nu heb ik Lucas 38 klauwen van een Golf 2 GTI 16V gekocht compleet voor ombouw. Nu ben ik begonnen met het reviseren van de klauwen om ze weer als nieuw te krijgen. Helaas loop ik vast nu ik de zuiger eruit gedraaid heb en de seegerring uit de cilinder heb gehaald. Mijn vraag is: Hoe krijg ik de spindel uit de cilinder om ook het handremgedeelte te kunnen opfrissen? Ik heb al een kleine week het internet afgespeurd maar zonder echt resultaat. In deze thread: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=32158 staat dat je hem er uit kunt trekken maar hij wel vast kan zitten. Nou ik heb er behoorlijk wat kracht op gezet maar hij komt niet. Om te voorkomen dat ik iets kapot maak hoop ik dat jullie me kunnen helpen. Foto van de klauw/spindel: Last edited by slinecab : 25-12-2013 at 16:37. |
#2
|
||||
|
||||
Weet niet of de Girling 36 gelijk is aan de 38 maar zo wel zou ik er niet aan beginnen.
Volgens mij zit dit vast met een borg ring als deze er uit is kan de rest er uit dan vind je een staal tonnetje wat de handrem hevel bediend. Deze slijten denk ik maar ik heb daarna de klauw weg geflikkerd kreeg hem niet meer terug in elkaar. Beter een net setje van de MK4 halen
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#3
|
||||
|
||||
Die borgring op het tonnetje is er al uit en de hele handel lijkt ook vrij te bewegen maar komt er toch niet uit om een of andere reden.
Mocht het echt onmogelijk zijn allemaal dan kan ik mk4 klauwen overwegen. Maar voor nu heb ik alles al liggen om te reviseren etc. voor deze klauwen. |
#4
|
||||
|
||||
Ik zal nog eens zoeken zoeken of ik die foto's ergens kan vinden
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#5
|
||||
|
||||
Super! Bedankt
|
#6
|
||||
|
||||
Iemand nog tips?
|