|
|||
|
|||
golf 2 motorblok reviseren
hallo,
ik heb een golf 2 uit 89 en wil het motorblok reviseren mij vraag is. wil zeg maar de drijfstangen en zuigers doen maar is het handig om meteen de oliepomp en benzine pomp tedoen? en wil de kop weg brengen andere kleppen en rubbers in doen. en waar kan ik het beste al dit spul halen heb al een beetje rond gezocht maar kan eigenlijk heel weinig bijna niks vinden wat ik eigenlijk nodig heb. hoop dat jullie mij kunnen helpen blokje is nog nooit gereviseren en heeft ong 267 dkm gedraait begint gewoon ook echt op teraken. groetjes Sebastiaan |
|
||||
|
||||
Ander blokje erin hangen niet een verstandiger keus?
|
||||
|
||||
over wat voor blok praat je?
Het is idd makelijker om er ff een ander in te leggen. Of wil je hem helemaal nieuw? Grtz Jel
|
|||
|
|||
het gaat om een 1.6 trouwens.
Jel ja wil het gewoon nieuw inzetten. Turbo-Variant ja daar heb ik ook aan gedacht maar dat wil ik nu nog niet gaan doen dat komt straks wel |
|
|||
|
|||
zou hier geen geld aan investeren. Beetje om je heen kijken. Mijn 1600je is gratis weggegaan. Was een goede motor met veel onderhoud. Dus dat lijkt me een betere keus. Of misschien een 1.8 erin hangen. Iets meer pit en iets betrouwbaarder!
|
|||
|
|||
ja maar als ik er een 1.8 in doe moet ik dan de kabelboom veranderen? ja toch?
of is dat alleen als ik 2.0 of een gti blok er in doe? groetjes |
|
|||
|
|||
Als je voor een 1.8 gaat kun je tog gewoon de huidige carburuteur weer gebruiken. Bij mijn weten zijn die van 1.6 en 1.8 identiek, evenals de rest van het blok. Mijn mk2 heeft een onderblok waar ook 1.8 op staat, maar of het een 1.8 is?
als je voor een 2 liter gaat of gti, stap je ook over naar injectie. Dan moet je veel veranderen, en inderdaad ook de kabelboom.
|
||||
|
||||
sproeiers zijn anders ,van een 1.8 zijn groter de luchtsproeier ook ,je kan ze natuurlijk omzetten voor de rest zijn de carbs hetzelfde.
succes. |