Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-01-2011, 01:00
sebasz sebasz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 46
Question golf 2 motorblok reviseren

hallo,

ik heb een golf 2 uit 89 en wil het motorblok reviseren mij vraag is.

wil zeg maar de drijfstangen en zuigers doen maar is het handig om meteen de oliepomp en benzine pomp tedoen? en wil de kop weg brengen andere kleppen en rubbers in doen.

en waar kan ik het beste al dit spul halen heb al een beetje rond gezocht maar kan eigenlijk heel weinig bijna niks vinden wat ik eigenlijk nodig heb.

hoop dat jullie mij kunnen helpen

blokje is nog nooit gereviseren en heeft ong 267 dkm gedraait begint gewoon ook echt op teraken.

groetjes

Sebastiaan
Reply With Quote
  #2  
Old 04-01-2011, 01:04
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Ander blokje erin hangen niet een verstandiger keus?
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 04-01-2011, 01:08
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

over wat voor blok praat je?

Het is idd makelijker om er ff een ander in te leggen.

Of wil je hem helemaal nieuw?

Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #4  
Old 04-01-2011, 08:37
sebasz sebasz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 46
Default

het gaat om een 1.6 trouwens.

Jel ja wil het gewoon nieuw inzetten.

Turbo-Variant ja daar heb ik ook aan gedacht maar dat wil ik nu nog niet gaan doen dat komt straks wel
Reply With Quote
  #5  
Old 04-01-2011, 10:08
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

zou hier geen geld aan investeren. Beetje om je heen kijken. Mijn 1600je is gratis weggegaan. Was een goede motor met veel onderhoud. Dus dat lijkt me een betere keus. Of misschien een 1.8 erin hangen. Iets meer pit en iets betrouwbaarder!
__________________
Quote:
Alberto:Ja je mag wel een oranje vlagje aan de anttenne vast maken
Ding is echt laag
Reply With Quote
  #6  
Old 04-01-2011, 21:34
sebasz sebasz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 46
Default

ja maar als ik er een 1.8 in doe moet ik dan de kabelboom veranderen? ja toch?

of is dat alleen als ik 2.0 of een gti blok er in doe?

groetjes
Reply With Quote
  #7  
Old 05-01-2011, 09:45
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Als je voor een 1.8 gaat kun je tog gewoon de huidige carburuteur weer gebruiken. Bij mijn weten zijn die van 1.6 en 1.8 identiek, evenals de rest van het blok. Mijn mk2 heeft een onderblok waar ook 1.8 op staat, maar of het een 1.8 is?

als je voor een 2 liter gaat of gti, stap je ook over naar injectie. Dan moet je veel veranderen, en inderdaad ook de kabelboom.

__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #8  
Old 05-01-2011, 12:25
daan1974's Avatar
daan1974 daan1974 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 34
Default

sproeiers zijn anders ,van een 1.8 zijn groter de luchtsproeier ook ,je kan ze natuurlijk omzetten voor de rest zijn de carbs hetzelfde.
succes.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum