Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-11-2010, 22:40
Dax's Avatar
Dax Dax is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 57
Default Ik wil een nieuw blokje in mijn 1.5 aut.

Jongens help mij! Wat is er nou redelijk makkelijk over te zetten in een Jetta 1.5 automaat?

Alles mag!
__________________
Mooap Mooap Gas Derop!
Reply With Quote
  #2  
Old 22-11-2010, 22:57
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

wat wil je graag 1.8 8v 1.8 16v 1.8 20 1.8 20vt alles is goed te doen.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-11-2010, 23:59
Dax's Avatar
Dax Dax is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 57
Default

Ik wil wel graag een snelle blokje maar weet niet wat ik allemaal nodig heb.

Ik zou graag een iets moderner blok willen uit een mk2 ofzo wat ik ook gewoon goed kan laten keuren bij het RDW. Iets wat ook meer rijcomfort geeft dan een jankblokje zoals er nu inligt.

Hebben mensen in de regio arnhem alleens zoiets ingebouwd dat ik is kan komen kijken?
__________________
Mooap Mooap Gas Derop!
Reply With Quote
  #4  
Old 23-11-2010, 00:02
Dax's Avatar
Dax Dax is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 57
Default

Ik heb trouwens nog een passat voor de deur staan van 1991 staan met een 2.0 erin.

Past dit ook? ik weet dat het linker bloksteun bij een passat op een subframe zit en bij een jetta niet.

Groetjes
__________________
Mooap Mooap Gas Derop!
Reply With Quote
  #5  
Old 23-11-2010, 01:00
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Als je de bloksteunen van je mk1 blokje overzet past het er zo in
Reply With Quote
  #6  
Old 23-11-2010, 16:49
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

blok van je passat gaat niet passen onderblok is anders!
Reply With Quote
  #7  
Old 23-11-2010, 18:02
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

komt voornamelijk door de automaatbak en als je die 2 liter er op aan sluit is je bak binnen de kortste keren overleden want die is niet berekend op die oerkrachten

Ik heb nog wel een prachtige super snelle polo te koop voor je
Reply With Quote
  #8  
Old 23-11-2010, 18:02
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

enne blijft een jankblok met een automaat er achter......


Heb zelf mijn mk1 1.5 aut omgebouwd naar een 1.8 2h motor vind het super rijden, alleen hoger in de toeren is het lawaaiig met een 3 bak automaat...........
Reply With Quote
  #9  
Old 23-11-2010, 18:11
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

wat iedereen probeert te zeggen is: als je ander blokje gaat hangen, hang er dan gelijk een handbak in. kan je vaak toch wel uit je donor halen en is niet zo veel werk.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #10  
Old 23-11-2010, 18:26
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

pak gewoon een 20vt met een g60 bak hoef je je stuurhuis niet te veranderen, blokkie der in handel aansluiten omkeuren en klaar ben je, we hebben nog wel een complete tfsi liggen abt getuned geheel compleet 240pk uitdraai aanwezig. dan heb je zeker een snelle tor!
Reply With Quote
  #11  
Old 23-11-2010, 23:27
Dax's Avatar
Dax Dax is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 57
Default

Versnellingbak moet ook vervangen worden want het gaat erom dat hij sneller en betrouwbaarder word. Die originele 3bak vind ik maar niks. Maar die 2.0 16klepper uit een passat van 91 (zelfde als een golf 3 want daar komt dit blok uit) is Pas te maken?

Hoe zit het met aandrijfassen iemand daar verstand van?

Niemand in de buurt van Arnhem met een dergelijke ombouw?

Alvast bedankt voor alle reacties
__________________
Mooap Mooap Gas Derop!
Reply With Quote
  #12  
Old 23-11-2010, 23:32
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

brandstofpompen eronder ,andere kabelboom, andere zekeringkast, andere uitlaat, andere remmen.
Aandrijfassen...
Schakelmechanisme.
En dat is pas het begin..
Reply With Quote
  #13  
Old 23-11-2010, 23:54
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

Tank, al je er een gti motor in bouwt.

Last edited by golfcabriolet : 25-11-2010 at 01:34.
Reply With Quote
  #14  
Old 24-11-2010, 23:42
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

Tenk???

Maar de tank hoeft niet, mits je er een extra brandstofpomp bij plaatst...
Reply With Quote
  #15  
Old 25-11-2010, 00:08
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

tank hoeft idd niet.....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #16  
Old 14-12-2010, 23:55
Dax's Avatar
Dax Dax is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 57
Default

Zijn er wel mensen die al een dergelijke ombouw hebben gedaan en hier een forum over bijhehouden?

Groetjes
__________________
Mooap Mooap Gas Derop!
Reply With Quote
  #17  
Old 16-12-2010, 14:27
T5_TDI T5_TDI is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 200
Default

Dit volg ik ook even, wil ooit ook nog een ander blok in mijn 1.5 automaat
__________________
Golf mk1 1983 Te koop!!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum