#1
|
||||
|
||||
loopt op 3 poten..
Goedenavond
afgelopen maandag heb ik een nieuwe voorpijp geplaatst omdat het flexibele deel lek was, nu hoopte ik dat het 'geplopper' uit mn uitlaat verdwenen zou zijn, nu is dit niet geval.. dus ik heb 1 voor 1 m'n bougiekabels eraf getrokken tijdens het lopen, als je er voor staat; cilinder 1 merkte ik verschil, bij 2 en 3 ook, maar toen ik de 4e eraf trok (versnellingsbak kant) merkte ik geen verschil; deze doet dus niet mee, terwijl alle 4 bougies recent nog vervangen zijn, en alle 4 vonken prima. probleem schijnt zich alleen voor te doen bij het stationair lopen; schommelt stationair tussen de 800 en de 900 toeren bij een warme motor en bij een koude motor 1000/1100 toeren. Tijdens het rijden merk ik geen rare dingen en heeft ook geen vermogensdipjes. wie o wie weet zo wat dit kan zijn? of heeft dit probleem eerder gehad? Motorcode ABS 1800cc 90pk km stand 220.000 |
#2
|
|||
|
|||
hmm vaag probleem, wat ik als eerst zou doen is de bougies van de 3e en 4e cil even omwisselen, en dan weer even kabel van de 4e aftrekken met draaiende motor, als het dan hetzelfde is weet je dat in ieder geval je bougies goed zijn.
controleer ook even je bougie doppen of die niet door geslagen zijn, en mischien effe de weerstand van je bougie kabels meten. |
#3
|
|||
|
|||
Als ze alle bougies goed vonken en de kabels goed zijn en in de juiste volgorde aangesloten zijn, zou ik eens compressie meten.
|
#4
|
||||
|
||||
neef_M ; al gedaan, bougies zijn in orde, bougie van de 4e zit nu in de 1e en andersom.
Spierings; kabels zitten gewoon goed aangesloten en compressie test wees uit dat alle 4 cilinders ongeveer evenveel compressie hebben (bij de 4e wel iets meer dan de andere 3). |
#5
|
|||
|
|||
Mijn vader heeft ook een 1.8monopoint.
Deze had ook dit probleem alleen dan bij de 3e cilinder. Kijk eens of je verdelerkap schoon is en stel je ontsteking eens af. Het Kan ook zijn dat een van de kabels een beetje lek is en stroom afgeeft bij een kap van de bougie of op de verdelerkap. Bij de auto van me vader Is de koppakking vervangen en toen was het gedeeltelijk weg. Dus nog niet gelijk helemaal. Je kan ook kijken of je pakking van je inlaat nog goed is. Deze willen ook nog wel eens lek gaan door de olie en onder en overdruk in het inlaatspruitstuk.
__________________
Jetta mk2 |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
zal dit eens goed gaan bekijken, bedankt voor de tip! |
#7
|
||||
|
||||
het was dus een lekke vacuümslang.
per ongeluk ontdekt door mn hand ervoor te houden.. liep ineens weer op alle 4. gelijk een beter soort slang er tussen gezet(gevlochten aan de buitenkant) en klaar.. golfje loopt weer prachtig. kan op slot dus |
#9
|
||||
|
||||
ja.. maar wat een probleem zeg, had vrijdag al 3 sloperijen gebeld voor een ander blok! :P
dat is dus niet meer nodig nu..en dat slangetje blijft de komende jaren wel even heel |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
standaard reactie als je blok beroerd gaat lopen
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#11
|
||||
|
||||
1 voordeel, als iemand hier nog een ABS blok zoekt, weet ik een sloperij die er nog één heeft liggen met 72.000 km
Ook nog een ABT Vr6 2.9 blok bekeken (bij schaap&bron in Joure) (ook de abt tellerklok zit nog in die mk3) was leuk.. maar een vacuümslangetje is ietsie goedkoper |