|
||||
|
||||
Gasklep 79% open 1.8T agu
Al even gezocht maar niet direct een goede oplossing gevonden dus hierbij mijn vraag:
Afgelopen weekend is de GTI van mijn vriendin (AGU MY 2000) voorzien van wat andere software omdat ik niet echt het idee had dat het een GTI was. Dit in vergelijking met een andere Golf 1.8T en mijn Volvo ook met een benzine turbo blok. Daar bleek bij t uitlezen/testen van de gasklep dat deze bij volgas maar max. 79% open ging, is dit (zelf) op te lossen of moet er een nieuwe op? (Ik weet dat een nieuwe ingeleerd moet worden bij de VW-dealer of iemand met de juiste VAG software, wat allemaal geen probleem is.) |
|
|||
|
|||
Als de gasklep niet helemaal open gaat kan diverse redenen hebben.
Gaspedaal, bekabeling of de gasklep kunnen de oorzaak zijn. Hier zal je je verder in moeten verdiepen, dus niet echt zelf te doen. EDIT: Ben er van uitgegaan dat dit een motor is met electrische gasklep is maar heeft deze motor een gaskabel of niet ? ? Lees ergens dat een AGU motor toch een gaskabel heeft, dus: Indien toch met gaskabel --> kabel afstellen !! Last edited by Spierings : 08-12-2010 at 23:09. |
|
||||
|
||||
idd gaskabel, zal er eens een foto van maken dit weekend want het lijkt wel of er bij de aansluiting van de gaskabel wat lijm zit.
|
|
|||
|
|||
Misschien dat je gaskabel wat slap staat.
Het kan ook zijn dat je gasklep potential meter kapot is of speling heeft.
|
|||
|
|||
Weet je er al iets meer over?