![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik vroeg me af of het mogelijk is om het injectiesysteem (inlaatspruitstuk met injectoren & Computer met kabelboom van GT) te monteren op een normale 1300cc motor met carburator of monopoint injectie?
Of zit er toch te veel verschil tussen een gewone 1300 en 1300 GT motor? Want op het eerste zicht lijkt er mij niet echt veel verschil te zijn hiertussen? Ligt de compressie van een GT motor misschien iets hoger? Ik veronderstel als dit gaat dat ook de brandstofopvoerpomp mee vervangen zal moeten worden om de nodige brandstofopvoerdruk te bekomen? Greetz,Den Dimme!!! |
#2
|
||||
|
||||
![]() ja kan
__________________
kopbewerking ,pm |
#3
|
|||
|
|||
![]() .
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 15:28. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik weet niet exact welke motor ik nu heb. Ligt in een polo classic van 1984 en is een 1300 cc met 55 pk. Is als old timer gekeurd en dacht zo wat meer pk's te bekomen met een "originele" look. Maar misschien is een setje dubbele carbu's goedkoper, setje solex of webers. Greetz,Den Dimme!!! |
#5
|
||||
|
||||
![]() goedkoper misschien niet maar wel meer fun
|
#6
|
|||
|
|||
![]() of een paar carbs van een motor. Daar zijn hier genoeg topics over te vinden.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() ik heb nog een set motorfietscarbs liggen, met aangepaste inlaat.
aansluiting voor rembekrachtiging is ook aanwezig. passend op een gewone 1.3 motor! zitten momenteel op mijn polo gaat mss binnenkort de verkoop in ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wat zou je voor die carbs met spruitstuk willen hebben ? |
#9
|
|||
|
|||
![]() .
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 15:29. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Die met motorcode GK is de GT versie van de Polo 1 zeker?
![]() Rechts onderaan zie ik een computer??? In combinatie met carbu, dat is toch echt iets speciaal vind ik. Ik weet dat het in is om carbu's van moto's te gebruiken, maar ik wil graag een "originele" look behouden. Men polo classic is nu als old timer ingeschreven en het zou kunnen dat binnenkort er een 3-jaarlijkse keuring komt voor old timers waar ze motorcode en nummer gaan controleren. Dus als ik van mijn motor of één met zelfde motorcode een GT kan maken zou dat ideaal zijn. Is er eigenlijk een verschil tussen de cilinderkop van een GT en een gewone 1300cc met carbu? Andere kleppen ofzo die beter tegen de hitte kunnen? Greetz,Den Dimme!!! |
#11
|
|||
|
|||
![]() Wat voor type is dit?
![]() 3F? Greetz,Den Dimme!!! |
#12
|
||||
|
||||
![]() das een 3f blokje ja, zie je aan de ontsteking, die heeft geen paddestoel (vacuum vervroeger)
plus natuurlijk het inlaattraject en de injectierail.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#13
|
|||
|
|||
![]() .
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 15:29. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
is ook in belgie zo van die 3 jaarlijkse keuring is nog maar een voorstel en aangezien we nog lang geen regering hebben blijft dat voorlopig nog bij een voorstel en ik hoop dat de wet nooit goedgekeurd word |
#15
|
|||
|
|||
![]() dus....een setje keihins er op en trompet spelen.
![]()
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#16
|
||||
|
||||
![]() kastje is wel computert ,maar dan een dignition ,welke de ontsteking regelt
__________________
kopbewerking ,pm |