#1
|
|||
|
|||
Lange of korte veer bovenaan bij een schroefset?
Zit de lange of de korte veer bovenaan bij een schroefset?
Waarom is dit zo? Kan het kwaad als ze andersom zitten? Merk je dit ergens aan (bijvoorbeeld meer stuiteren?) gr Patrick |
#2
|
|||
|
|||
Voor de duidelijkheid, het betreft een VW Lupo en het gaat om een vmaxx schroefset.
|
#3
|
||||
|
||||
V-Maxx heeft zo volgens mij boven aan zitten,
Maar dat verschilt per merk, zijn al vaker discussies over geweest. |
#4
|
|||
|
|||
zoals ook al via pm. V-maxx is niet conseQuent met voor monteren. Zo goed als alle andere merken hebben de voorspanveer aan de onderkant.
|
#5
|
||||
|
||||
Maakt niet uit of ie boven of beneden zit. Dat ding hoort sowieso helemaal ingeveerd te zijn zodra de auto op de wielen staat, en maakt voor veergedrag dus ook niet uit.
En of je een veer nou zo of zo om houdt, hij houdt de zelfde veereigenschappen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#6
|
|||
|
|||
|
#7
|
|||
|
|||
Daarnaast zegt TuningCenter Lowering dat ze geplaatst moeten worden zoals ze geleverd zijn. Het is bij elk merk verschillend.
tuningcenterlowering@hotmail.com zegt: *Vmaxx zitten ze altijd boven Patrick Rijks || zegt: *wat als ze andersom zitten? tuningcenterlowering@hotmail.com zegt: *niemand heeft mij ooit kunnen vertellen of dat uitmaakt *maar zoals het geleverd word zou ik het ook zetten Patrick Rijks || zegt: *de scheidingsring kan alle kanten op als de lange veer onder zit *want dat zit de scheidingsveer ter hoogte van de zuiger tuningcenterlowering@hotmail.com zegt: *klopt en dat moet ook *de ring moet dan niet laag zitten want dan komt die klem te zitten met inveren met pech op het schroefdraad |
#8
|
||||
|
||||
Kan best dat ze daar zeggen dat de grote persee boven moet en dat de onderste altijd groen met oranje streepjes moet zijn, maar zoals ik al zei, het maakt niet uit.
De hulpveer heeft op de veereigenschappen sowieso geen invloed, omdat ie, zoals ik ook al zei, met de wielen op de grond volledig ingeveerd is. Dat ding dient enkel om de grote veer onder voorspanning te houden / zetten. Dus monteer de boel zoals jij het graag hebt, wat je mooier vindt of wat je makkelijker vindt met schoonmaken. Juist om die laatste reden heb ik de grote veer onderaan, zodat de openingen tussen de windingen dicht bij de stelring zo groot mogelijk zijn, en ik er makkelijk met een borstel of doekje bij kom voor het geval ik wat moet verstellen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
amen....... Met het oog op een extreme situatie.... die misschien wel nooit gebeurt!! Bij helemaal uitveren zou het kunnen zijn dat de veren kantelen. Ook omdat dan bijna geen spanning erop zit. |
#10
|
|||
|
|||
Voorspanveer onder:
Voorspanveer boven: Ik zet de voorspanveer zelf altijd aan de onderkant, maar de veer is toch altijd helemaal in. |