#1
|
||||
|
||||
Help.. Cockpit
MK1 1.8 GTI DX '83 Cabrio
Okay, ben met de cockpit bezig, maar bij mij doen alleen de tellers het en verder geen 1 lichtje. Ook het digitake klokje is "out". (schijnen alle modellen inmiddels last van te hebben) Heb het hele klokkenspel er al uit, ben de contacten aan het reinigen. De 3 verlichtings lampjes zijn "knock out" door meten en geen contact signaal. Een gekleurd lichtje zou wel top zijn, ga ik morgen wel even om vragen bij de dealer. (niet beschikbaar volgens dealer. Kosten normale lampjes ongeveer €1,25 stuk bij VW dealer) Voor kleur verandering en zo, kan je ook je tellers een kleurtje geven, misschien doek wel een witte wijzerplaat en rood of blauw lampje als dat kan.. zou strak wezen. Er zit ook een stekkertje op , vast met een schroefje en een 3 poot/vork eraan waarvan alleen de middelste contact geeft, Ik heb het vermoeden dat dat de aarde/nul is...zouden die het niet allemaal moeten doen? (nieuwe stekker kosten €15,10 incl btw bij VW dealer) All het verdere advies over hoe de cockpit/clock te repareren/onderhouden is welkom NASH Demontage stappen cockpit: (mijn manier) Knoppen verwarming er af trekken Radio er uit Plaatjes over schakelaars midden, links en verwarming er uit wippen Stekkers los trekken van de schakelaars en draaiknop verwarming 3 schroefjes beneden de tellers 2 schroefjes boven de tellers Front er af cockpit 2 schroeven links en rechts Cockpit naar je toe kantelen bovenzijde eerst 2 stekkers los links en rechts MFA luchtslangetje lostrekken(indien aanwezig) Voorzichtig de teller kabel los halen, verbinding kan breken. Loshalen door middel van een ronde koppeling in te knijpen. Cockpit verwijderen Tip: Magneet om schroeven op te leggen Tools: schroevendraaier plat en Kruis Last edited by NASH : 14-07-2010 at 21:25. Reason: prijs toevoeging |
#2
|
|||
|
|||
Dat diggie links op de tafel...met die 3 pootjes gaat nog wel is kapot...
Als je die nieuw haalt is het over(was bij mij tenminste zow) Der Ghopmeister heb ze wel los liggen... PB hem maar ffkes voor het VW nummer... |
#3
|
|||
|
|||
Ik heb bij die van mij een extra aarde draad gemaakt aan het koperkleurige plaatje waar ook dat stekketje met driepoot en die zo naar de aardepunten boven de zekeringskanst. En alles werkt weer naar behoren
|
#4
|
||||
|
||||
onderdeelnummer 171 919 803
nummer 27 op het plaatje kost iets van 3,- bij de dealert |
#5
|
||||
|
||||
Bij mij koste de spanningsregelaar helaas iets meer bij de dealer:
Onderdeelnummer: 171 919 803 Kosten: €15,11 Erik. |
#6
|
|||
|
|||
Een electro onderdelen winkel heeft het onderdeeltje ook wel. Als de waarde nog maar leesbaar is dan kan hij je zo 1 meegeven.
|
#7
|
||||
|
||||
Heeft iemand een idee hoe de spanningswisselaar werkt?
Als ik hem doormeet, wat moet ik dan vinden voor waarden? En welke pootjes dienen met elkaar verbonden te zijn? (spanningswisselaar is het zwarte stekkertje op tafel=zie foto) THNX NASH |
#8
|
|||
|
|||
Spanningsstabilisator inbouwen
De buitenste 2[+ en-] moet dan,als er stroom opstaat niet hoger dan 10.5 of lager dan 9.5 is dan is hij kapot |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
volgens de factuur van de dealer had ik er 3 voor 10,10 incl btw.... maar goed ik heb verder ook al gehoord dat ze 16,- kosten tegenwoordig |
#10
|
||||
|
||||
kosten bij vw 15,11 Euro
|
#11
|
||||
|
||||
Yep 15,10 (contant afrekenen heeft zon voordeel )
Hmm ik had geen contact tussen de twee buitenste pootjes....dank voor de info. Alles weer gemonteerd, de digitale klok en MFA werkt nogsteeds niet, contacten gereinigd en al. bij het insteken van de steker licht hij even op waarna hij langzaam de geest geeft. Iedereen die nog goede ideeen heeft voor revisie of reiniging van de cockpit/tellers is van harte welkom. Mensen met vragen ook btw NASH Last edited by NASH : 14-07-2010 at 21:31. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Heb je het probleem inmiddels opgelost? Ik ben wel nieuwsgierig namelijk. Zit zelf met een storing (flikkerende lampjes als ik een drempel overrijdt) en ben de onderdelen stuk voor stuk na aan het lopen en testen wat het kan zijn. Er schijnt ook een hallgever tegen je snelheidsmeter aan de achterkant te zitten (zwarte blokje, zit met twee schroefjes vast aan de achterkant in het tellerhuis, met daarop drie sleepcontactjes). Dat ding schijnt mbv het Hall-effect een spanning te creeëren die door de spanningsregelaar (dat ding wat jij inmiddels voor 15,11 vervangen hebt) op constante spanning gezet te worden. Die kan dus ook kapot zijn. |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
dat koperkleurige plaatje is voor warmteafvoer van de spanningsregelaar. Wat je hebt gecreëerd is een verbeterde afvoer van de warmte en dat is hartstikke goed. Het feit dat alles weer goed werkt heeft denk ik niet met een goede aarding te maken, waar je het misschien voor hebt gedaan. |