Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-07-2010, 20:26
NASH's Avatar
NASH NASH is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 66
Send a message via MSN to NASH
Arrow Help.. Cockpit

MK1 1.8 GTI DX '83 Cabrio

Okay, ben met de cockpit bezig, maar bij mij doen alleen de tellers het en verder geen 1 lichtje. Ook het digitake klokje is "out". (schijnen alle modellen inmiddels last van te hebben)

Heb het hele klokkenspel er al uit, ben de contacten aan het reinigen. De 3 verlichtings lampjes zijn "knock out" door meten en geen contact signaal. Een gekleurd lichtje zou wel top zijn, ga ik morgen wel even om vragen bij de dealer. (niet beschikbaar volgens dealer. Kosten normale lampjes ongeveer €1,25 stuk bij VW dealer)

Voor kleur verandering en zo, kan je ook je tellers een kleurtje geven, misschien doek wel een witte wijzerplaat en rood of blauw lampje als dat kan.. zou strak wezen.

Er zit ook een stekkertje op , vast met een schroefje en een 3 poot/vork eraan waarvan alleen de middelste contact geeft, Ik heb het vermoeden dat dat de aarde/nul is...zouden die het niet allemaal moeten doen? (nieuwe stekker kosten €15,10 incl btw bij VW dealer)

All het verdere advies over hoe de cockpit/clock te repareren/onderhouden is welkom

NASH












Demontage stappen cockpit: (mijn manier)
Knoppen verwarming er af trekken
Radio er uit
Plaatjes over schakelaars midden, links en verwarming er uit wippen
Stekkers los trekken van de schakelaars en draaiknop verwarming
3 schroefjes beneden de tellers
2 schroefjes boven de tellers
Front er af
cockpit 2 schroeven links en rechts
Cockpit naar je toe kantelen bovenzijde eerst
2 stekkers los links en rechts
MFA luchtslangetje lostrekken(indien aanwezig)
Voorzichtig de teller kabel los halen, verbinding kan breken. Loshalen door middel van een ronde koppeling in te knijpen.
Cockpit verwijderen

Tip: Magneet om schroeven op te leggen
Tools: schroevendraaier plat en Kruis

Last edited by NASH : 14-07-2010 at 21:25. Reason: prijs toevoeging
Reply With Quote
  #2  
Old 12-07-2010, 20:32
DHeitkonig DHeitkonig is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 302
Send a message via MSN to DHeitkonig
Default

Dat diggie links op de tafel...met die 3 pootjes gaat nog wel is kapot...
Als je die nieuw haalt is het over(was bij mij tenminste zow)

Der Ghopmeister heb ze wel los liggen...
PB hem maar ffkes voor het VW nummer...
Reply With Quote
  #3  
Old 12-07-2010, 21:32
Zinho73 Zinho73 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 58
Default

Ik heb bij die van mij een extra aarde draad gemaakt aan het koperkleurige plaatje waar ook dat stekketje met driepoot en die zo naar de aardepunten boven de zekeringskanst. En alles werkt weer naar behoren
Reply With Quote
  #4  
Old 13-07-2010, 05:15
Der Ghopmeister's Avatar
Der Ghopmeister Der Ghopmeister is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,154
Default

onderdeelnummer 171 919 803
nummer 27 op het plaatje



kost iets van 3,- bij de dealert
Reply With Quote
  #5  
Old 13-07-2010, 06:07
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Bij mij koste de spanningsregelaar helaas iets meer bij de dealer:
Onderdeelnummer: 171 919 803
Kosten: €15,11

Erik.
Reply With Quote
  #6  
Old 13-07-2010, 06:29
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Een electro onderdelen winkel heeft het onderdeeltje ook wel. Als de waarde nog maar leesbaar is dan kan hij je zo 1 meegeven.
Reply With Quote
  #7  
Old 13-07-2010, 08:22
NASH's Avatar
NASH NASH is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 66
Send a message via MSN to NASH
Default

Heeft iemand een idee hoe de spanningswisselaar werkt?
Als ik hem doormeet, wat moet ik dan vinden voor waarden?
En welke pootjes dienen met elkaar verbonden te zijn?

(spanningswisselaar is het zwarte stekkertje op tafel=zie foto)

THNX NASH
Reply With Quote
  #8  
Old 13-07-2010, 20:46
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Spanningsstabilisator inbouwen
De buitenste 2[+ en-] moet dan,als er stroom opstaat niet hoger dan 10.5 of lager dan 9.5 is dan is hij kapot
Reply With Quote
  #9  
Old 14-07-2010, 05:25
Der Ghopmeister's Avatar
Der Ghopmeister Der Ghopmeister is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,154
Default

Quote:
Originally Posted by ErikvanBilsen
Bij mij koste de spanningsregelaar helaas iets meer bij de dealer:
Onderdeelnummer: 171 919 803
Kosten: €15,11

Erik.



volgens de factuur van de dealer had ik er 3 voor 10,10 incl btw.... maar goed ik heb verder ook al gehoord dat ze 16,- kosten tegenwoordig
Reply With Quote
  #10  
Old 14-07-2010, 07:33
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

kosten bij vw 15,11 Euro
Reply With Quote
  #11  
Old 14-07-2010, 08:38
NASH's Avatar
NASH NASH is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 66
Send a message via MSN to NASH
Default

Yep 15,10 (contant afrekenen heeft zon voordeel )

Hmm ik had geen contact tussen de twee buitenste pootjes....dank voor de info.

Alles weer gemonteerd, de digitale klok en MFA werkt nogsteeds niet, contacten gereinigd en al. bij het insteken van de steker licht hij even op waarna hij langzaam de geest geeft.
Iedereen die nog goede ideeen heeft voor revisie of reiniging van de cockpit/tellers is van harte welkom.

Mensen met vragen ook btw

NASH

Last edited by NASH : 14-07-2010 at 21:31.
Reply With Quote
  #12  
Old 19-11-2010, 22:51
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by NASH
Yep 15,10 (contant afrekenen heeft zon voordeel )

Hmm ik had geen contact tussen de twee buitenste pootjes....dank voor de info.

Alles weer gemonteerd, de digitale klok en MFA werkt nogsteeds niet, contacten gereinigd en al. bij het insteken van de steker licht hij even op waarna hij langzaam de geest geeft.
Iedereen die nog goede ideeen heeft voor revisie of reiniging van de cockpit/tellers is van harte welkom.

Mensen met vragen ook btw

NASH


Heb je het probleem inmiddels opgelost? Ik ben wel nieuwsgierig namelijk. Zit zelf met een storing (flikkerende lampjes als ik een drempel overrijdt) en ben de onderdelen stuk voor stuk na aan het lopen en testen wat het kan zijn. Er schijnt ook een hallgever tegen je snelheidsmeter aan de achterkant te zitten (zwarte blokje, zit met twee schroefjes vast aan de achterkant in het tellerhuis, met daarop drie sleepcontactjes). Dat ding schijnt mbv het Hall-effect een spanning te creeëren die door de spanningsregelaar (dat ding wat jij inmiddels voor 15,11 vervangen hebt) op constante spanning gezet te worden. Die kan dus ook kapot zijn.
Reply With Quote
  #13  
Old 19-11-2010, 23:08
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Zinho73
Ik heb bij die van mij een extra aarde draad gemaakt aan het koperkleurige plaatje waar ook dat stekketje met driepoot en die zo naar de aardepunten boven de zekeringskanst. En alles werkt weer naar behoren


dat koperkleurige plaatje is voor warmteafvoer van de spanningsregelaar. Wat je hebt gecreëerd is een verbeterde afvoer van de warmte en dat is hartstikke goed. Het feit dat alles weer goed werkt heeft denk ik niet met een goede aarding te maken, waar je het misschien voor hebt gedaan.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum