|
||||
|
||||
passat start soms niet ..........
(start probleem zie post 7 hier onder)
na 6 jaar golf variant vond ik het wel weer eens tijd worden voor een passat . dus sinds gistere staat hier weer een passat een passat variant tdi sportline uit 2002 met 130 pk en een chromepakket heeft wel aardig wat kilometers maarja das normaal denk met dit bouwjaar en nog een foto`tje van me vorige passat`s een rode 1600 en een groene vr6 Last edited by appie : 13-11-2010 at 10:05. |
|
||||
|
||||
Mooie auto!!
Ach ja.. wat is veel km.. dingen hebben allemaal tussen de 250.000 en de 300.000km gelopen.. En: ze zijn hardstikke best. |
|
||||
|
||||
Gefeliciteerd Albert
De Golf daar gelijk laten staan?
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
dankje johan
ja klopt die ik gezien heb waren allemaal tussen de 250.000 en 400.000 deze heeft 290.000 gelopen voor me gevoel heel veel maar tis niet voor niks een diesel Quote:
|
|
||||
|
||||
dankje chris
ja had geen zin om met de golf te leuren . dus ik heb hem laten staan . hij had de remschijven en blokken voor vervangen . de distributie vervangen en de voorbumper gespoten . dus had ik geen zin om over een paar tientjes te gaan lopen onderhandelen heb trouwens die rekening bestudeerd die erbij zat en met 210.000 is inderdaad de kop vervangen (koste 4000 euro bij de dealer) vrouwtje is er nu mee naar der werk .( appie mag op de fiets haha) Quote:
|
|
|||
|
|||
mooie aankoop, zakken en een setje 19" en hij is klaar!!
|
||||
|
||||
passat start soms niet ..........
we hebben de passat nu een week maar heb een irritant probleempje .
de wagen rijdt echt super . eindelijk weer een ruime bak die ook nog eens vooruit wil als je het gaspedaal aantikt . maar al vanaf dag 1 hebben we een probleem . de wagen start prima als hij koud is en rijd super . het probleem is alleen dat als je de wagen even laat staan en hem dan weer wild starten hij netjes start en dan na 3 sec weer afslaat . dit wel 6 keer of meer achter elkaar . hij doet dit alleen als hij warm is en je hem ongeveer een kwartiertje laat staan na een paar keer starten blijft hij dan ineens wel lopen . van de week zijn we hier bij de plaatselijke dealer geweest en die heeft de computer uitgelezen . hij gaf toen twee meldingen . 2 storingen herkend 01039 030 voeler voor koelvloeistoftemperatuurmeter G2 onderbreking/kortsluiting met plus sporadisch 01176 007 sleutel signaal te zwak sporadisch 25 - wegrijblokkering 3B0920827 A kombi+wegfahrsp vdo v06 codering 5115 ze hebben toen de contacten van de leespoel gereinigd maar helaas is het probleem nog steeds maandag gaan we dus maar weer ff bellen met de dealer zijn er mensen die dit probleem herkennen ? Ab me vriendin word er knetter van . naar haar werk gaat het goed en als ze weer naar huis gaat ook geen probleem . maar stopt ze even bij de super om boodschappen te doen , dan start hij niet normaal en valt hij dus na een aantal sec uit |
|
|||
|
|||
haal de stekker eens van de luchtmassa meter af
als hij nu wel start en blijft lopen is die kapot |
|
||||
|
||||
wil ik zeker proberen maar zal hij dan niet altijd problemen moeten hebben ?
het lijkt erop dat de startonderbreker de brandstofpomp afsluit ............. Quote:
|
|
|||
|
|||
Quote:
Heb het ook gehad , hij deed het zelfde als die van jou Dacht dat het aan mijn sleutel lag , andere sleutel er in . nog het zelfde . |
|
||||
|
||||
dankje alberto
ik dacht inderdaad ook eerst dat het aan de sleutel lag ben zelf niet zo`n sleutelaar maar als ik maandag bel met de dealer zal ik de luchtmassa meter even voorleggen was al bang dat appie weer eens een probleem zou hebben wat niemand heeft in nederland Quote:
|
|
||||
|
||||
Ik heb t ook wel eens, maar vooral in de buurt van ziekenhuizen en sommige parkeerplaatsen.
Hij geeft dan ook een foutmelding startblokkering. Maar alleen doet ie dat af en toe.. |
|
||||
|
||||
Kan de eco stand zijn,dan zal de startmotor een bepald toerental moeten halen om gelijk aan te pikken,bij koud is het goed,zodra er warmte in het blok zit is het is,Dealer roept nieuwe start motor,maar enkel even een tuner rijden is voldoende kost € 75,- en dan halen ze het programma eruit die doorgeeft dat de motor warm is en een bepaald toeretal moet helen,dus dan heb je geen last weer. Bij nieuwe startmotor heb je het zo weer. Dus das de beste optie. Succes,
Ps mooie Passat mooie kleur. Ik heb dezelfde kleur,en highline ABT ik heb een origineel 130 pk 6 bak,en daar is in eerste jaar een chip door abt gezet,ik heb om en bij de 160 pk nu. De mijne is van 2001,en dus die chip ook,dus mooi ingelopen en motor weet niet beter. Probeer dit maar even, anders bel even met VVT.nl Johan Van Vught. Die heeft het bij mijn afn 110 pk golf 3 al eens gedaan,. |
|
||||
|
||||
dankje allemaal voor de reaktie`s
maar even voor de duidelijkheid . de auto start dan wel normaal ( tik lopen) maar slaat dan na 3 sec of zo weer af als je dan weer start weer tik lopen en na 3 sec slaat hij dan weer af het is dus niet zo dat hij niet aan wil slaan ........... Last edited by appie : 15-11-2010 at 06:41. |
|
||||
|
||||
Quote:
Dit doet die van ons dus ook heel soms. Starte lopen, en na paar sec. valt ie weer uit. Startblokkerings foutmelding geeft ie dan aan.. |
|
||||
|
||||
vandaag kontakt gehad met de garage waar we de passat gekocht hebben .
hij gaat van de week terug en ze gaan het probleem op hun kosten oplossen . het heeft wat mailtjes en telefoontjes gekost maar goed als ze het maar gaan maken verder zijn we er echt onwijs tevreden mee . een heerlijke bak om in te rijden |
|
||||
|
||||
de passat rijd inmiddels al het hele weekend zonder problemen
volgens de garage gaf de sensor als de motor warm was een verkeerde waarde heb er geen verstand van maar nu hij vervangen is doet hij het in iedergeval goed nu staat hij buiten in de kou naast m`n kanarie |
|
||||
|
||||
hele dikke passat, fijn dat hij nu weer netjes rijdt.
Die polo is anders ook minstens net zo gaaf!!!! |
|
||||
|
||||
dank je mark
de polo moet eigenlijk is goed aangepakt . maar helaas komt dat er al een jaar niet van Quote:
|