|
|||
|
|||
Probleem ramen Polo 6n2
1e probleem: Ruit passagier gaat niet meer open (schakelaar krijgt stroom en werkt.. ruitmotor?)
2e probleem: Vooral als het koud is en ik doe men raam smorgens eens open om de damp eraf te zijn. Daarna wil ik ze weer sluiten: gaat ze een beetje omhoog en automatisch terug naar beneden. Aan wat kan dit liggen? 3e probleem: Doet zich af en toe voor: Normaal gaat de ruit volledig automatisch dicht (dus met 1 druk op de knop) Soms werkt dit niet en moet ik mijn raam altijd volledig dichtdoen door op de knop te blijven duwen 2 ramen en zoveel problemen |
|
||||
|
||||
hoort ge nog nen klik of niet?
kameraad had overlaatst aan de hand dat ze plotseling nietmeer ging, ge hoorde enkel een klikje heb het toen nagekeken voor hem en bleek dat het motortje slechte massa kreeg hij heeft toen nieuw motortje gekocht (linkse kant) bij vw, heeft hij nooit gebruikt . weet niet wat kant ge zoekt |
|
|||
|
|||
Bij mij is het de rechtse die niet werkt. Ik hoor niks meer, geen klik ofzo
|
|
|||
|
|||
Quote:
heeft die van mij ook, ik zit er niet heel erg mee. kan ook niet veel kwaad denk ik. |
|
||||
|
||||
1. Raammotor defect dit komt door punt 2.
2. Je raam zakt gaat weer naar beneden omdat de klembeveiliging inslaat. Dit komt omdat je raam te zwaar naar boven gaat. Dit komt weer door te stroeve rubbers,vuil etc. Dit is te verhelpen door de geleiders in te spuiten met bijv: silicone spray. 3. Ja ramen zijn niet ingeleerd waarschijnlijk, je kan je rustpositie inleren. Hierdoor weet je motor wat zijn eindstand en beginstand is, weet hij dat niet en is dus niet ingeleerd, dan neemt je raam enkel alleen korte stapjes. De inleer procedure is bij elke auto anders, dus rijd even langs de dealer om te vragen of hun dat willen doen. Hoop dat je er wat aan hebt [edit] vaak is gaat het inleren zo: Raam volledig dicht, Raam volledig laten zakken, knop een paar sec vasthouden, raam volledig omhoog, knop enkele sec vasthouden. [edit]
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< Last edited by Bertus_01 : 01-05-2009 at 19:02. |
|
|||
|
|||
Ok, denk dat ik hem gewoon even zal binnensteken bij de dealer om die rechtse ruit na te kijken.
@jappie: is idd niet enorm storend, maar als je het gewoon bent... |
|
|||
|
|||
is dit probleem nu nog opgelost? ik heb hetzelfde probleem.
|
|
|||
|
|||
Ik heb dat probleem ook, bij mij gaat hij links soms niet automatisch en klikt hij wel. En rechts doet hij het soms helemaal niet... dus niet naar beneden..
Iemand een oplossing? |