|
|||
|
|||
1600 aee met 1300 nz injectie
Ik zit te denken om een aee motor die ik nog heb liggen, in mijn jetta te bouwen. Maar om kabelwerk e.d. te vermijden, wou ik graag de 1300 injectie met eventueel andere drukregelaar of injectoren monteren. Weet iemand of dit past? Ps. vermogenverlies maakt niet uit.
alvast bedankt
|
||||
|
||||
De afstanden tussen de bevestigingsbouten zijn sowieso anders. Hier zul je dus een adapter voor nodig hebben.
|
|
|||
|
|||
Oke, als dat het enige is lijkt me dat niet zo'n punt. Iemand nog meer obstakels?
|
|||
|
|||
Dat ziet er goed uit, en ik heb wel een adressje waar ik dat kan laten maken.
Zijn er verder nog problemen die ik tegen zou kunnen komen omdat dit een ander blok is? Zoals de verdeler van de koeling, past die? de ontsteking van de nz, past die op die aee? bak van die nz, past die op die aee? uitlaatspruitstuk?
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel Last edited by jorg-maashees : 11-08-2010 at 18:14. |
|
|||
|
|||
Kan iemand mij antwoorden geven op de bovengestelde vragen ?
|
||||
|
||||
de bak die gaat wel passen
ik heb een uitlaatspruitstuk van powersprint die eigenlijk voor een 1.3 gt is(zelfde maat als een nz)en die past net bij mijn aee weet niet of het originele gaat passen omdat het aee blok wat hoger is de verdeler van de ontsteking zit bij een aee wel een beetje verdraaid tov een nz maar dat geeft ook geen problemen want ik heb er ook de ontsteking van een oudere polo op verdeling van de koeling van een aee gebruiken en daar de sensoren van de nz in zetten past ook gewoon |
|
||||
|
||||
bak gaat nooit passen,aee heeft een 02k bak waar ook een bigblock oppast.
nz heeft gewoon een ahd bak ofzo? abu blok kun je wel gebruiken...
|
||||
|
||||
Quote:
misschien sommige aee blokken maar niet allemaal heb het bewijs bij mij onder de motorkap zitten ik denk dat de aee blokjes in de polo 6n met de 085 bakken geleverd zijn en de aee motors in golf 3? denk ik met de andere versnellingsbakken zijn als je de bak van de nz wil gebruiken wel effe het vliegwiel en starter van nz meenemen en dan de koppeling van een g40 gebruiken die kan het koppel ven de 1.6 wel de baas |
|
||||
|
||||
ABU is ook in 2 types geleverd. Geloof dat vroege ABU's gewoon met 085 bak zijn (die heb ik zelf in de Derby) en de latere zijn ook al voor een andere bak
|
||||
|
||||
een 1.6 multipoint in een polo heeft een andere motorcode toch?
in principe zijn de blokken allemaal gelijk,op de bakbevestiging na....
|
||||
|
||||
Quote:
dan is het geen abu meer,maar aea
|
||||
|
||||
bij mij is het toch wel degelijk een aee met een 085 bak bevestiging
en een aea is ook weer anders als een abu abu span je de dis-riem op met de waterpomp en aea met een spanrol net zoals bij een aee |
|
||||
|
||||
Quote:
vaag,maargoed als jij het zegt
|
||||
|
||||
maar waarom eigenlijk deze ombouw ?
|
|
|||
|
|||
.
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 15:26. |
|
||||
|
||||
Quote:
wat is er vaag aan?? omdat jij ze niet kent anders dan golf! |
|
||||
|
||||
wat er vaag aan is?
weinig,heb net de codes even nagekeken en multipoint 1.6 in een 6n heeft motorcode ahs... zo helder als glas dus
|
|||
|
|||
Grappig dat in mijn 6N 1.6 8v mpi (NX-GL-94) toch echt een AEE ligt. Kenteken van de 6N 1.6 8v mpi van een maatje van me nagetrokken, daar heeft VW alweer zo'n fout gemaakt en er een AEE in gestopt!
Maar zonder dollen, een 1.6 8v mpi uit een 6N is wel degelijk geleverd met motorcode AEE, en ook wel degelijk met een 085-bak. Ik rij er zelf in rond |
|
||||
|
||||
.. {was 2maal}
|