Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-03-2010, 16:26
talin talin is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 28
Default MK2 GTI16v PL electra storing hikken e.v.a.

Heey,

mijn GTI16V Pl uit 90 begint kuren te vertonen.

tijd geleden op zaterdagavond 10 km van huis viel ie spontaan dood.
in de berm weten te drukken en wandelen!

met de 2de auto ding naar huis gesleept en thuis druk aan het zoeken geweest, nergens, nooit, niet willen vonken.
na 2 dagen zoeken ( eerst bougies, Hal gever, rotor en distributiekap en massa naar blok vervangen ) kwam ik er achter dat de plus naar de bobine kortsluiting maakte op de carroserie.

nieuw kabeltje gesoldeerd
alles werkte weer als een tiet!

2 weken later, halverwege het werk begint ie te haperen en in de midlle of nowhere plof feest afgelopen....
ANWB erbij, dynamo overleden... ANWB mannetje mijn accu helemaal opgeladen en ik kon weer naar het werk, nieuwe dynamo erin en rijden maar weer.

nu sinds die dynamo gewisseld is hapert/hikt ie.

niet altijd en niet te reproduceren.
wat ik zie en hoor is:
- als de motor warm is:
- ik hoor benzine relais tikken ( nummer 67 )
- ik zie de toerenteller naald springen
- en hij stottert in de motor

ik kan niet zeggen dat hij het doet bij... of bij...
enige wat ik merk is als ik optrek bij een warme motor, ik rij ong 80 km per dag naar werk en retour ene keer doet ie et 2 x en andere keer 10 x.

van alles al nagekeken ( wat ik nog niet had onderzocht bij vorige uitvallen ) alle bedrading, alle stekkers, alles wat er logischerwijs maar mee te maken zou kunnen hebben.

nu heb ik gister het blauwe #67 relais de behuizing af gehaald en zag 2 circuits, 1 voor de benzine pomp en een soort terugloop circuit met een weerstand o.i.d. er tussen.
relais zonder omhuizing er weer in gedaan, als ik de motor op contact zet maakt het relais contact ( benzine pomp draait en gaat na 2 seconden weer uit ) dan kan ik starten.
die weerstand zag er uit alsof ie overleden was dus ik dacht ik overbrug deze met een stukje koperdraad, never nooit meer starten, koperdraadje er tussen uit en nooit meer een keer starten, relais deed niets meer.

ach ja ik kom toch uit de racerij dan maar een schakelaar er overheen solderen.

dat dus gedaan en ja hoor dat werkt.

nu net bij de VW dealer ( kom ik daar ook eens ) een nieuw relais gehaald geen #67 maar #167 ( zou nieuw type zijn ) die er in maar niet starten...

eigen oplossing er weer in en lopen maar wel met hikken...

iemand nog tips?
Reply With Quote
  #2  
Old 22-03-2010, 21:45
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

is de brandstofpomp nog wel 100%? en de massa op de bobine nog goed? omdat je zei dat hier een kortsluiting was.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-03-2010, 22:00
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

J-tronic regelunit die storing geeft
Of die van de ontsteking
Reply With Quote
  #4  
Old 23-03-2010, 12:22
talin talin is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 28
Default

Quote:
Originally Posted by Gino89
is de brandstofpomp nog wel 100%? en de massa op de bobine nog goed? omdat je zei dat hier een kortsluiting was.


brandstof pomp zou goed moeten zijn, deze werkt ( en is een goed jaar geleden al eens vervangen ) zodra het relais ingeschakeld word maar ik kruip er vanavond even onder kijken of ik wat kan meten.

massa van bobine is goed, die is nagekeken bij de rest van de zoek aktie

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
J-tronic regelunit die storing geeft
Of die van de ontsteking


ontstekings module heb ik gisteravond een gewisseld geen resultaat.
Jetronic ECU is doorgemeten als die niet goed zou zijn zou deze constant problemen moeten geven.

het rare is dat het nieuwe relais helemaal niets doet... 1 op de 100.000 dat ie out of the box niet goed zou zijn.
ik moet morgen weer langs de dealer om andere bestelling op te halen zal eens vragen of ik een andere zou kunnen krijgen.

ook dat er geen oorzaak aangewezen kan worden en dus niet te reproduceren is enige wat ik kan ontdekken is dat het bij warme motor is.

Last edited by talin : 23-03-2010 at 12:28.
Reply With Quote
  #5  
Old 23-03-2010, 21:37
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Lambda
Tempsensor in de zijkant van de kop[grote bruine]
Reply With Quote
  #6  
Old 29-03-2010, 08:20
talin talin is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 28
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Lambda
Tempsensor in de zijkant van de kop[grote bruine]


ik zat dus ook te denken aan de temperatuur sensor.

heb afgelopen weekend hele weekend in garage gestaan en bijna alles los gehad en schoon gemaakt.

heb onderstaande stappen gevolgd:

als eerste Motronic Codes proberen uit te lezen:
http://www.a2resource.com/electrica...s/motronic.html
nog meer moois:
http://www.a2resource.com/electrical/electrical.html
http://www.a2resource.com/

vortex:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4001515
http://forums.vwvortex.com/zeroforum?id=35
Reply With Quote
  #7  
Old 09-11-2010, 15:02
DesmoKoen DesmoKoen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 26
Default

Ik heb dit probleem nu ook! '89 16v PL

Tijdens het rijden klikt dat blauwe relais (67 pos 2) dan gaat de toerenteller direct op 0 staan en dan klikt het relais weer, dan een grote na-ontsteking en weer verder rijden.

Heb het relais eruit gehaald en zelf de brandstof pomp stroomgegeven maar dit maakt niets uit. De ontsteking wordt ook onderbroken.

Welke draad is de massa van de bobine? Die 2 bruine op de cilinderkop?
Reply With Quote
  #8  
Old 09-11-2010, 20:17
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Geen of verkeerd toerentalsignaal
Zwart is massa
Rood/zwart toeren
Groen +
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum