|
||||
|
||||
Boutjes los halen
Heb een setje BBS velgen en wil de randen opknappen maar nu vroeg ik mij af hoe ik het beste de boutjes los kan halen, is hier speciaal gereedschap voor nodig of is er nog een andere manier (worden waarschijnlijk weer gebruikt dus moeten wel heel blijven )
Foto's van de boutjes, ja het is slechte telefoon kwaliteit maar had ff niets anders voor handen Boven: Onder: Gr Marc |
|
||||
|
||||
9mm Twaalfkant dacht ik, maar met de meeste ringsleutels gaat het ook, die hebben precies hetzelfde profiel.
|
||||
|
||||
Ok thnx zal van t weekend even proberen en anders ga ik wel ff shoppen voor het juiste gereedschap
Moet je de bout aan de bovenkant trouwens nog vasthouden met iets? |
|
||||
|
||||
de tweedelige variant( zeker bmw velgen) de moer losdraaien en dan hart eruit tikken.. nu zitten de boutjes nog in de rand met locktide vast( erg vast) deze moet je verhitten en eruit tikken ( is niet zoals bbs rs, maar een echt tijd rovende klus)
ik heb dit redelijk vaak gedaan, maar je bent er 6 keer zolang mee bezig als andere driedelige velgen
|
||||
|
||||
Quote:
Nou dan weet ik wat me te wachten staat want het zijn BMW velgen... Moet ik nog oppassen met het verhitten, heb wel een verfbrander liggen of word dat te warm? |
|
||||
|
||||
dat bedoelde ik ook, dat dit zeker bmw velgen zijn.
gewoon goed verhitten.. de boutjes zitten er als het ware in geperst..dit zie je wel als je er eentje uit hebt( boven het schroefdraad zitten groeven) wel moet je er op letten dat als je de boutjes wil hergebruiken het draad goed is enje bij het verwijderen het draad goed houd. en voordat je het weetweer zien ze er weer zo uit [laatst klaargemaakt]
|
||||
|
||||
Quote:
Hehe ok dacht ik al maar misschien dat je bedoelde dat ze misschien vooral bij BMW velgen erg vast zaten Goede info thnx, ik ga er van het weekend wel even mee aan de slag Zijn die boutjes ook nog nieuw te krijgen? en wat kost dat? :P |