#1
|
||||
|
||||
Dieseltje start lastig
Hallo!
De diesel (1,6) in mn passatje is keurig geinstalleerd en goed ontlucht, alleen starten heeft ie ernstige problemen mee. zeker een paar keer 20sec ofzo met de startmotor rommelen en dan slaat ie eindelijk aan... tijdens het starten komt er wel wat rook uit de pijp, zou het kunnen zijn dat er toch een foutje in mn gloeisysteem zit? gloeilampje gaat keurig aan en uit, weet niet of ie dan alsnog niet kan gloeien. de gloeipitten zijn prima, kan het het relais zijn??
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#2
|
||||
|
||||
of hij gloeit idd niet of de pomptiming is niet correct.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
pomp heb ik met een metertje bekeken, wel voor het eerst dat ik zoiets deed, maar hij kwam uit op de verwachte, tevens juiste, waarde.
dan zal ik eens kijken of er prik staat op de gloeipluggen tijdens het gloeien! als ie eenmaal loopt, loopt ie mooi! dus ik zal t eens bekijken van t weekend
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#4
|
|||
|
|||
starten
als je prik meet is het nog niet gezegd dat je gloeiers ok zijn!
ze staan met elkaar in verbinding met de koperen strip,die moet eraf, dan kun je ze per stuk doormeten als je gloeiers ok zijn lijkt het me een goed idee om de compressie te meten Last edited by jurie : 17-11-2010 at 23:33. |
#5
|
||||
|
||||
kompressie meten heeft geen enkele zin,tenminste niet als ie TIJDENS het starten rookt.
als de timing correct is is er gewoon iets met de gloeispiraaltjes loos.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#6
|
||||
|
||||
Het zelfde probleem had ik ook met mijn golfje gtd slecht starten en startmotor moest flink werk verichten er kwam ook rook uit de uitlaat nadat ik de gloeiboegie's heb veranderd liep hij weer mooi en starte prima dus koop 4 nieuwe gloeibougie's en je bent van het probleem af
|
#7
|
|||
|
|||
slecht startende diesel
misschien kun je ook nog kijken of er olie blijft komen op de ene zuiger zoals we gezien hebben toen de verstuivers er uit waren.
mede door die wetenschap ben ik in dit geval snel met compressie meten advies. |
#8
|
||||
|
||||
joehoe!
vandaag even tijd gehad om te rommelen, ander relais opgesnord en direct resultaat! beduidend langer gloeien, en gewoon na eerste slag netjes draaien! gelijk een win-win situatie gehad, maatje van me is gaan ZZP-en, dus geen wagen van de zaak meer. hij zet m voor mij op kenteken en regelt APK, kan ie er een tijdje in rijden tot ie een eigen auto weer heeft!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#9
|
|||
|
|||
slecht startende diesel
gefeliciteerd!
|